Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Eriks Dubbningskollage

Startat av E, 31 augusti 2019 kl. 15:31:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 november 2019 kl. 16:49:49
Det står ju vilka filmer dom är ifrån

Det var ingen fråga, utan snarare något i stil med "som är..."!  ;)

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 november 2019 kl. 16:52:33
Det var ingen fråga, utan snarare något i stil med "som är..."!  ;)
Varför skrev du "vilka är" där

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 november 2019 kl. 16:53:38
Varför skrev du "vilka är" där

Jag menade att i de roller där jag hört henne är hon suverän och emellan så skrev jag de roller där jag hört henne...

Jag menade alltså inte bokstavligt... (jag trodde att de flesta förstod metaforiska meningar!  ::) )

Ofta säger man ex.vis. "detta är en tupp, vilket betyder att det är en hane", eller liknande...

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet  3 november 2019 kl. 16:49:49
Du glömde dessa:

Charlotte Ardai Jennefors
Mikaela Ardai Jennefors
Annelie Berg Bhagavan
Annica Smedius
Vicki Benckert
Helen Sjöholm

Det är fixat nu!  ;)

Disneyfantasten

#109
Tänkte säga att jag idag på jobbet påbörjade mitt första kollage med en skådespelare; Hans Lindgren, så jag behöver lite hjälp med några av hans roller;

- vilka spelade han i DuckTales?

- han spelade Kommissarie Drake i Räddningspatrullen, så då undrar jag; vad heter karaktären på engelska? (jag har sökt men jag hittar inte) och hur ser han ut? i samma TV-serie spelar han även björnen Bruin i ett avsnitt!  :)

- han spelade Kapten Hetsporre i Luftens Hjältar, så då undrar jag; vad heter karaktären på engelska? och hur ser han ut?

Disneyfantasten

#110
Tänkte säga att jag idag påbörjade fler kollage på jobbet; John Harryson, Peter Harryson, Bert-Åke Varg, Olof Thunberg, Stig Grybe, Jan Nygren, Charlie Elvegård, Guy De La Berg, Gunnar Ernblad, Johannes Brost, Jonas Bergström, Per Myrberg, Nils Eklund, Anders Nyström, Gösta Prüzelius, Ingvar Kjellson, Meta Velander, Fillie Lyckow, (med reservation för att jag kan ha glömt någon i hastigheten)

Men det är bara början, jag kommer givetvis att göra många flera!  ;) (troligen över tusen eller kanske flera)

Jag uppskattar gärna hjälp, synpunkter och länkar till bilder!  :)

Jag efterlyser följande bilder;
- Kommissarie Drake i "Räddningspatrullen" och Kapten Hetsporre i "Luftens Hjältar" (till Hans Lindgren)
- Gammal Räka i "Hjälp Jag Är En Fisk" (till Jan Nygren)
- Lejonet i "Djungel Djuret Hugo" (till Johannes Brost)
- Kung Carl Gustaf VI i "Pettson och Findus Kattonauten" (till Ingvar Kjellson)
- Beata i "Dr Snuggles" (till Fillie Lyckow)
- Farbror Gustavsson i "tecknade Pippi Långstrump" (till Charlie Elvegård) (har även sökt efter en passande bild på Kvalrossen i "Noaks Ö", men lyckas tyvärr inte hitta en passande bild)
(kommer kanske på fler senare)

Jag efterlyser följande bekräftelser;
- vem spelar Gunnar Ernblad i "Hajar som Hajar" (Wikipedia anger att han spelar Peter Falks karaktär, men jag frågar för att vara säker)
(kommer kanske på fler senare)

Disneyfantasten

Idag fixade jag fler kollage på jobbet; Hasse Andersson, Ingemar Carlehed, Christel Körner, Bo Maniette, Bertil Engh, Ulf Källvik, Peter Wanngren, Ulf Peder Johansson, Hans Gustafsson, Jan Koldenius, Gunnar Uddén, Birgitta Fernström, Olli Markenros, Stefan Frelander, Myrra Malmberg, Lizette Pålsson, Anna-Lotta Larsson, Pontus Gustafsson, Staffan Hallerstam, Stephan Karlsén, Allan Svensson, Hans Josefsson, Tor Isedal, Åke Lagergren, Carl Billquist, Jan Malmsjö, Mille Schmidt... (med reservation för att jag kan ha glömt någon i hastigheten)

Disneyfantasten

Skulle någon kunna visa en bild på Thomas Engelbrektson?  :) (jag har letat men kan inte hitta)

Disneyfantasten

Idag fixade jag ännu fler kollage på jobbet; Monica Forsberg, Anders Öjebo (2 sidor), Roger Storm (2 sidor), Marie Kühler-Flack, Jasmine Wigartz-Göthman, Åsa Bjerkerot, Lena Ericsson, Liza Öhman, Beppe Wolgers, Arne Källerud, Leppe Sundevall, Hanny Schedin, Svante Thuresson, Sanna Nielsen, Birgitta Larsson, Torsten Wahlund, Björn Gedda, Sture Ström, Loa Falkman, Lasse Kronér, Vanna Rosenberg... (med reservation för att jag kan ha glömt någon i hastigheten)

