Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Diagnoser

Startat av gstone, 6 september 2018 kl. 00:17:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Elios

Ja jag tänkte väl att det redan fanns ett ämne av denna sortens tråd. ;D

gstone

Citat från: Elios skrivet 29 juli 2019 kl. 20:39:30
Ja jag tänkte väl att det redan fanns ett ämne av denna sortens tråd. ;D

Det var em fråge tråd om någon hade diagnosen. Det nya är förklaring och fakta tråd.

Jag ser det som två olika saker.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: TrondM skrivet 29 juli 2019 kl. 20:05:06
Det virker som at du ikke liker at folk har fordommer mot autisme. Kanskje du bør bruke denne følelsen til å lære. De siste 500 eller så meldingene du har skrevet de siste par ukene bærer preg av at du har utstrakte fordommer mot det aller meste. Om du synes det er galt med fordommer mot personer med autisme, så må du akseptere at også fordommene du har mot andre er gale, og begynne å jobbe med å endre holdningene dine.

Jag partar inte norska ! Ingen av det betyder något för mig !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 29 juli 2019 kl. 21:10:07
Jag instämmer också

Jag tycker inte jag varit så elak mest att folk överreagera och blir arg på för små saker.

Folk tar för illa up !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Citat från: gstone skrivet 29 juli 2019 kl. 21:27:12
Jag partar inte norska ! Ingen av det betyder något för mig !
Det virker som at du ikke liker (gillar) at folk har fordommer mot autisme. Kanskje du bør bruke (använda) denne følelsen (känslan) til å lære. De siste 500 eller så meldingene (meddelanden) du har skrevet de siste par ukene (veckorna) bærer preg (ger skimmer av) av at du har utstrakte (genomgående) fordommer (fördommar) mot det aller meste. Om du synes (tycker) det er galt (fel) med fordommer mot personer med autisme, så må (borde) du akseptere at også fordommene du har mot andre er gale, (fel) og begynne (börja) å jobbe med å endre holdningene (instellningarna) dine.

Förstår du inte detta kan du nog inte heller svenska så bra.
Houba !

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 29 juli 2019 kl. 21:32:01
Jag tycker inte jag varit så elak mest att folk överreagera och blir arg på för små saker.

Folk tar för illa up !

Det är du som överreagerar och blir arg för småsaker. Det är fullkomligt normalt att ta illa upp när man blir utsatt för personangrepp.

Citat från: gstone skrivet 29 juli 2019 kl. 21:27:12
Jag partar inte norska ! Ingen av det betyder något för mig !

Om du inte förstår kanske du ska kolla upp vad allt betyder istället för att klaga, klanka ned och vara så jädrans egocentrisk.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lilla My

Citat från: gstone skrivet 29 juli 2019 kl. 21:32:01
Folk tar för illa up !

... Säger du som är otroligt känslig och kallar andra saker så fort vi inte håller med dig i något ;D

E

Citat från: gstone skrivet 29 juli 2019 kl. 21:32:01
Jag tycker inte jag varit så elak mest att folk överreagera och blir arg på för små saker.
Det är tvärtom

Du sa ju till exempel: "Du är dum", "Du är galen", "Du borde läggas in på dårhus" och massa annat dumt till dom andra

Jag tycker du borde ta en paus från forumet

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 29 juli 2019 kl. 21:25:26
Det var em fråge tråd om någon hade diagnosen. Det nya är förklaring och fakta tråd.

Jag ser det som två olika saker.
Förvisso, men jag ser inget behov av två olika trådar om autism, när man kan behandla allt i samma tråd. många inlägg fanns det trots allt inte i den gamla tråden, så att man behöver dela upp det för att det ska bli hanterbart...

TrondM

Citat från: gstone skrivet 29 juli 2019 kl. 21:27:12
Jag partar inte norska ! Ingen av det betyder något för mig !

I'm OK with that.

Elios

Håller med Lilla My fullständigt. ;D

Du vill inte ha kritik men ändå ska du själv få kunna ge kritik. Det är ren dubbelmoral enligt mig.  ???

gstone

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 29 juli 2019 kl. 21:43:49
Det virker som at du ikke liker (gillar) at folk har fordommer mot autisme. Kanskje du bør bruke (använda) denne følelsen (känslan) til å lære. De siste 500 eller så meldingene (meddelanden) du har skrevet de siste par ukene (veckorna) bærer preg (ger skimmer av) av at du har utstrakte (genomgående) fordommer (fördommar) mot det aller meste. Om du synes (tycker) det er galt (fel) med fordommer mot personer med autisme, så må (borde) du akseptere at også fordommene du har mot andre er gale, (fel) og begynne (börja) å jobbe med å endre holdningene (instellningarna) dine.

Förstår du inte detta kan du nog inte heller svenska så bra.

Det är skiljande jag angrep folk för dessaa åsikter och religion. Religion är  ALLTID ett val och åsikter är ju det som människor uppbyggda av ! >:(

Är inte åsikter en ganska stor del av en person ? ???

Och man kan ÄNDRA åsikter Autism är em del av en persons hjärna oansat VAD ! >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 16 mars 2020 kl. 12:34:20
Det är skiljande jag angrep folk för dessaa åsikter och religion. Religion är  ALLTID ett val och åsikter är ju det som människor uppbyggda av ! >:(

Är inte åsikter en ganska stor del av en person ? ???

Och man kan ÄNDRA åsikter Autism är em del av en persons hjärna oansat VAD ! >:( >:( >:(

Sa du just att du angripit folk på grund av deras åsikter och religion?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 16 mars 2020 kl. 13:30:23
Sa du just att du angripit folk på grund av deras åsikter och religion?

Tydlign tycker folk det ?

Jag ska säja att jag bara sagt emot folk åsikter >:(

Och Religion får man angripa folk över för RELIGION ÄR ETT VAL !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 16 mars 2020 kl. 15:30:09
Tydlign tycker folk det ?

Jag ska säja att jag bara sagt emot folk åsikter >:(

Och Religion får man angripa folk över för RELIGION ÄR ETT VAL !

Jag kanske aldrig förstår mig på folks religion. Men jag angriper ju inte dem för det och tycker inte heller att man ska göra det heller!  >:(