Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Ovanliga dubbningar på archive.org

Startat av Steffan Rudvall, 23 februari 2022 kl. 19:51:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

BPS

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 16 mars 2023 kl. 16:01:11Vad är det jag läser "Filmen har i Sverige endast visats på SVT julen 1996."?  ??? Filmen och dubbningen är utgiven första gången på VHS av SF/Media Transfer 1991 och hade då kort och gott titeln; Babar.
Det var inget jag kände till men om det nu är så ändrar jag texten.

Gustav Jonsson

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 16 mars 2023 kl. 16:01:11Vad är det jag läser "Filmen har i Sverige endast visats på SVT julen 1996."?  ??? Filmen och dubbningen är utgiven första gången på VHS av SF/Media Transfer 1991 och hade då kort och gott titeln; Babar.
Är du säker? Aldrig sett och jag hade ett helt gäng VHS filmer med Babar från SF. Du sa ju också att det var SF som beställde dubbningen av serien. Varför är det då inte samma röster?

Oscar Isaksson

Citat från: Gustav Jonsson skrivet 16 mars 2023 kl. 16:11:00Är du säker? Aldrig sett och jag hade ett helt gäng VHS filmer med Babar från SF. Du sa ju också att det var SF som beställde dubbningen av serien. Varför är det då inte samma röster?
Jag är väldigt säker. Hade du denna?: 
https://smdb.kb.se/catalog/id/001389523


Daniel Hofverberg

Citat från: Dubinterested skrivet 16 mars 2023 kl. 15:43:37Detta är kanske för riskabelt. Men är det någon som har Familjen Flinta med Mediadubbs dubbning alltså det avsnitten som dubbades om för Cartoon Network?
Säsong 2 av Familjen Flinta, som har släppts på DVD i Sverige, kommer jag inte lägga upp. Av säsong 1 har jag alla avsnitt utom två, och där har min ambition länge varit att synka om till DVD-bild och på något sätt offentliggöra; exempelvis via Archive. Vill någon hjälpa till med synkning vore det mycket värdefullt. :)

Av säsong 3 - 5 har jag tyvärr knappt någonting med Media Dubbs dubbning, medan jag däremot har ganska många säsong 6-avsnitt med Mediadubb Internationals dubbning.

Zebastian

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 mars 2023 kl. 20:39:04Säsong 2 av Familjen Flinta, som har släppts på DVD i Sverige, kommer jag inte lägga upp. Av säsong 1 har jag alla avsnitt utom två, och där har min ambition länge varit att synka om till DVD-bild och på något sätt offentliggöra; exempelvis via Archive. Vill någon hjälpa till med synkning vore det mycket värdefullt. :)
Blir den inte nedtagen direkt om det är DVD bild? Tror du sa något om det när ni skulle ladda upp Scooby Doo Show

Scoobydoofan1

Citat från: Zebastian skrivet 16 mars 2023 kl. 22:35:32Blir den inte nedtagen direkt om det är DVD bild? Tror du sa något om det när ni skulle ladda upp Scooby Doo Show
Det var den andra serien, Scooby Doo Where are you säsong 2, 4 avsnitt med mediadubb, och det var inte samma bildkälla.

Daniel Hofverberg

Citat från: Zebastian skrivet 16 mars 2023 kl. 22:35:32Blir den inte nedtagen direkt om det är DVD bild? Tror du sa något om det när ni skulle ladda upp Scooby Doo Show
Det finns absolut en viss risk, men det verkar inte finnas någon uppenbar logik i Warner Bros. agerande. Scooby-Doo - Where Are You? togs ned efter bara några dagar, trots att det bara rörde sig om halvdan inspelad VHS-kvalitet, medan The Scooby-Doo Show (säsong 2) i DVD-kvalitet fortfarande finns kvar efter sju månader. Ovanliga dubbningar har ju också lagt upp exempelvis Scooby-Doo i Hollywood i DVD-kvalitet, som fortfarande finns kvar.

Så antingen har Warner Bros. någonting emot just mig, eller också är det bara slumpen som avgör - eller så finns det någon logik som helt har gått mig förbi...