Disneyfantasten

#114
Idag skapade jag ännu flera kollage på jobbet; Johan Hedenberg (2 sidor), Andreas Nilsson (2 sidor), Steve Kratz (2 sidor), Johan Wahlström, Irene Lindh, Margareta Sjödin, Tatiana Angelini, Tord Stål, Alice Babs, Sigge Fürst, Yvonne Lombard, Sif Ruud, Lars Ekborg, Lars Lennartsson, Rolf Bengtsson, Bernt Dahlbäck, Monica Nordquist, Birgitta Andersson, Björn Gustafson, Louise Raeder, Tommy Körberg, Peter Jöback, Sofia Källgren, Rikard Wolff, Frank Ådahl, Kayo Shekoni, Mikael Samuelsson, Johan Schinkler, Diana Nunez, Mariam Wallentin, Sven-Erik Vikström, Göran Rudbo, Ken Wennerholm, Thomas Hellberg, Björn Granath, Robert Gustafsson, Johan Ulveson, Jan Mybrand, Fredde Granberg, Dan Bratt, Håkan Mohede, Kenneth Milldoff, Fredrik Dolk, Mikael Persbrandt, Rolf Lassgård, Hilda Eidhagen-Henze, Jakob Stadell, Thomas Oredsson, Anna Book, Gunilla Norling, Gunilla Åkesson, Gunilla Orvelius (med reservation för att jag kan ha glömt att nämna någon i hastigheten)

Är det någon som kan visa mig bilder på bl.a. Thomas Engelbrektson, Asta Bolin, Thomas Banestål, Gizela Rasch, m.fl. (kommer kanske på fler senare), jag har letat som en galning men kan inte hitta så jag skulle uppskatta om någon sett bilder på dem!  :)

PS till Erik Dahlberg: Har du planer på fler kollage för närvarande?  :)

Disneyfantasten

Idag skapade jag ännu fler kollage på jobbet; Hjördis Pettersson, Rune Carlstén, Stig Järrel, Carl-Gunnar Wingård, Torsten Winge, Anna Lindahl, Georg Funkquist, Benkt-Åke Benktsson, Ivar Kåge, Birgitta Valberg, Fylgia Zadig, Britta Brunius, Maj-Britt Nilsson, Wiktor "Kulörten" Andersson, Kjell Stensson, Sven Arefeldt, Karl-Arne Holmsten, Anna-Lisa Baude, Måns Westfelt, Ulla Neumann, Gunnar "Knas" Lindkvist, Carl-Axel Elfving, Ulf Lindqvist, Axel Düberg, Barbro Nordin, John Elfström, Lasse Bagge, Börje Nyberg, Lars Amble, Birgit Carlstén, Frej Lindqvist, Sissel Kyrkjebø, Jörgen Düberg, Åke Lindström, Stefan Ljungqvist, Annica Smedius, Hasse Jonsson, Dick Eriksson, Kristina Adolphson, Gunnel Sporr, (med reservation för att jag kan ha glömt att nämna någon i hastigheten)

Tyvärr verkar det inte finnas några bilder alls på bl.a. Liz-Beth Olsson, Marie Isedal, m.fl. trots att jag letat som en galning, jag skulle uppskatta om någon har bilder på dem!  :)

Disneyfantasten

Idag skapade jag fler kollage på jobbet; Cecilia Wrangel Schoug, Emelie Clausen, Mikaela Tidermark Nelson, Anna Nordell-Engh, Elina Raeder, Jennie Jahns, Ole Ornered, Christian Fex, My Holmsten, Annelie Berg Bhagavan, Gustav Levin, Figge Norling, Fredrik Hiller, Felix Engström, Martin Redhe Nord, Sussie Eriksson, Sharon Dyall, Gladys Del Pilar Bergh, Vivian Cardinal, Anki Albertsson, Joakim Jennefors, Mikael Roupé, Michael Blomqvist, Rolf Lydahl, Linda Olsson, Frida Nilsson, Sara Sommerfeld... (med reservation för att jag kan ha glömt några i hastigheten)

Disneyfantasten

Okej, idag gjorde jag fler kollage på jobbet i vanlig ordning, men jag orkar inte räkna upp alla hela tiden, men bara så att ni vet så är Dubbningskollage en av de saker jag gör på jobbet om dagarna!  :)

E

#118
Jakob Stadell


Air Bud (Buddies-filmerna)
Trubaduren (Musse, Kalle och Långben: De 3 Musketörerna)
Managern (Barbie: Prinsessan och Popstjärnan)
Babian (Tinga Tinga Sagor)
Jedediah (Natt på Muséet)
Underdog (Underdog)
Snäll-Snut (Lego-Filmen)
Syndrome (Superhjältarna)
Sinbad (Sinbad: Legenden om de sju haven)
Elliot (Boog och Elliot)
Jaller (Bionicle: Ljusets mask)
Tranan (Kung Fu Panda)
Pappa Tiger (Daniel Tigers kvarter)
Ray Peyton Jr (Herbie: Fulltankad)
Ian (Alvin och Gänget)
B2 (Bananer i Pyjamas 2011)
Goudurix (Asterix och Vikingarna)
Niko (Rio)
Grover (Sesame Street)
Nick (Zootropolis)

