Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

My Little Pony (TV-serierna)

Startat av clash, 31 augusti 2005 kl. 17:15:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

clash

Ja, det gjorde hon ju på dubbningshemsidans gästbok.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Verkligen...?  ??? Jag har gått igenom alla inlägg i gästboken, och kan inte hitta något inlägg alls från Annelie Berg. Dock har hon kontaktat mig privat via e-post vid ett par tillfällen, men något inlägg i vare sig gästboken eller forumet kan jag inte hitta.

För övrigt är det väl knappast så smart att döma någon utifrån inlägg i en gästbok - trots allt är det ju i det närmaste 100-procentigt omöjligt att kunna vara säker på att personerna som postar i en gästbok är de dem utger sig för att vara...

clash

Det kan hända med jag kan med 99.9% säkerhet säga att det var hon. Annars skulle hon inte skriva att hon själv va bra och allt det där. Och varför får man klaga på monica men inte på henne. Monica har ju som sagt fått massor kritik och inte klagat nån gång(vad jag sett ialla fall). Och som sagt, det är rösterna och inte personerna i sig jag menar nu.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

#18
I så fall, visa mig det inlägget i gästboken - en länk, sökord som man ska söka på för att hitta åt det eller åtminstone datum/tid. För jag kan som sagt inte hitta åt något sådant trots en noggrann genomgång av hela databasen till gästboken...

Och jag har aldrig någonsin sagt att man inte får klaga på Annelie Berg - om ni motiverar allting, så är ni välkommen att klaga på vem ni vill.

Och Monica Forsberg har visst klagat - bl.a. till undertecknad...

clash

Hm, jaha...men vem får mest kritik:Monica eller Anneli? Men kan kopiera det hon skrev:

kalga inte hela tin 
kalga inte mycket på andras röster. Säkert bättre än vad vissa av er andra är på att ptaya.. de e imponerande att vissa kan på en sån leva sig in i rollen så bra :D. men testa hur bra ni själva e , själv tycker ja att ja e rätt bra fast ja inte e utbildad eller nått, men tänk innan ni skriver. 

men som sagt, får väl försöka hålla igen. Vann du föresten Skuggtjuven? annars kan jag skicka ljud från filmerna med Johanna och de andra i ´den dubben.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Med tanke på språkbruket och stavningen, så är jag 99,9% säker på att det där inte är skrivet av Annelie Berg. Vid de mail jag fått från henne, så har nämligen grammatiken och stavningen varit utmärkt - därför säger sunt förnuft att hon knappast lär slarva så vansinnigt vid postande i en gästbok.

För övrigt har ju personen ifråga som postade det där inlägget inte ens skrivit rakt ut att det skulle vara Annelie...

clash

Om det inte är Anneli så ber ´jag verkligen om ursäkt men i så fall måste det ju va Louise Reader då det var dom jag sa va med för mkt. Men hon har ju faktiskt varit med i otroligt mkt dubbningar då hon troligtvis började tidigt.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Carl Barks lover

Är det inte bättre att flytta den här tavlan till anslagstavlan. Den är mer passande där.

Daniel Hofverberg

Ämnet är nu flyttat till Dubbningshemsidans tavla, och sammanfogat med det andra My Little Pony-ämnet. Jag beklagar att tråden därmed blivit lite rörig, då alla inlägg i båda ämnena sorteras enligt datum...

Daniel Hofverberg

Är det någon som har koll på rösterna i TV-serien My Little Pony, i Pangljuds dubb (d.v.s. den enda dubbning som finns av serien som helhet)? D.v.s. 1980-tals-serien My Little Pony 'n Friends; INTE My Little Pony Tales eller My Little Pony - The Movie.

På gamla Pangstudios hade de inte kvar credits för serien, och själv är jag inte skicklig nog för att kunna identifiera merparten av rösterna på egen hand. Jag vet att en del av rösterna är samma som i omdubben av My Little Pony - The Movie, men mer än så vet jag inte.

Om någon vet något så skulle jag uppskatta det, då jag behöver veta rösterna då jag har för avsikt att recensera den dubben snart, i samband med DVD-filmerna som släpptes i somras.

clash

Jadu, tyvärr är det bara dåliga röster(ialla fall kvinnorna) Beatrice Järås, Anna Nordell, Irene Lindh, Annelie Berg, Louise Reader. Kan ju försöka kolla sen...
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

#26
Ja, dina åsikter om den dubben har redan framgått mycket tydligt i både den här och femtioelva andra trådar...  ::)

Ungefär vilka som är med vet jag redan, det jag var ute efter var en mer detaljerad rollista över vem som spelar vem.

Och som en parentes kan nämnas att jag tycker att alla de skådisar du nämner är mycket duktiga.

clash

Nja, det e dom inte så noga med. VIsst, det var ett tag jag såg med den dubben men minns tydligt att dom pytte röster på ponnyerna men här är några roller:

Megan:Louise Reader
Molly:Annelie Berg
Hydia:Irene Lindh
Ribbon:Annelie Berg
Hearth Throb(för mig att de bytte till Hearth Love):Anna Nordell
Biggan:Anneli Berg
Lickety Split:Louise Reader
Surprice:Louise Reader
North Star:Anna Nordell
Galaxy:Irene Lindh
Lofty:Irene Lindh

Det var nåra ialla fall

Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger

Daniel Hofverberg

Tack. Hur är det med de manliga rösterna då?

clash

Tror att det är samma man som e Spike i serien som i omdubbningen. Har som sagt ingen koll på männen.
Pepper Ann//Winx Club/Trollz/Creepschool äger