Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Paramount+

Startat av Samlaren, 13 mars 2021 kl. 18:48:48

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 mars 2021 kl. 10:05:43
Burken?
Ja, som Anders M Olsson skrev här finns det alltså flera produkter med mycket snarlika namn.

Med burken menas alltså en sådan här apparat.

Och jag tror inte vi har lyckats komma fram till om det är burken eller tjänsten som åsyftades i pressreleaserna om vad som behövdes för att kunna teckna Paramount+...

Samlaren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 mars 2021 kl. 10:03:05
Burken eller tjänsten?

Vet ej då jag ej har det. Tecknade mig på Comhem play i god tro fölr jag trodde de skulle ha den äkta tjänsten.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 mars 2021 kl. 10:41:08
Ja, som Anders M Olsson skrev här finns det alltså flera produkter med mycket snarlika namn.

Med burken menas alltså en sådan här apparat.

Och jag tror inte vi har lyckats komma fram till om det är burken eller tjänsten som åsyftades i pressreleaserna om vad som behövdes för att kunna teckna Paramount+...
Ok, blev bara lite förvirrad över namnet, tänkte på en läskburk.

Anders M Olsson

#93
Nu har jag lyckats få tillgång till Paramount+ genom Apple TV-appen. Det är faktiskt tre olika produkter som delar namnet Apple TV vilket gör det ännu mer förvirrande:

  • Apple TV ("burken")
  • Apple TV (appen)
  • Apple TV+ (tjänsten)
Jag kan se Paramount+ i Apple TV (burken), i appen på min iPad och min iPhone, men inte i webbläsaren på datorn. I webbläsaren kommer jag bara åt Apple TV+ egna program.

Som tidigare har nämnts är de första 7 dagarna gratis, därefter kostar det 69 kronor i månaden.

Nåväl, utbudet av animerade barn- och familjeserier är inte så hemskt imponerande på Paramount+. Följande har jag lyckats hitta:

PAW Patrol
Blaze och monstermaskinerna
Svamp-Bob Fyrkant
Dora utforskaren
Paddingtons äventyr
Shimmer och Shine
Dora and Friends
Avatar The Last Airbender
Bubble Guppies
Umizoomi
Kom igen Diego!
Pingvinerna från Madagaskar
Riddarprinsessan Nella
Beccas gäng
Hunden Ib
Korallkollo: Svampbobs underår
Max & Ruby

Dessutom finns det ett par barn- och ungdomsserier med levande skådespelare:
Victorious
iCarly

I samma kategori ("För hela familjen") finns även ett drygt femtiotal långfilmer.

Det mesta har tal på engelska, svenska, norska, danska och finska och textning enbart på engelska.
Lustigt nog hittade jag nästan omedelbart ett fel: Första avsnittet av Victorious har norska både på de svenska och norska ljudspåren och alltså ingen svensk dubbning.

Daniel Hofverberg

#94
Nu blir jag lite konfunderad... Enligt denna nya pressrelease från Com Hem så ska Comhem Play+ ha med även den "nya" omlanserade Paramount+ från och med idag.

Och visst hittar jag lite nytt, men tyngdpunkten på lite... Följande hittar jag bland barnserier på Paramount+ under Comhem Play+, där samtliga kommer från Nickelodeon eller Nick Junior utom en som är en nyproducerad serie:

Kom igen, Diego! - Säsong 1 & 2
Dora, utforskaren - Säsong 6, 7 & 8
Dora and Friends - Säsong 1 & 2
Shimmer och Shine - Säsong 1, 2 & 4
Bubble Guppies - Säsong 1 & 2
Riddarprinsessan Nella - Säsong 1
Beccas gäng - Säsong 1
Paddingtons äventyr - Säsong 1
iCarly - Säsong 1
Blaze och Monstermaskinerna - Säsong 1 & 2
Hunden Ib - Säsong 1
Pingvinerna från Madagaskar - Säsong 1 & 2
Team Umizoomi - Säsong 1 & 2
PAW Patrol - Säsong 1, 2 & 7
SvampBob Fyrkant - Säsong 4 & 5
Kiva klarar allt! - Säsong 1
Avatar: The Last Airbender - Säsong 1, 2 & 3
Max & Ruby - Säsong 1 - 7 samt 19 - 20
Lost in the West - Säsong 1
Victorious - Säsong 1
Henry Danger - Säsong 2 (?!)
Big Time Rush - Säsong 1
Barbapapa och familjen - Säsong 1
Korallkollo: Svampbobs underår (ny exklusiv Paramount+-serie från 2021) - Säsong 1

