Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Bagaren och Spisen i Skönheten och Odjuret

Startat av Disneyfantasten, 6 april 2021 kl. 21:53:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Efter att ha tänkt efter tror jag att Bagarens röst kanske kan tillhöra Jörgen Düberg, han har medverkat i ett antal Barrefelt-dubbningar... (en annan möjlighet skulle kunna vara Joachim Bergström)

Vad gäller mannen med repliken jag förut nämnde så skulle det också kunna vara Steve Kratz...

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 oktober 2021 kl. 18:00:44
Efter att ha tänkt efter tror jag att Bagarens röst kanske kan tillhöra Jörgen Düberg, han har medverkat i ett antal Barrefelt-dubbningar... (en annan möjlighet skulle kunna vara Joachim Bergström)

Vad gäller mannen med repliken jag förut nämnde så skulle det också kunna vara Steve Kratz...

Vad tror ni?


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 oktober 2021 kl. 09:50:24
Han hade inte medverkat i Doreens dubbningar tidigare. Flera av de du nämner är dock Doreen Dennings skådespelare som sedan började dubba för Media Dubb.

Hur tror du med detta?;

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 oktober 2021 kl. 18:00:44
Efter att ha tänkt efter tror jag att Bagarens röst kanske kan tillhöra Jörgen Düberg, han har medverkat i ett antal Barrefelt-dubbningar... (en annan möjlighet skulle kunna vara Joachim Bergström)

Vad gäller mannen med repliken jag förut nämnde så skulle det också kunna vara Steve Kratz...

Disneyfantasten


Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 februari 2022 kl. 22:45:45
Jag har funderat, kan det möjligen vara på det viset att personer som nämns i detta stycke också medverkar i denna film;

https://www.non-disneyinternationaldubbingcredits.com/uploads/6/5/9/0/65903623/%5Barticle%5D_beauty_and_the_beast_idag_1992-11-18.jpg
Det där behöver absolut inte betyda att de är med i dubbningen, det är ju bara folk som har varit på premiären.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 februari 2022 kl. 22:48:27
Det där behöver absolut inte betyda att de är med i dubbningen, det är ju bara folk som har varit på premiären.

Dock är det kända personer som KAN ha varit med i dubbningen, många kända personer har dubbat, vissa av dessa (se: Martin Timell) har faktiskt dubbat på riktigt.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 februari 2022 kl. 22:50:22
Dock är det kända personer som KAN ha varit med i dubbningen, många kända personer har dubbat, vissa av dessa (se: Martin Timell) har faktiskt dubbat på riktigt.
Ja fast kändisar går ju alltid på filmpremiärer ofta utan att själva varit inblandade i filmerna...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 februari 2022 kl. 22:55:53
Ja fast kändisar går ju alltid på filmpremiärer ofta utan att själva varit inblandade i filmerna...

Jaså det säger du? Vet du då vilka kändisar som gick på premiärerna av t.ex. Aladdin och Lejonkungen, med flera?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 februari 2022 kl. 23:02:11
Jaså det säger du? Vet du då vilka kändisar som gick på premiärerna av t.ex. Aladdin och Lejonkungen, med flera?
Nej tyvärr, men det är som sagt väldigt vanligt kändisar dyker upp på premiärer...

Steffan Rudvall

Jag lyssnade om på Belle och måste hålla med om att mannen med repliken "bakom hennes vackra skal är förvirringen total, hon är inte alls som vanligt folk" låter lite som Steve Kratz det skulle också kunna vara Steve som är Bagaren han är ju trots allt riktigt bra på att förställa rösten.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 februari 2022 kl. 09:26:39
Jag lyssnade om på Belle och måste hålla med om att mannen med repliken "bakom hennes vackra skal är förvirringen total, hon är inte alls som vanligt folk" låter lite som Steve Kratz det skulle också kunna vara Steve som är Bagaren han är ju trots allt riktigt bra på att förställa rösten.

Det kan vara som du säger, han spelade Wilbur i Bernard och Bianca i Australien sen medverkade han även i Änglahund och Ferngully, som alla dessa också är utförda av Barrefelt.

Erik Friman

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 februari 2022 kl. 09:26:39
Jag lyssnade om på Belle och måste hålla med om att mannen med repliken "bakom hennes vackra skal är förvirringen total, hon är inte alls som vanligt folk" låter lite som Steve Kratz
Det låter som när Steve gör rösten som Bert i Sesam.

Disneyfantasten


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 oktober 2021 kl. 21:22:28
Jag gav ett förslag på vem jag tror spelar Spisen och det är nog mer realistiskt än att Johan Hedenberg skulle spela honom.

Jag såg om Dinosaurier för 16 dagar sedan och är nu beredd att hålla med om att det kan vara Leif som spelar Spisen.