Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Röster till skådespelare.

Startat av Elios, 15 december 2019 kl. 01:54:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag  önskar VERKLIGEN Magnus Samuelson fortsatte dubba all John Ratzenbergers rollér utom Mack i Billar 2 och Undergrävaren !

Dom ska ju så klart fortfarande vara Gert Fylking och Jonas Malmsjö !  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Hans Lindgren hade varit bra som Slinky Dog men jag tycke att Guy del le Berg var pricks lika bra  ;D

Hans Klinga tycker jag är TOPPEN på att dubba Stacy Keach.

Side not. Kan en man verkligen hetta Stacy i förnam !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

#17
Citat från: gstone skrivet  9 januari 2020 kl. 21:27:39
Hans Lindgren hade varit bra som Slinky Dog men jag tycke att Guy del le Berg var pricks lika bra  ;D

Hans Klinga tycker jag är TOPPEN på att dubba Stacy Keach.

Side not. Kan en man verkligen hetta Stacy i förnam !

Heter en man Stacy i förnamn är ju det bevis på att en man kan heta Stacy i förnamn
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 30 december 2019 kl. 21:30:42
Du har ett väldigt bra gehör, dina exempel är oftast väldigt spot on!
Samt att du har en väldigt god kännedom om vilka utmärkta skådespelare, sångare vi har här i landet i landet.

En fröjd att läsa för mig som gillar casting.

Man tackar så mycket ;D . Jag blir smickrade  :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag tycker Gerda Fransson Bergqvist är väldigt  bra på att dubba  Russi Taylor på Svenska ! Tyvärr dog Russi Taylor väldigt nyligen 😢

Sorgligt minnes mest som Sherri, Terri och Dr. Hibberts dotter i The Simpsons och Mimmi Pigg i 29 år !

Hon var också röst till Robbie i Den lilla brödrostens resa till Mars och Otamai en av dom sämsta animerade filmerna jag sätt Pom Poko.

Förlåt så mycket om någon som gillar Pom Poko blir upprörd. Jag menade inte att göra någon arg eller ledsen !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Niklas Engdahl är BÄST på att dubba manusförfattaren och skådespelaren Jim Rash. Rash är mest känd för att spelat rektorn i Community om ni undrar. 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 19 januari 2020 kl. 13:48:56
Niklas Engdahl är BÄST på att dubba manusförfattaren och skådespelaren Jim Rash. Rash är mest känd för att spelat rektorn i Community om ni undrar.

Gillar honom också starkt. Är uppläsare till Rambo på Storytel.  ;D

gstone

Citat från: Elios skrivet 19 januari 2020 kl. 13:53:22
Gillar honom också starkt. Är uppläsare till Rambo på Storytel.  ;D

Rambo boken har översatt till svenska ? Och blivit en ljudbok på vårt språk ? ???

Oväntat.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 19 januari 2020 kl. 14:21:45
Rambo boken har översatt till svenska ? Och blivit en ljudbok på vårt språk ? ???

Oväntat.

Det stämmer bra det.  ;D

gstone

Maria Möller tycker är bäst på att dubba Alanna Ubach.

Alanna Ubach är fult amerikansk men hennes pappa från Purto Rico och hennes mamma kommer ursprungligen från Mexico

Hon var filmer som Ben Stiller Komedin Familjen är värre och Bad Teacher samt  Bombshell - När tystnaden bryts hade svensk bioprimär bara föra veckan. men gör också en massa röster. Hon var Lla Boa i Brandy och Herr Morris ,Rook Shar och Rook Ben i tre avintt av Ben 10: Omniverse, huvudrollen Nickelodon serien El Tigre: The Adventures of Manny Rivera trots huvudrollen var manlig ! och var med VARENDA AVSNITT AV Pound Puppies och jag menar den nya serien Pound Puppies inte den som började sändas September 1986

Jag tycker ALLTID Maria Möller borde dubba Alanna Ubach :D

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oscar Isaksson

Citat från: gstone skrivet 27 januari 2020 kl. 18:54:00
Maria Möller tycker är bäst på att dubba Alanna Ubach.

Alanna Ubach är fult amerikansk men hennes pappa från Purto Rico och hennes mamma kommer ursprungligen från Mexico

Hon var filmer som Ben Stiller Komedin Familjen är värre och Bad Teacher samt  Bombshell - När tystnaden bryts hade svensk bioprimär bara föra veckan. men gör också en massa röster. Hon var Lla Boa i Brandy och Herr Morris ,Rook Shar och Rook Ben i tre avintt av Ben 10: Omniverse, huvudrollen Nickelodon serien El Tigre: The Adventures of Manny Rivera trots huvudrollen var manlig ! och var med VARENDA AVSNITT AV Pound Puppies och jag menar den nya serien Pound Puppies inte den som började sändas September 1986

Jag tycker ALLTID Maria Möller borde dubba Alanna Ubach :D

När jag första gången hörde Coco på engelska så tänkte jag att Petra Nielsen hade varit en lämplig röstkandidat för Mamá Imelda.

gstone

Linus Lindman tycker är superbra på att dubba röstskådespelaren Daran Norris på Svenska.

Daran Norris tror jag arbetar mest för Nickelodeon.

Men har också gjord röster till andra tecknade serier inte från Nickelodeon som huvudkaraktärens pappa i Seth MacFarlanes animerade Komedin American Dad och American Dad! och pappan Dick Daring i Disney Channel serien Ersättarna.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: gstone skrivet 28 januari 2020 kl. 21:33:48

Daran Norris tror jag arbetar mest för Nickelodeon.


Undrar om han har någon koppling till Chuck Norris.  ;D

gstone

Jag tycker Dominique Pålsson Wiklund är jättebra på att dubbas röster som görs av Grey DeLisle  från början.

Grey DeLisles CV är enormt hon har nog gjort röster allas stora bolag in animation.

I Avatar på Nickelodon var hon röst min favorit karaktär i serien Eld prinsessan Azula,  För Disney gav röst åt 5vå av Ariels systers i Lilla Sjöjungfrun 3 Sagan om Ariel och för Wagner Brothers var hon bland sannar röst åt Dorothy i Tom och Jerry och Trollkarlen från Oz samt Wonder Woman i en del tecknad produktioner. Men hennes länsats roll är nog Daphnes i Scooby Doo som gjort rösten till ända sedan år 2001 !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag anser personligen att Philip Zandén är den bästa svenska rösten  till kanadensiske skådespelaren  Eugene Levy som man kan hitta ! :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.