Victorious (endast säsong 1) från Anders lista finns på Comhem Play+ som del av "gamla" Paramount+, och inte under det nya.

Så lite mer än de ynka 7 TV-serier som "gamla" Paramount+ haft, men fortfarande ett väldigt begränsat utbud. Om det inte kommer bli mer än så, så lär det ju knappast bli någon storsuccé... :(

Alla dessa har på Comhem Play+ endast svenskt tal - inga andra ljudspår, och inga textspår alls. Heller inga som helst utsatta dubbcredits; inte ens på nyproducerade Korallkollo: Svampbobs underår. :(

Citat från: Anders M Olsson skrivet 25 mars 2021 kl. 12:29:04
Det mesta har tal på engelska, svenska, norska, danska och finska.
Lustigt nog hittade jag nästan omedelbart ett fel: Första avsnittet av Victorious har norska både på de svenska och norska ljudspåren och alltså ingen svensk dubbning.
Märkligt, på det som Comhem Play+ kallar för nya Paramount+ finns bara svenskt tal - inga andra ljudspår alls.

Finns det utsatta dubbcredits på någonting via Apple TV?

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 mars 2021 kl. 12:33:04
Nu blir jag lite konfunderad... Enligt denna nya pressrelease från Com Hem så ska Comhem Play+ ha med även den "nya" omlanserade Paramount+ från och med idag.

Och visst hittar jag lite nytt, men tyngdpunkten på lite... Följande hittar jag bland barnserier på Paramount+ under Comhem Play+, där samtliga kommer från Nickelodeon eller Nick Junior utom en som är en nyproducerad serie:

Kom igen, Diego! - Säsong 1 & 2
Dora, utforskaren - Säsong 6, 7 & 8
Dora and Friends - Säsong 1 & 2
Shimmer och Shine - Säsong 1, 2 & 4
Bubble Guppies - Säsong 1 & 2
Riddarprinsessan Nella - Säsong 1
Beccas Gäng - Säsong 1
Paddingtons äventyr - Säsong 1
iCarly - Säsong 1
Blaze och Monstermaskinerna - Säsong 1 & 2
Hunden Ib - Säsong 1
Pingvinerna från Madagaskar - Säsong 1 & 2
Team Umizoomi - Säsong 1 & 2
PAW Patrol - Säsong 1, 2 & 7
SvampBob Fyrkant - Säsong 4 & 5
Kiva klarar allt! - Säsong 1
Avatar: The Last Airbender - Säsong 1, 2 & 3
Max & Ruby - Säsong 1 - 7 samt 19 - 20
Lost in the West - Säsong 1
Korallkollo: Svampbobs underår (ny exklusiv Paramount+-serie från 2021) - Säsong 1

Victorious (endast säsong 1) från Anders lista finns på Comhem Play+ som del av "gamla" Paramount+, och inte under det nya.

Så lite mer än de ynka 7 TV-serier som "gamla" Paramount+ haft, men fortfarande ett väldigt begränsat utbud. Om det inte kommer bli mer än så, så lär det ju knappast bli någon storsuccé... :(

Alla dessa har på Comhem Play+ endast svenskt tal - inga andra ljudspår, och inga textspår alls. Heller inga som helst utsatta dubbcredits; inte ens på nyproducerade Korallkollo: Svampbobs underår. :(
Märkligt, på det som Comhem Play+ kallar för nya Paramount+ finns bara svenskt tal - inga andra ljudspår alls.

