Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Det regnar köttbullar

Startat av Elios, 20 januari 2010 kl. 17:04:45

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Vilka kommer göra rösterna i den nya filmen Det regnar köttbullar

Lisa

På de flesta sidor jag hittat står det

"Jesper Salén, Malin Güettler, Claes Ljungmark med flera"

Har ingen aning om vem som spelar vilken karaktär, eller vilka mer som medverkar..

Tror heller inte jag hört talas om Malin Güettler. Nån som vet nåt om henne?

Daniel Hofverberg

#2
Jag har nu lagt ut en fullständig creditlista på Det regnar köttbullar. Direktadressen dit är:
http://www.dubbningshemsidan.se/credits/detregnarkottbullar/

Som parentes kan jag nämna att dubbningen måste ha färdigställts redan ifjol (d.v.s. före nyår), eftersom Sun Studio står utsatt som dubbningsbolag i den officiella creditlistan. Fr.o.m. årsskiftet har nämligen SDI Media och Sun Studio gått ihop till ett gemensamt företag, och de använder sig uteslutande av namnet SDI Media (men håller till i Sun Studios lokaler).

Citat från: Lisa skrivet 20 januari 2010 kl. 18:44:11
Tror heller inte jag hört talas om Malin Güettler. Nån som vet nåt om henne?
Malin Güettler verkar huvudsakligen vara en teaterskådis, som också har haft några mindre filmroller; däribland en gästroll i SVT-serien Skeppsholmen. Såvitt jag vet har hon dock inte medverkat i dubbningssammanhang tidigare. På den här sidan står det lite mer om henne:
http://www.malmostadsteater.se/om_malmo_stadsteater/vilka_ar_vi/ensemble/8/

Jag kan förresten tillägga att jag ska gå på pressvisning på just Det regnar köttbullar under torsdagen, så recension på den filmen kommer att läggas ut antingen torsdag kväll eller fredag förmiddag.

Elios

Varför fick denna en egen TV-Serie och inte bara en trea?

Disneyfantasten

Okej, idag såg jag äntligen filmen och får erkänna att den var relativt bra, handlingen går att följa med i, animationen och budskapet är bra, karaktärerna är tredimensionella och den svenska dubbningen förhöjde intrycket.

De två huvudkaraktärerna har namn i rollistan som jag aldrig hört talas om förut, men de passar karaktärerna som handen i handsken.

Jag har hört att 2an ska vara dålig.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 november 2022 kl. 21:40:49Okej, idag såg jag äntligen filmen och får erkänna att den var relativt bra, handlingen går att följa med i, animationen och budskapet är bra, karaktärerna är tredimensionella och den svenska dubbningen förhöjde intrycket.

De två huvudkaraktärerna har namn i rollistan som jag aldrig hört talas om förut, men de passar karaktärerna som handen i handsken.

Jag har hört att 2an ska vara dålig.
Jesper Salén är med i narnia filmerna.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Will Siv

Linus Wahlgren hade också passat som Flint Lockwood.