Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disney+ (Disneys streamingtjänst)

Startat av gstone, 29 augusti 2018 kl. 22:30:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Samlaren skrivet  4 april 2021 kl. 12:16:51
Doug har inte dub än i UK med sub på svenska. Ewokerna har inte dub den serien har också enbart sub.

Sedan är det konstigt att de endast lägger till s1 av Star vs mörkrets makter och har varken sub eller dub på s2-s4 när ändå alla säsonger finns dubbade.

En jycke i klassen finns det dock förhppningar för då den serien varken har sub eller dub på disney+ i UK.
JA !!

Animerad Fantastic Four och Iron Man  :D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Samlaren

Citat från: Avengersfan skrivet  4 april 2021 kl. 15:43:04
Nej, det finns alla säsonger av Star vs mörkets makter dubbade på svenska tillgängliga. Vad fick du för dig att det finns endast s1 dubbad på svenska tillgänglig?


Du de finns inte på disney+ vet att alla dubbades men endast s1 finns dubbad på alla versioner av disney+. Kommer den här månaden till Disney+ (S)

Avengersfan

Citat från: Samlaren skrivet  4 april 2021 kl. 17:25:09

Du de finns inte på disney+ vet att alla dubbades men endast s1 finns dubbad på alla versioner av disney+. Kommer den här månaden till Disney+ (S)

På amerikanska Disney+ finns alla säsonger av serien dubbade på svenska. Varför skulle INTE s2-4 va tillgängliga på svenska resten av världen? Jag fattar inte.

Samlaren

Nu blir jag orolig. Ser att En fröken favorit (En jycke i klassen filmen finns utan dub men med sub på Disney plus US om de krånglar med den här seiren också så sjunker de djupare än titanic i mina ögon......

gstone

Citat från: Samlaren skrivet  4 april 2021 kl. 18:44:43
Nu blir jag orolig. Ser att En fröken favorit (En jycke i klassen filmen finns utan dub men med sub på Disney plus US om de krånglar med den här seiren också så sjunker de djupare än titanic i mina ögon......

Filmen har aldrig dubbats


Bara serien.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Adam Larsson

Har inte bonkers visats i Disneydags? Om den har det så borde Disney äga den befintliga dubbningen.

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet  7 april 2021 kl. 20:15:58
Har inte bonkers visats i Disneydags? Om den har det så borde Disney äga den befintliga dubbningen.
Ja, 19 av de 65 avsnitten av Bonkers (blandade avsnitt från säsong 1 och 3) sändes i Disneydags hösten 1996.

Men jag är starkt misstänksam på att Disney bara licensierade dubben av FilmNet för användning under en viss period, och att de faktiskt inte köpte loss dubben. Om de faktiskt hade köpt loss dubben, så borde den ha kommit att visas i fler sammanhang - i repriser på Disneydags, på Disney Channel, o.s.v. Dessutom tyder ju Dick Erikssons uttalanden starkt på att Disney inte köpte den dubbningen.

För övrigt kan man ju undra om det bara är en tillfällighet att hösten 1996 var precis då som FilmNet köptes upp av franska Canal+ (även om namnbytet skedde först ett år senare), eller om det alltid bara var meningen att visa ynka 19 avsnitt i Disneydags...?


Däremot är det ju helt klart att Disney däremot valde att köpa loss dubben av Aladdin från FilmNet, som också sändes på SVT hösten 1996. Jag gissar att Disney tyckte att det var mer högprioriterat att köpa rättigheterna till Aladdin, i och med kopplingen till långfilmerna, medan Bonkers ansågs mindre högprioriterat. Men om Disney sedan hade tänkt att köpa även dubbningen av Bonkers men inte hann, eller om de i det fallet nöjde sig med att licensiera dubben lär vi nog aldrig få reda på...

Xfinger

Är det några fler än dessa tecknade serier som saknas på disney+ med Svensk dubb?
7D
Art Attack
Binny.And.The.Ghost
Boken om puh "finns med engelskt tal"
Brandy And Mr Morris
Buzz Lightyear rymdjägare
Cars series
Fillmore
Lar med disney junior
Legenden om Tarzan
Lilla djungelboken
Luftens hjältar "finns med engelskt tal"
Lloyd I Rymden
Musses verkstad
Stitch
The groonks
Totally Spies
Wander i galaxen
Wufflarna

Och tror vi dessa kommer att komma? Någon som inte borde komma pga rättigheter?

Daniel Hofverberg

Aladdin (TV-serien) finns ju inte på Disney+ någonstans i världen.

Citat från: Xfinger skrivet 14 april 2021 kl. 16:45:49
Och tror vi dessa kommer att komma? Någon som inte borde komma pga rättigheter?
Vad som kan komma eller inte kan nog ingen annan än Disney svara på, men jag gissar att utbudet sakta kommer att utökas successivt för att inte riskera att stagnera.