Allan Svensson


Don Lino (Hajar som Hajar)
Pappa Anton (Emil och Ida i Lönneberga)
Big Daddy (Prinsessan och Grodan)
Sulley (Monsters Inc)
Markus (Legenden om Tarzan)
Mcleach (Bernard och Bianca i Australien)
Hajen (Hjälp! Jag är en fisk)
Tiberius (Husdjurens hemliga liv)
Randolph (Rädda Willy)
Maurice (Djungelgänget) delar på rollen med Michael Blomqvist
Einstein (Oliver och Gänget) 1989-års dubbning
Apan (Djungel-George)
Soto (Ice Age)
Rusty (Kogänget)
Mr Incredible (Superhjältarna)
Nordan (Dom 5 Legenderna)
Obelix (Asterix)
Allan (Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet)
Lord Dingwall (Modig)
Skrället (Mästerdetektiven Basil Mus)
Hagrid (Harry Potter)
Pacha (Kejsarens nya stil)
Vitruvius (Lego-Filmen)
Tiger (Resan till Amerika)

Claudia Galli Concha


Sasha (Bratz)
Patricia (Huset Anubis)
Roxie (Familjen Flinta i Viva Rock Vegas)
Angora (Horseland)
Marissa (Spy Kids 4D)
Evangeline (Nanny McPhee)
Eva och Katie (Total Drama)
Agent K (Ersättarna)
Dotty (Specialagent Oso)
Abba (Asterix och Vikingarna)
Bönan (Rango)
Mindy (Svampbob Fyrkant - Filmen)
Rebecca (Pokémon: Dagen D för Deoxys) inte helt säker men det låter som henne
Professor Leraux (Horton)
Vanessa (Bee Movie)
Tilly (Natt på Muséet 3: Gravkammarens hemlighet)
Annie (Pokémon: Latios och Latias)
Appoline (Chihuahuan från Beverly Hills 2)

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 28 november 2019 kl. 17:34:37
Jakob Stadell


Air Bud (Buddies-filmerna)
Trubaduren (Musse, Kalle och Långben: De 3 Musketörerna)
Managern (Barbie: Prinsessan och Popstjärnan)
Babian (Tinga Tinga Sagor)
Jedediah (Natt på Muséet)
Underdog (Underdog)
Snäll-Snut (Lego-Filmen)
Syndrome (Superhjältarna)
Sinbad (Sinbad: Legenden om de sju haven)
Elliot (Boog och Elliot)
Jaller (Bionicle: Ljusets mask)
Tranan (Kung Fu Panda)
Pappa Tiger (Daniel Tigers kvarter)
Ray Peyton Jr (Herbie: Fulltankad)
Ian (Alvin och Gänget)
B2 (Bananer i Pyjamas 2011)
Goudurix (Asterix och Vikingarna)
Niko (Rio)
Grover (Sesame Street)
Nick (Zootropolis)

Allan Svensson


Don Lino (Hajar som Hajar)
Pappa Anton (Emil och Ida i Lönneberga)
Big Daddy (Prinsessan och Grodan)
Sulley (Monsters Inc)
Markus (Legenden om Tarzan)
Mcleach (Bernard och Bianca i Australien)
Hajen (Hjälp! Jag är en fisk)
Tiberius (Husdjurens hemliga liv)
Randolph (Rädda Willy)
Maurice (Djungelgänget) delar på rollen med Michael Blomqvist
Einstein (Oliver och Gänget) 1989-års dubbning
Apan (Djungel-George)
Soto (Ice Age)
Rusty (Kogänget)
Mr Incredible (Superhjältarna)
Nordan (Dom 5 Legenderna)
Obelix (Asterix)
Allan (Tintins äventyr: Enhörningens hemlighet)
Lord Dingwall (Modig)
Skrället (Mästerdetektiven Basil Mus)
Hagrid (Harry Potter)
Pacha (Kejsarens nya stil)
Vitruvius (Lego-Filmen)
Tiger (Resan till Amerika)

Claudia Galli Concha


Sasha (Bratz)
Patricia (Huset Anubis)
Roxie (Familjen Flinta i Viva Rock Vegas
Angora (Horseland)
Marissa (Spy Kids 4D)
Evangeline (Nanny McPhee)
Eva och Katie (Total Drama)
Agent K (Ersättarna)
Dotty (Specialagent Oso)
Abba (Asterix och Vikingarna)
Bönan (Rango)
Mindy (Svampbob Fyrkant - Filmen)
Rebecca (Pokémon: Dagen D för Deoxys) inte helt säker men det låter som henne
Professor Leraux (Horton)
Vanessa (Bee Movie)
Tilly (Natt på Muséet 3: Gravkammarens hemlighet)
Annie (Pokémon: Latios och Latias)
Appoline (Chihuahuan från Beverly Hills 2)

Jag kände inte till Claudia Galli Concha, men jag kände genast igen några av karaktärerna i kollaget, som Angora, Abba, Vanessa och några till...