Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Har Disney i Norden övergett Amphibia?

Startat av KurageDHH, 10 augusti 2021 kl. 23:13:05

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

KurageDHH

#120
Amphibia (säsong 1) borde ha varit tillgänglig på Disney+ i Norden tidigare när Disney XD lades ner!
Hjärtlöst och oansvarigt av amerikanska Disney att ta bort en pågående serie från Norden över ett år! Efter så många månaders frånvaro är det lätt att tro att serien aldrig kommer tillbaka till Norden och då får man aldrig se säsong 2 och 3!

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet  2 januari 2022 kl. 15:36:06
Amphibia (säsong 1) borde ha varit tillgänglig på Disney+ i Norden tidigare när Disney XD lades ner!
Hjärtlöst och oansvarigt av amerikanska Disney att ta bort en pågående serie från Norden över ett år! Efter så många månaders frånvaro är det lätt att tro att serien aldrig kommer tillbaka till Norden och då får man aldrig se säsong 2 och 3!

Du vet att det är olika lagar, regler, kopieringsrätt och liknande. Dessutom vill de locka med nytt varje månad, Annars skulle nog affärsidén inte funka alls om folket betalade för allt första dagen och inte ser något nytt.

Tycker de har en bra strategi, men de kan inte tillfredsställa alla.

KurageDHH

#122
Citat från: Tecknad Film skrivet  2 januari 2022 kl. 18:26:41
Du vet att det är olika lagar, regler, kopieringsrätt och liknande. Dessutom vill de locka med nytt varje månad, Annars skulle nog affärsidén inte funka alls om folket betalade för allt första dagen och inte ser något nytt.

Tycker de har en bra strategi, men de kan inte tillfredsställa alla.

Tycker ändå att dom i USA har varit tyranniska, hjärtlösa och ansvarslösa att dom inte lät sända Amphibia i Norden under (nästan) hela 2021! Borde ha flyttat över tidigare till Disney Channel (också ett alternativ) efter upphöranden av Disney XD istället för förra månaden!

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet  2 januari 2022 kl. 15:36:06
Amphibia (säsong 1) borde ha varit tillgänglig på Disney+ i Norden tidigare när Disney XD lades ner!
Hjärtlöst och oansvarigt av amerikanska Disney att ta bort en pågående serie från Norden över ett år! Efter så många månaders frånvaro är det lätt att tro att serien aldrig kommer tillbaka till Norden och då får man aldrig se säsong 2 och 3!
Visst är det tråkigt när serier dras in under längre perioder, men det var ju faktiskt inte bara Amphibia som drabbades när Disney XD lades ned, utan även flertalet andra serier som sändes där och som inte fick plats på Disney Channel efter nedläggningen.

Många serier från Disney XD finns ju fortfarande inte på Disney+, exempelvis Disney 11/Once som jag väntat på väldigt länge nu... :(

De som ansvarar för utbudet på Disney+ har heller knappast något direkt samband med de som styrde över Disney XD, utan det är helt olika avdelningar inom Disney med olika personal.

Citat från: Tecknad Film skrivet  2 januari 2022 kl. 18:26:41
Dessutom vill de locka med nytt varje månad, Annars skulle nog affärsidén inte funka alls om folket betalade för allt första dagen och inte ser något nytt.
Absolut, streamingtjänster kommer inte locka abonnenter särskilt länge om det inte tillkommer någonting nytt regelbundet. Så hur mycket som än finns redo, så kan de inte lägga ut allt direkt utan måste avvakta för att kunna portionera ut lagom mycket med jämna mellanrum.

Det är ju också en svår balansgång vad man ska lägga till varje månad, då man ju helst regelbundet vill lägga till både gammalt och nytt, både animerat och live-action, både för barn och för vuxna, både långfilmer och TV-serier; så att de flesta ska hitta något de tycker om.

KurageDHH

#124
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 januari 2022 kl. 02:07:32

De som ansvarar för utbudet på Disney+ har heller knappast något direkt samband med de som styrde över Disney XD, utan det är helt olika avdelningar inom Disney med olika personal.

Då är dom som ansvarar över Disneykanalerna också varit oansvariga! Dom borde ha gett plats åt Amphibia på Disney Channel tidigare och inte vänta över ett år!

KurageDHH

#125
Bad news! Det verkar inte ut så att säsong 2 kommer 17/1 (som jag hade trott) har jag kollat på tv24.se idag. Det är fortsatt 2 avsnitt (3 på fredagar), men det är fortfarande bara säsong 1 som gäller. När har Disney Channel i norden tänkt att sända säsong 2??

KurageDHH

Japp, nu finns även serien (säsong 1) också på Disney+ i de nordiska länderna, men hur blir det med säsong 2?
Troligen kommer Disney Channel att sända andra säsongen innan den hamnar på Disney+ också. Frågan är bara när skall det sändas säsong 2 i norden? Ringa till Walt Disney Company Nordic AB och fråga efter om dom har nåt info om visningen av andra säsongen på Disney Channel?
Disney Channels e-mail adress funkar inte all mer! :'(

KurageDHH

Man borde kunna fortsätta ge feedback till Disney Channel om inte Disney har varit jäkla taskiga som har bestämt att det inte går mera! >:(

Jag vill gärna prata med Disneycheferna (typ via Skype eller facetime) och få dom att gå med på att Amphibia säsong 2 skall sändas under våren och säsong 3 under hösten i Norden (klart att bägge säsonger kommer förmodligen på Disney Channel innan Disney+).
Vägrar dom gå med på det så kommer jag att bli tokig och skrika ut på gatorna!