Finns det utsatta dubbcredits på någonting via Apple TV?
Utbudet är sämre än Disney+ och även dom blev tvungna att dubba om ett par serier.... hoppas bara ljudbanden för dom tidigare nämnd serierna från 90 talet inte behöver dubbas om igen.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 mars 2021 kl. 12:33:04
Finns det utsatta dubbcredits på någonting via Apple TV?

Jag har testat några avsnitt från slumpmässiga serier utan att hitta några dubbningscredits alls.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 25 mars 2021 kl. 12:40:52
Utbudet är sämre än Disney+ och även dom blev tvungna att dubba om ett par serier....
Ja, det var verkligen inte mycket att hurra för - faktum är att Viaplay har dubbelt så mycket från Nickelodeon än vad Paramount+ har...

Frågan är om det blir bättre när den fristående tjänsten lanseras, eller om det kommer vara lika ynkligt då...?

Citat från: Anders M Olsson skrivet 25 mars 2021 kl. 12:43:36
Jag har testat några avsnitt från slumpmässiga serier utan att hitta några dubbningscredits alls.
Tråkigt, men tyvärr inte förvånande i och med att Nickelodeon också helt saknar dubbningscredits på allt. :(

Har inte den nyproducerade serien Korallkollo: Svampbobs underår dubbcredits heller? Det har den i alla fall inte på Comhem Play+, men är det något som borde ha det så är det väl en sådan ny exklusiv serie från Paramount+ (d.v.s. en serie som producerats speciellt för tjänsten och inte sänts någon annanstans innan)...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 mars 2021 kl. 12:33:04
Victorious (endast säsong 1) från Anders lista finns på Comhem Play+ som del av "gamla" Paramount+, och inte under det nya.

Det verkar finnas lite fler säsonger av serierna i Apple TV-appen. Jag kan t.ex. se åtta säsonger av Dora utforskaren och fyra säsonger av Victorious.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 25 mars 2021 kl. 12:48:06
Det verkar finnas lite fler säsonger av serierna i Apple TV-appen. Jag kan t.ex. se åtta säsonger av Dora utforskaren och fyra säsonger av Victorious.
Mycket märkligt att det inte är konsekvent mellan olika leverantörer...

Då finns det kanske ett litet hopp om att det kommer mer när den fristående tjänsten lanseras med egen app och webbsida...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 mars 2021 kl. 12:47:45
Frågan är om det blir bättre när den fristående tjänsten lanseras, eller om det kommer vara lika ynkligt då...?
Tråkigt, men tyvärr inte förvånande i och med att Nickelodeon också helt saknar dubbningscredits på allt. :(

Ja, men Nickelodeon (den linjära TV-kanalen) kapar ju dessutom bort sluttexterna i alla avsnitten. Så illa är det i alla fall inte här.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 mars 2021 kl. 12:47:45
Har inte den nyproducerade serien Korallkollo: Svampbobs underår dubbcredits heller? Det har den i alla fall inte på Comhem Play+, men är det något som borde ha det så är det väl en sådan ny exklusiv serie från Paramount+ (d.v.s. en serie som producerats speciellt för tjänsten och inte sänts någon annanstans innan)...

Nej, inga dubbcredits så långt ögat kan se... :(

Daniel Hofverberg

Suck... :(

Citat från: Anders M Olsson skrivet 25 mars 2021 kl. 12:53:04
Ja, men Nickelodeon (den linjära TV-kanalen) kapar ju dessutom bort sluttexterna i alla avsnitten. Så illa är det i alla fall inte här.
Nej, det är sant - här får vi i alla fall se de ordinarie sluttexterna, även om vissa serier på Comhem Play+ verkar sakna ett par sekunder i slutet av eftertexterna...

Avengersfan

Varför inte skapa kritik om man är missnöjd med utbudet? Ring till ViacomCBS och klaga över det begränsade utbudet vet jag, eller skriv ett argt mail till dom! >:(

Samlaren

Anser att de skulle kunna lägga in alla Showtime serier och filmer också.

Samlaren

Om man säger övriga serier som inte är barn/familj vad har Paramount+ för serier då på apple tv?