(Min ursprungliga teori var ju att Warner Bros. tog ned allt som finns på HBO Max i USA, i och med att Scooby-Doo i Hollywood inte finns med där - men så är det uppenbarligen inte, då både Scooby-Doo - Where Are You? och The Scooby-Doo Show finns där; medan bara vissa säsong 1-avsnitt av den sistnämnda finns på HBO Max i Sverige.)

TonyTonka

Det hade varit kul om någon kunde lägga upp dubbningen av Sportfånarna på archive.org, minus de fyra avsnitten som finns på dvd då. Sedan bryr jag mig inte så mycket om sex av avsnitten som släpptes på dvd (Volym 2 och 3), då jag redan har dem och har digitaliserat dem på min dator. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 20 mars 2023 kl. 02:07:52Det hade varit kul om någon kunde lägga upp dubbningen av Sportfånarna på archive.org, minus de fyra avsnitten som finns på dvd då. Sedan bryr jag mig inte så mycket om sex av avsnitten som släpptes på dvd (Volym 2 och 3), då jag redan har dem och har digitaliserat dem på min dator. ^^
Jag har de tre VHS-utgåvor som Egmont Film gav ut med avsnitt av Sportfånarna, d.v.s. Scooby-Doos otroliga tävlingarScooby-Doos fantastiska tävlingar och Scooby-Doos tokiga tävlingar. De innehåller tre avsnitt per volym, så sammanlagt nio avsnitt från säsong 1; där två av dessa också finns med på DVD-utgåvan (alltså sammanlagt sju avsnitt som inte släppts på DVD). :)

Fler avsnitt än så har jag tyvärr inte lyckats få tag i, så det är ju 12 avsnitt som återstår av serien där det bara är TV-inspelningar som gäller... :(

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 mars 2023 kl. 02:17:56Jag har de tre VHS-utgåvor som Egmont Film gav ut med avsnitt av Sportfånarna, d.v.s. Scooby-Doos otroliga tävlingar, Scooby-Doos fantastiska tävlingar och Scooby-Doos tokiga tävlingar. De innehåller tre avsnitt per volym, så sammanlagt nio avsnitt från säsong 1; där två av dessa också finns med på DVD-utgåvan (alltså sammanlagt sju avsnitt som inte släppts på DVD). :)

Fler avsnitt än så har jag tyvärr inte lyckats få tag i, så det är ju 12 avsnitt som återstår av serien där det bara är TV-inspelningar som gäller... :(

Jag har två av Egmonts utgåvor här hemma, bägge är digitaliserade.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: TonyTonka skrivet 20 mars 2023 kl. 02:23:36Jag har två av Egmonts utgåvor här hemma, bägge är digitaliserade.
Jag har alla tre, och jag tror att alla tre ska vara digitaliserade - men finns nog på hårddisken till den havererade datorn...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 mars 2023 kl. 08:59:57Jag har alla tre, och jag tror att alla tre ska vara digitaliserade - men finns nog på hårddisken till den havererade datorn...
Har du inte en SATA till USB-adapter så att du bara kan plocka ut hårddisken ur den gamla datorn och koppla in på valfri dator?

En sån här t.ex.:
https://www.kjell.com/se/produkter/dator/kablar-adaptrar/usb/usb-adaptrar/luxorparts-adapter-usb-5-gbs-till-sata-6-gbs-p68869

TonyTonka

Citat från: Anders M Olsson skrivet 20 mars 2023 kl. 10:28:53Har du inte en SATA till USB-adapter så att du bara kan plocka ut hårddisken ur den gamla datorn och koppla in på valfri dator?

En sån här t.ex.:
https://www.kjell.com/se/produkter/dator/kablar-adaptrar/usb/usb-adaptrar/luxorparts-adapter-usb-5-gbs-till-sata-6-gbs-p68869

Fungerar den typ på samma sätt som en dockstation? 
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Anders M Olsson

Citat från: TonyTonka skrivet 20 mars 2023 kl. 13:56:07Fungerar den typ på samma sätt som en dockstation?
Ja, dockstation eller lös adapter är i princip samma sak. Det är bara det mekaniska utförandet som skiljer. Vilket man väljer är en smaksak, eller beroende på vad som är mest praktiskt för ändamålet.

En lös adapter kan ju även användas till 5-tumsenheter som t.ex. DVD- eller Blu-rayläsare, vilket vanligtvis inte går med en dockstation.