MOA

Citat från: KurageDHH skrivet  2 februari 2022 kl. 21:14:26
Man borde kunna fortsätta ge feedback till Disney Channel om inte Disney har varit jäkla taskiga som har bestämt att det inte går mera! >:(

Jag vill gärna prata med Disneycheferna (typ via Skype eller facetime) och få dom att gå med på att Amphibia säsong 2 skall sändas under våren och säsong 3 under hösten i Norden (klart att bägge säsonger kommer förmodligen på Disney Channel innan Disney+).
Vägrar dom gå med på det så kommer jag att bli tokig och skrika ut på gatorna!
Bra försök

Anders M Olsson

Citat från: KurageDHH skrivet  2 februari 2022 kl. 21:14:26
Man borde kunna fortsätta ge feedback till Disney Channel om inte Disney har varit jäkla taskiga som har bestämt att det inte går mera! >:(

Jag vill gärna prata med Disneycheferna (typ via Skype eller facetime) och få dom att gå med på att Amphibia säsong 2 skall sändas under våren och säsong 3 under hösten i Norden (klart att bägge säsonger kommer förmodligen på Disney Channel innan Disney+).
Vägrar dom gå med på det så kommer jag att bli tokig och skrika ut på gatorna!

Då kan du redan nu förbereda dig på att gå ut och skrika på gatorna. För att Disneys chefer skulle ge dig personlig "audiens" lär inte hända.

Jag förstår fortfarande inte vad det är du tjatar om. Själv brukar jag vara väldigt nöjd om jag kan se mina favoritfilmer och tv-serier på något sätt alls (streaming - nerladdning - DVD - Blu-ray - linjär TV m.m.). Jag har inga krav - eller förväntningar - på att de ska visas på någon speciell tv-kanal.

Om du är orolig för att Disney så småningom ska strypa möjligheten att komma åt amerikanska Disney+ via VPN får du köpa något program** som kan ladda ner därifrån. Då kan du tanka hem hela serien och titta på avsnitten om och om igen tills dina ögon blir fyrkantiga. :)

** AnyStream eller StreamFab. FreeGrabApp/FlixGrab ger också godtagbart resultat, men laddar inte ner i ordets egentliga mening. Det är en sorts förtäckt skärminspelning.

KurageDHH

Citat från: Anders M Olsson skrivet  3 februari 2022 kl. 10:33:45
Då kan du redan nu förbereda dig på att gå ut och skrika på gatorna. För att Disneys chefer skulle ge dig personlig "audiens" lär inte hända.

Jag förstår fortfarande inte vad det är du tjatar om. Själv brukar jag vara väldigt nöjd om jag kan se mina favoritfilmer och tv-serier på något sätt alls (streaming - nerladdning - DVD - Blu-ray - linjär TV m.m.). Jag har inga krav - eller förväntningar - på att de ska visas på någon speciell tv-kanal.

Om du är orolig för att Disney så småningom ska strypa möjligheten att komma åt amerikanska Disney+ via VPN får du köpa något program** som kan ladda ner därifrån. Då kan du tanka hem hela serien och titta på avsnitten om och om igen tills dina ögon blir fyrkantiga. :)

** AnyStream eller StreamFab. FreeGrabApp/FlixGrab ger också godtagbart resultat, men laddar inte ner i ordets egentliga mening. Det är en sorts förtäckt skärminspelning.

Eftersom Amphibia kom tillbaka till Norden i december måste det finnas garanti på att säsong 2 och 3 skall visas, helst i år!

Jag är så jäkla trött på att Disney alltid bestämmer vilka serier (och säsonger) som får visas i ett viss land (antigen på Disney Channel eller Disney+)! Behandlar kunderna som dom vore barnungar!

gstone

[quote author=KurageDHH link=topic=13620.msg124107#msg124107 date=1643906762

Jag är så jäkla trött på att Disney alltid bestämmer vilka serier (och säsonger) som får visas i ett viss land (antigen på Disney Channel eller Disney+)! Behandlar kunderna som dom vore barnungar!
[/quote]

Det är ju deras serier.

Så dom tyvärr göra vad dom vill med dom.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet  3 februari 2022 kl. 17:46:02
Eftersom Amphibia kom tillbaka till Norden i december måste det finnas garanti på att säsong 2 och 3 skall visas, helst i år!
Det finns aldrig någonsin någon "garanti" på någonting när det gäller TV-serier.

Det finns ganska många serier jag väntat på i åtskilliga år, och som helt lyser med sin frånvaro via både linjära TV-kanaler och streamingtjänster över hela världen - både från Disney och flera andra filmbolag... :(

I jämförelse med det är det relativt gott ställt med Amphibia, som trots allt finns på Disney+ i USA som man kan ansluta till med VPN. Att inte alla avsnitt från säsong 2 finns med svenskt tal än betyder ju antagligen att de ännu inte är färdigdubbade, eller åtminstone inte färdigmixade.

Steffan Rudvall

KurageDHH varken du eller någon annan på det här forumet har något att säga till om. Så varför gnälla? Bara vänta lite det lär inte ta så lång tid...

KurageDHH

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 februari 2022 kl. 20:32:21
Det finns aldrig någonsin någon "garanti" på någonting när det gäller TV-serier.

Det finns ganska många serier jag väntat på i åtskilliga år, och som helt lyser med sin frånvaro via både linjära TV-kanaler och streamingtjänster över hela världen - både från Disney och flera andra filmbolag... :(

I jämförelse med det är det relativt gott ställt med Amphibia, som trots allt finns på Disney+ i USA som man kan ansluta till med VPN. Att inte alla avsnitt från säsong 2 finns med svenskt tal än betyder ju antagligen att de ännu inte är färdigdubbade, eller åtminstone inte färdigmixade.

Alla avsnitt från säsong 2 finns nu med svensk tal sen runt slutet av november/början av december. Du kanske ha missat det?