Det enda vi nog definitivt kan utesluta är den befintliga svenska (och danska) dubbningen av Bonkers, i och med att det råder rättighetsproblem med allt som FilmNet beställde och där ingen längre vet vem som äger rättigheterna. Jag tror i och för sig inte att det borde vara omöjligt att lösa rättighetsproblemen, men att Disney i USA skulle lägga ner så mycket tid och besvär för så små länder som Sverige och Danmark förefaller extremt osannolikt - i synnerhet när de inte ens har orkat leta fram alla ljudband med DuckTales, utan valt att dubba om många avsnitt (vilket trots allt säkerligen hade gått snabbare än att lösa rättighetsproblemen med Bonkers)... :(

Jag tror ärligt talat att det är ganska osannolikt att Art Attack kommer att släppas på Disney+ i första taget, i och med att den serien ju är lokalproducerad med olika versioner för ett stort antal länder - där versionen som sänds i de nordiska länderna är en svensk originalproduktion inspelad i Argentina med svensk programledare (där är svenska originalspråket, medan serien är dubbad till norska och danska). Det skulle ju förta en del av poängen med Disney+, att fokusera på många olika ljudspår och textspår, då man för Art Attack skulle behöva släppa dussintals helt oberoende serier; vilket skulle ta upp mycket plats på Disneys servrar... Visserligen inget oöverstigligt problem, men de lär nog föredra att fokusera på serier som är identiska i många länder.

Visserligen verkar versionen av Art Attack på brasiliansk portugisiska finnas på Disney+, mest troligt bara i Brasilien, men jag hittar inget som tyder på att fler versioner än så finns världen över.

Det är nog heller inte särskilt sannolikt att Gronkarna kommer att släppas på Disney+, för även fast Disney varit med som medproducenter för serien så är de inte vare sig huvudsaklig producent eller distributör. Disney äger alltså inga rättigheter till serien (bara till dubbningar runt om i världen), varför det inte är troligt att de skulle köpa in dessa bara för att de varit medproducenter för serien.

Citat från: Xfinger skrivet 14 april 2021 kl. 16:45:49
Är det några fler än dessa tecknade serier som saknas på disney+ med Svensk dubb?
(...)
Binny.And.The.Ghost
Binny och spöket är ju inte alls tecknad, utan en tysk live-actionserie. Den verkar finnas på Disney+ i vissa länder, men ingen aning om vilka - och heller ingen aning om vilka ljudspår och textspår som den har, men det är väl knappast troligt att den skulle ha nordiska ljudspår innan serien förhoppningsvis släpps här.

Goliat

De är bland annat dåligt märkta, kan förstå att slarv med lista med nummermärkning kan ställa till det och vara någons fel på Disney. Men dubbningstudion kunde faktiskt skrivit ut avsnittet eller avsnittets namn på varje också. Så allt är väl inte Disneys fel eller slarv.

Xfinger

Gällande filmer.
Är det någon tecknat film av Disneys egna som just nu saknas på disney+?

gstone

Citat från: Xfinger skrivet 16 april 2021 kl. 06:35:41
Gällande filmer.
Är det någon tecknat film av Disneys egna som just nu saknas på disney+?

Sången från södern :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Xfinger skrivet 16 april 2021 kl. 06:35:41
Gällande filmer.
Är det någon tecknat film av Disneys egna som just nu saknas på disney+?
Om du syftar på 100% tecknade långfilmer - d.v.s. undantaget kombinationer mellan tecknad film och spelfilm (såsom Sången om Södern, Det svarta fåret, m.fl.) och undantaget allt som är kortare än långfilmslängd - så är det åtminstone en film som saknas: av någon outgrundlig anledning saknas Spela för mig (Make Mine Music) från 1946 både från nordiska och amerikanska Disney+. :(

Fråga mig inte varför, då den filmen ju har släppts på DVD i Sverige...

Bland kortfilmer är det däremot väldigt mycket som saknas...

Xfinger

Angående bonkers så finns de väl på Disney+ redan, men de var swe dubb du menade inte kommer att komma till den?

Hitta några fler serier som inte finns / inte med swe dub.

Aladdin
Big Hero 6
Bonkers, Marsupilami & Co (Raw toonage)
Darkwing Duck "finns med engelskt tal"
Doug "finns med engelskt tal"
Hos Musse

Vad tror vi om dessa?

Simon Axelsson

Citat från: Xfinger skrivet 17 april 2021 kl. 17:49:45
Hitta några fler serier som inte finns / inte med swe dub.

Big Hero 6

Vad tror vi om dessa?

Big Hero 6 - Serien finns visst med svenskt tal på Disney+...
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats