Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Fel på creditlistan till Powerpuff Girls The Movie

Startat av Steffan Rudvall, 24 november 2020 kl. 20:18:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Marcusen

Vad tror ni andra är det Lena Ericsson som både Blomman och Bubblan i ljudklippen från filmen?

Erik Friman

Citat från: Marcus R skrivet 15 januari 2022 kl. 18:51:27
Vad tror ni andra är det Lena Ericsson som både Blomman och Bubblan i ljudklippen från filmen?
Det är definitivt Lena Ericsson som är både Blomman och Bubblan som i TV-serien. Jag hade för många år sen haft långfilmen på DVD och minns som igår hur alla rösterna lät.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2022 kl. 17:36:26
Buttran kan jag dock inte säga om rösten är utbytt gentemot serien eftersom att det var så längesen jag såg serien. Men i serien ska det svara Elin Abelin den informationen kommer från Mikael Roupé.
Buttrans röst är samma som TV-serien.

Steffan Rudvall

Citat från: Erik Friman skrivet 15 januari 2022 kl. 19:43:43
Det är definitivt Lena Ericsson som är både Blomman och Bubblan som i TV-serien. Jag hade för många år sen haft långfilmen på DVD och minns som igår hur alla rösterna lät.
Buttrans röst är samma som TV-serien.
Då tolkar jag det som att det är samma röster som i tv-serien men att rollistan blivit fel.

Goliat

Från säsong 6 avsnitt "Thats Not My Baby", dock lät de betydligt mer lika. hmm. Avgör själva.

Steffan Rudvall

Citat från: Tecknad Film skrivet 15 januari 2022 kl. 20:00:27
Från säsong 6 avsnitt "Thats Not My Baby", dock lät de betydligt mer lika. hmm. Avgör själva.
För mig låter det som samma skådespelerskor fast med annat röstläge.

Så nu tror jag absolut att rollistan inte stämmer.

Goliat

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2022 kl. 20:04:04
För mig låter det som samma skådespelerskor fast med annat röstläge.

Så nu tror jag absolut att rollistan inte stämmer.

Har du rätt i.

MOA

De e definitivt Lena Ericsson som spelar Blomman & Bubblan.Har ingen koll på hur Elin Abelin låter.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2022 kl. 17:50:18
Utifrån rösten och informationen som TonyTonka gett så måste det ju vara Lena Ericsson.

Är Maria Bingestam samma person som  Lena Ericsson ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: MOA skrivet 15 januari 2022 kl. 20:27:25
De e definitivt Lena Ericsson som spelar Blomman & Bubblan.Har ingen koll på hur Elin Abelin låter.

Du kan höra hennes röst i flykten från hönsgården.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 15 januari 2022 kl. 21:19:07
Är Maria Bingestam samma person som  Lena Ericsson ?

Med största sannolikhet, ja.

Även jag tycker att det låter som samma skådespelare i filmen, fast med andra röstlägen. Kanske gick det några år mellan dubbningarna av filmen och tv-serien?

Tecknad film: Kan du göra röstprov på Ace (grön snubbe med långt hår och solglasögon)s röst i filmen? Jag undrar nämligen om det är Johan Wikström som det står på creditslistan, eller om det är Dan Bratt i som i tv-serien.

Det stämmer att Mikael Roupé bekräftat Elin Abelin som Buttran, men när jag frågade honom för närmare 10 år sedan, så sa han också att Gizela Rasch var en av powerpuffpinglorna, vilket ju inte stämmer.

Men jag tycker personligen att både Buttran och Marie Kratz (som Gunilla Herminge angetts som) låter lite som Elin Abelin, jag bifogar ett i år 10 år gammal röstprov på Daphne från Scooby-Doo och legenden om vampyren med Elin Abelin så kan ni jämföra hennes röst i annat röstläge.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 15 januari 2022 kl. 21:27:17
Med största sannolikhet, ja.

Även jag tycker att det låter som samma skådespelare i filmen, fast med andra röstlägen. Kanske gick det några år mellan dubbningarna av filmen och tv-serien?

Det stämmer att Mikael Roupé bekräftat Elin Abelin som Buttran, men när jag frågade honom för närmare 10 år sedan, så sa han också att Gizela Rasch var en av powerpuffpinglorna, vilket ju inte stämmer.
I filmen låter de mer som jag minns att de lät i serien. Jag såg nämligen inte de senare säsongerna.

När Mikael säger att Gizela Rasch spelat en av Powerpuffpinglorna kanske han menar i någon pilot typ i What a cartoon.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 januari 2022 kl. 21:31:48
I filmen låter de mer som jag minns att de lät i serien. Jag såg nämligen inte de senare säsongerna.

När Mikael säger att Gizela Rasch spelat en av Powerpuffpinglorna kanske han menar i någon pilot typ i What a cartoon.
Kan va sant

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Adam Larsson

Vad kul att mysteriet löst sig! Vad bra att vi vet att det inte har hänt någon röst ändringar. Också bra att detta upptäcktes av Steffan från allra första början!

BPS

Jag vet inte om Buttran men uppgifterna som TonyTonka fick från regissören Mikael Roupé bör stämma.

Men jag håller med om att de andra två spelas av Lena Ericsson.

Jag har en teori om att Sun Studio medvetet crediterad Lena Ericsson under två olika namn för att det ska verka som att de har en större ensamble.