Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Birgitta Larsson (Törnrosa)

Startat av TonyTonka, 6 augusti 2012 kl. 18:29:44

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 15 maj 2021 kl. 14:14:45
Kommer vi inte ifrån ämnet till här  ???

Kanske vi borde flyta resten till en annan tråd ?

Den kan hete "Varför har Elias Prenbo dålig smak ?" :D ;)
Gillar inte du Elias Prenbo eller som han numera kallar sig själv Disneyfantasten?

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 15 maj 2021 kl. 14:13:17
Du äcklar  mig att t du gillar sådan nya dåliga dubbningar som Toy Story, Ett Småkryps Liv, Toy Story 2,WALLE och Mary Poppins.

Men inte gillar dom fin gamla underbar dubbningarna från 30 till 60-talet >:( :'(

Ja önskar att inget dubbades om NÅGONSIN
Citat från: gstone skrivet 15 maj 2021 kl. 14:14:45
Kommer vi inte ifrån ämnet till här  ???

Kanske vi borde flyta resten till en annan tråd ?

Den kan hete "Varför har Elias Prenbo dålig smak ?" :D ;)

Var det verkligen nödvändigt att dra upp ett flera år gammalt ämne bara för det här...?

Disneyfantasten

Citat från: Erika skrivet 15 maj 2021 kl. 14:18:14
Jösses, försök att lugna ner dig. Finns ingen anledning till att brusa upp...

Exakt, du måste lära dig att hantera ditt humör, för då tycker jag att du framstår som en stark person!

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 maj 2021 kl. 14:15:42
Alla dubbningar som nämns i inlägget förutom Mary Poppins är faktiskt väldigt bra.

Exakt, dessutom så får du faktiskt tänka på att jag var yngre på den tiden, så tänkt dig för många gånger i fortsättningen innan du postar sådana svar!  ;)

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 15 maj 2021 kl. 14:13:17
Du äcklar  mig att t du gillar sådan nya dåliga dubbningar som Toy Story, Ett Småkryps Liv, Toy Story 2,WALLE och Mary Poppins.

Men inte gillar dom fin gamla underbar dubbningarna från 30 till 60-talet >:( :'(

Ja önskar att inget dubbades om NÅGONSIN
https://www.jw.org/sv/bibliotek/tidskrifter/g201501/hur-man-kontrollerar-sitt-hum%C3%B6r/

gstone

 Birgitta Larsson har ju börjat dubba lite igen på snare år för utom Sofia den första är hon också med i Saddie Spark,LEGENDEN OM DE TRE CABALLEROS och spelar diverse tanter och häxor i  Legenderna(på Netflix).

Saddie Spark spelar hon bland annat skurken den elaka rektorn och diverse äldre damer.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 15 maj 2023 kl. 11:32:55Birgitta Larsson har ju börjat dubba lite igen på snare år för utom Sofia den första är hon också med i Saddie Spark,LEGENDEN OM DE TRE CABALLEROS och spelar diverse tanter och häxor i Legenderna(på Netflix).

I Saddie Spark spelar hon bland annat skurken den elaka rektorn och diverse äldre damer.
Kul att höra.

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 15 juli 2023 kl. 18:23:07Birgitta Larsson gjorde en hel del dubbningar hos Media Dubb International, hon var oxå med i Happy Ness.

Skulle vara intressant att se en komplett lista med dubbningar där Birgitta Larsson medverkat, utöver detta var hon även inblandad som en av sångregissörerna i filmen Flygplan.

En annan intressant sak jag fick veta av dig tidigare i år är att Robin Carlsson (Anne-Marie i Änglahund) också var med i Aladdin TV-serien (där hon spelar Kung Mamod), vilka fler dubbningar har hon varit med i?

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juli 2023 kl. 18:29:23Skulle vara intressant att se en komplett lista med dubbningar där Birgitta Larsson medverkat, utöver detta var hon även inblandad som en av sångregissörerna i filmen Flygplan.

Och i Legend Quest och Sadie Sparks.

Båda är tv serier som finns att streama på Netflix respektive Disney Plus  ;)

I båda spelar hon många olika tant roller.

Den första är hon röst till diverse häxor 🧙�♀️ 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oscar Isaksson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juli 2023 kl. 18:29:23Skulle vara intressant att se en komplett lista med dubbningar där Birgitta Larsson medverkat, utöver detta var hon även inblandad som en av sångregissörerna i filmen Flygplan.

En annan intressant sak jag fick veta av dig tidigare i år är att Robin Carlsson (Anne-Marie i Änglahund) också var med i Aladdin TV-serien (där hon spelar Kung Mamod), vilka fler dubbningar har hon varit med i?
Som med många av dubbningarna producerade av Media Dubb International så är de inte värst bra dokumenterade. Birgitta kommer inte ihåg exakta alla serier hon var med i, alltid lättare om det handlar om återkommande roller.

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 15 juli 2023 kl. 18:37:15Som med många av dubbningarna producerade av Media Dubb International så är de inte värst bra dokumenterade. Birgitta kommer inte ihåg exakta alla serier hon var med i, alltid lättare om det handlar om återkommande roller.

Som med Törnrosa, en roll hon upprepade i Sofia Den Första.

Oscar Isaksson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juli 2023 kl. 18:38:52Som med Törnrosa, en roll hon upprepade i Sofia Den Första.
I det fallet var det nog mer av en rolig grej hon fick hoppa in och göra när hon var på studion.

Disneyfantasten

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 15 juli 2023 kl. 18:42:33I det fallet var det nog mer av en rolig grej hon fick hoppa in och göra när hon var på studion.

Hur kan du då veta att hon gjorde en hel del dubbningar hos Mediadubb International? (som dessa två serier som du nämnde)

Oscar Isaksson

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 juli 2023 kl. 18:43:53Hur kan du då veta att hon gjorde en hel del dubbningar hos Mediadubb International? (som dessa två serier som du nämnde)
För det har hon berättat för mig.

Disneyfantasten

#44
Citat från: Oscar Isaksson skrivet 15 juli 2023 kl. 18:44:53För det har hon berättat för mig.

Hon har berättat det för dig, men hon mindes inte alla serier hon var med i och det finns inte väl dokumenterat hos Mediadubb International och hon kommer bäst ihåg återkommande roller varav den enda sådana jag kan komma ihåg är Törnrosa.

Å andra sidan har jag aldrig kollat på Katten Eek och vad beträffar Happy Ness så tycker jag att bilden påminner mig om en serie jag såg på TV när jag var dagisbarn utifrån hur karaktärerna ser ut, men jag har ett minne av att en av karaktärerna lät som Vimsiga Julle Mullvad i Svingelskogen som görs av Lennart Olsson, så jag tror snarare att det är KM Studio som varit inblandad i den serien, eller jag kanske blandar ihop den serien med en annan som har liknande karaktärer i sig?