Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Puff the Magic Dragon

Startat av Lilla My, 13 januari 2015 kl. 02:04:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MoonFace

Någon som möjligtvis sitter på denna SVT Dubb med Harrysson? :-\

Daniel Hofverberg

Citat från: MoonFace skrivet 16 juli 2023 kl. 21:09:27Någon som möjligtvis sitter på denna SVT Dubb med Harrysson? :-\
Jag har SVT-dubben av både Puff den förtrollande draken och Puff och Peter i Fantaversum inspelade från SVT, men jag är lite osäker om jag har digitaliserat dem eller inte. Ska kolla när jag kommit igång med min nya stationära dator. :)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 juli 2023 kl. 21:13:48Jag har SVT-dubben av både Puff den förtrollande draken och Puff och Peter i Fantaversum inspelade från SVT, men jag är lite osäker om jag har digitaliserat dem eller inte. Ska kolla när jag kommit igång med min nya stationära dator. :)
Potentiell film på Archive.org?

Lilla My

Citat från: MoonFace skrivet 16 juli 2023 kl. 21:09:27Någon som möjligtvis sitter på denna SVT Dubb med Harrysson? :-\
Är jätteledsen att jag inte laddade ned dem från Youtube när de fanns uppladdade... Skulle också vilja få tag på dem igen nämligen.

Daniel Hofverberg

Citat från: MOA skrivet 16 juli 2023 kl. 23:31:15Potentiell film på Archive.org?
Absolut, så länge mina gamla VHS-band inte blivit totalförstörda under årens lopp eller att kvaliteten är så dålig att det inte går att se, så kommer jag att ladda upp båda filmerna på Archive.org framöver. :)

Däremot vågar jag mig inte på att ladda upp något synkat till bättre bildkällor, då jag känner mig lite utsatt av juridiska skäl (då det mig veterligen bara finns en enda Daniel Hofverberg i Sverige), så det överlämnar jag åt andra.

Som tidigare nämnts verkar allting tyda på att SVT bara sände (och dubbade) den första och tredje filmen; så Puff the Magic Dragon in the Land of the Living Lies finns det förmodligen ingen TV-sändning av och således bara VHS-dubben med. Eller åtminstone har jag sökt i Svensk Mediedatabas efter alla tänkbara och logiska titlar, och hittar inget som verkar överensstämma med den filmen.

MoonFace

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 juli 2023 kl. 00:56:34Absolut, så länge mina gamla VHS-band inte blivit totalförstörda under årens lopp eller att kvaliteten är så dålig att det inte går att se, så kommer jag att ladda upp båda filmerna på Archive.org framöver. :)

Däremot vågar jag mig inte på att ladda upp något synkat till bättre bildkällor, då jag känner mig lite utsatt av juridiska skäl (då det mig veterligen bara finns en enda Daniel Hofverberg i Sverige), så det överlämnar jag åt andra.

Som tidigare nämnts verkar allting tyda på att SVT bara sände (och dubbade) den första och tredje filmen; så Puff the Magic Dragon in the Land of the Living Lies finns det förmodligen ingen TV-sändning av och således bara VHS-dubben med. Eller åtminstone har jag sökt i Svensk Mediedatabas efter alla tänkbara och logiska titlar, och hittar inget som verkar överensstämma med den filmen.
Fantastiskt Daniel!
stort tack ännu en gång :)

Fullt förståndligt! säg till om du behöver hjälp med något!

MoonFace

Citat från: Lilla My skrivet 16 juli 2023 kl. 23:45:43Är jätteledsen att jag inte laddade ned dem från Youtube när de fanns uppladdade... Skulle också vilja få tag på dem igen nämligen.
Daniel verkar förmodligen kaaaanske ha något! :)