Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Lucky Luke - Insamlingstråd

Startat av Goliat, 16 juli 2022 kl. 17:20:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

BPS

Citat från: PatoskyeIII skrivet 29 juli 2024 kl. 21:25:07Ingår inte säsong 2 i er insamling och uppladdning? Kan bara hitta säsong 1? ???

https://archive.org/details/s-01-Lucky-Luke-svenskt-tal
Jag skulle rippa mina egna skivor och ladda upp den tror jag vi sa då men det föll nog i glömska. Just nu har jag ingen möjlighet att rippa DVD på grund av att min dator kraschat.

PatoskyeIII

Citat från: BPS skrivet 30 juli 2024 kl. 21:36:50Jag skulle rippa mina egna skivor och ladda upp den tror jag vi sa då men det föll nog i glömska. Just nu har jag ingen möjlighet att rippa DVD på grund av att min dator kraschat.
Så du menar att det var meningen att lägga upp säsong 2 men att du inte har tillgång till den? ???

Adam Larsson

Citat från: Jabberjaw skrivet 18 oktober 2023 kl. 02:27:40Är väldigt dåligt insatt i just Lucky Luke i alla dess former. Men varför valde man att inte använda avsnittsskyltar och den Svenska titeln på serien såsom TV sändningarna såg ut? :o

Det vill säga som såhär:
"LUCKY LUKE"
"och västerns vilda vänner"

i introt samt avsnittstiteln följt av en punkt i slutet av varje intro. Och outro credits vid sången som på SVT sändningarna. Kanal 5 sändes dock tråkigt nog utan outro credits.
@Jabberjaw Har du den versionen inspelad? Skulle vara intressant att se hur Intro och outro såg ut på SVT med svensk bildversion

Jabberjaw

Citat från: Adam Larsson skrivet  2 augusti 2024 kl. 19:08:18@Jabberjaw Har du den versionen inspelad? Skulle vara intressant att se hur Intro och outro såg ut på SVT med svensk bildversion
Ja jag har några band med Lucky Luke från TV2 och SVT med avsnitt inspelade. Förde aldrig över dom eftersom alla insamlingstrådar var kompletta. Men när jag senare såg dom uppladdningar som var gjorda på Archive med serien så reagerade jag med en gång.

Jag föredrar att ha serier så som de sändes på TV. Med svenska avsnittsskyltar exempelvis så som denna sändes, inklusive hur Långbens Galna Gäng sändes och även Bonkers med flera.. Tycker det är viktigt om man endå skall lägga ner jobbet med synka ljudet till bättre bild. Det värsta jag vet är exempelvis att se Franska avsnittsskyltar, på en serie som jag vet haft Svenska.

BPS

Citat från: Jabberjaw skrivet  2 augusti 2024 kl. 20:25:19Ja jag har några band med Lucky Luke från TV2 och SVT med avsnitt inspelade. Förde aldrig över dom eftersom alla insamlingstrådar var kompletta. Men när jag senare såg dom uppladdningar som var gjorda på Archive med serien så reagerade jag med en gång.

Jag föredrar att ha serier så som de sändes på TV. Med svenska avsnittsskyltar exempelvis så som denna sändes, inklusive hur Långbens Galna Gäng sändes och även Bonkers med flera.. Tycker det är viktigt om man endå skall lägga ner jobbet med synka ljudet till bättre bild. Det värsta jag vet är exempelvis att se Franska avsnittsskyltar, på en serie som jag vet haft Svenska.
De franska bilversionerna beror ju på att det är det som finns att synka till. Jag har dock för mig att @Goliat nämnt att han tänker skapa svenska bildversioner framöver... Sen håller jag med Adam om att det skulle vara intressant att se SVT:s bildversion på Intro & Outro så man har något att gå på när man skapar nya svenska bilversioner.

Goliat

Citat från: BPS skrivet  2 augusti 2024 kl. 20:29:45De franska bilversionerna beror ju på att det är det som finns att synka till. Jag har dock för mig att @Goliat nämnt att han tänker skapa svenska bildversioner framöver... Sen håller jag med Adam om att det skulle vara intressant att se SVT:s bildversion på Intro & Outro så man har något att gå på när man skapar nya svenska bilversioner.
SVT:s verkar inte vara samma som den som gick på tv5 eller om det var på tv3 heller och några har olika namn. Jag påbörjade då jag tänkte restaurera bilden och skala upp, dock har jag lite för mycket projekt och jobb just nu. Så har jag lite små andra projekt också och ska börja träna en ny modell snart också med lite hjälp härifrån. :)

BPS

Citat från: Goliat skrivet  3 augusti 2024 kl. 09:13:34SVT:s verkar inte vara samma som den som gick på tv5 eller om det var på tv3 heller och några har olika namn. Jag påbörjade då jag tänkte restaurera bilden och skala upp, dock har jag lite för mycket projekt och jobb just nu. Så har jag lite små andra projekt också och ska börja träna en ny modell snart också med lite hjälp härifrån. :)
Jag förstår, SVT version låter mycket mer ambitiös än VHS där de bara översatte med en text under den franska.

Goliat

Citat från: BPS skrivet  3 augusti 2024 kl. 10:28:29Jag förstår, SVT version låter mycket mer ambitiös än VHS där de bara översatte med en text under den franska.
Ja precis. den varianten finns ju med. 

Historielektions Soveren

Citat från: Goliat skrivet  3 augusti 2024 kl. 18:21:16Ja precis. den varianten finns ju med.
Om man ska göra svensk bilversion ska man nog helst återskapa den från SVT eller bara översätta franska originalet men helst inte som på VHS
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

Adam Larsson

Citat från: Historielektions Soveren skrivet  3 augusti 2024 kl. 18:28:05Om man ska göra svensk bilversion ska man nog helst återskapa den från SVT eller bara översätta franska originalet men helst inte som på VHS
Det skulle vara så intressant att se om någon hade en video med Intro och outro från SVT