Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Trolljakten: Äventyr i Arcadia

Startat av Anders, 8 januari 2019 kl. 19:35:37

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Anders

Tycker denna serie är riktigt bra! Men jag lyckas bara identifiera rösterna bakom de vuxna karaktärerna. Dessa är bland de få jag har lyckats identifiera:
Blinke - Claes Ljungmark
Argh - Adam Fietz
Mr. Strickler - Claes Månsson
Vendel - Stephan Karlsén
Bular - Johan Hedenberg
Usurna - Annica Smedius

Någon som vet mer?
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Daniel Hofverberg

I likhet med många andra serier på Netflix listas dubbcredits för några dussin olika språk (däribland svenska, norska, danska och finska) väldigt snabbt(drygt 2 sekunder per språk) efter sluttexterna; men precis som med relativt många andra produktioner är tyvärr de svenska dubbcreditsen mer kortfattade än många andra språk och det listas inga övriga röster. Däremot är listan lite olika mellan olika avsnitt, så därför måste man kolla sluttexterna på varenda avsnitt för att få fram "allt".

Jag har kollat de fem första avsnitten, och där anges följande credits:

Dubbstudio: Eurotroll AB
Dubbregissör: Lasse Svensson
Översättare: Ola Norman

Avsnitt 1:
Jim - Göran Gillinger
Toby - Adam Portnoff
Strickler - Fredrik Hiller
Steve - Tom Ljungman
Blinke - Claes Ljungmark
Bular - Johan Hedenberg
Kanjigar - Rolf Lydahl

Avsnitt 2:
Aaarrrgghh - Adam Fietz
Claire - Mimmi Sandén
Barbro - Jennie Jahns
Fröken Jeanette - Jennie Jahns

Avsnitt 3:
Draal - Johan Jern
Vendel - Stephan Karlsén

Avsnitt 4:
Gnom - Christopher Carlqvist
Uhl - Johan Hedenberg
Strump-Ella - Rolf Lydahl

Avsnitt 5:
Illvättar - Rolf Lydahl & Tom Ljungman
Illvätte - Adam Fietz
Fragwa - Adam Fietz

(Roller som fanns listade för avsnitt 1 har jag inte upprepat vid de senare avsnitten)

Tyvärr finns alltså inga övriga röster listade, och heller inte inspelningstekniker. Om du vill kan jag fråga Eurotroll om de kan ordna fram en lite mer fullständig rollista. :)

Anders

Spelar Göran Gillinger Jim? Han som spelade Tobbe i En fyra för tre? Det skulle jag aldrig ha gissat.

Och jag kunde ha svurit på att Strickler spelades av Claes Månsson. Tyckte det lät väldigt likt.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Anders

Eller nu när jag lyssnar igen kanske det inte är så likt. Jag måste ha blandat ihop rösten.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

gstone

Vilka är rösterna i  Trollkarlarna: Äventyr i Arcadia ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.