Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Dubbare som syns (spelfilm, TV-serier)

Startat av Pontus, 19 maj 2010 kl. 00:58:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Anders M Olsson

#150
Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 juli 2019 kl. 19:27:03
Det är väl ändå i princip alla?

Nej, jag tycker inte att man kan säga att Beppe Wolgers i första hand var skådespelare. Han var en mångsysslare. Poet, författare, översättare, konstnär m.m. Skådespeleri var bara en liten del av hans många talanger.

Olli Markenros känner jag inte till så väl att jag har någon bestämd uppfattning.

E

#151
När jag var liten hade jag en inspelad VHS-kassett med en Madicken-teaterpjäs från 1992 som sändes på TV4 1994 tror jag

Lisabet spelades av en 6-årig Jasmine Heikura

Abbe spelades av Linus Wahlgren

Farbror Nilsson och Borgmästaren spelades av Stig Grybe

E

#152
2016 var jag och min klass på Göteborgsoperan och såg en musikal som heter Hair och en av huvudrollerna gjordes av Lucas Krüger :)

Jag kände igen hans röst direkt

Erik Friman


E

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 28 oktober 2018 kl. 13:59:25
I Lisas Sagoshow medverkar några dubbare. Blanda annat:

Andreas Nilsson och Jan Åström (som Haren och Igelkotten och Askungens styvsystrar)

Hans Lindgren (berättare i Bellman-historierna)
Kom på att även Per Svensson, Johan Ulveson, Anders Lundin och Claudia Galli är med i serien och dom har ju gjort en del dubbningar också

Per spelar Rapunzels Pappa och även Hunden i sagan om den bruna hönan

Claudia spelar Rapunzel

Johan spelar Trollet i Bockarna Bruse

Jag tror att Anders spelar sig själv eftersom dom kallar honom för Anders där

E

I onsdagens avsnitt av Lilla Aktuellt så visade dom hur det såg ut när Felix Nylén dubbade titelrollen i filmen Felix på vilda äventyr och där fick man också se hur Jesper Adefeldt (en av teknikerna till dubbningen) ser ut idag :D

Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 28 september 2019 kl. 15:58:04
I onsdagens avsnitt av Lilla Aktuellt så visade dom hur det såg ut när Felix Nylén dubbade titelrollen i filmen Felix på vilda äventyr och där fick man också se hur Jesper Adefeldt (en av teknikerna till dubbningen) ser ut idag :D

Det såg jag också!  :) (filmen går på bio nu, har inte sett den, men den verkar intressant, jag kanske köper den när den kommer på DVD, det är också intressant att KM Studio fortfarande dubbar)

Jag köpte Hodjas Flygande Matta tidigare idag och den var mycket bra, den hade också bra dubbning, särskilt Linus Wahlgren (Kevin Shepherd i spelfilmen 102 Dalmatiner och Milo i Atlantis) och Mimmi Sandén (Anna i Frost) i huvudrollerna...

Intressant att skådespelaren till Felix har samma namn... (ungefär som med Bonnie Hunt som Bonnie Hopps i Zootropolis)

Undrar hur det hade varit om man placerat Sharon Dyall som Sharon Stone (i Familjen Flinta 1994), Jasmine Wigartz-Göthman som Jasmine ur "Aladdin", Anna Book som Anna ur "Frost", Elsa Meyer som Elsa ur "Frost", Alice Svensson som Alice ur "Alice i Underlandet", Lena Ericsson som Lena ur "Peter Pan", osv.  ;D

Personligen tror iallafall jag att Jasmine Wigartz hade kunnat fungera bra som Jasmine, samt att Sharon Dyall hade kunnat fungera bra som Sharon Stone!  :)

Erik Friman

Marsha Songcome (rösten till Jasmine i live action Aladdin) var med i underhållningsprogrammet Doobidoo.
https://www.svtplay.se/video/23766726/doobidoo/doobidoo-sasong-14-avsnitt-4

E

Vet att jag har sagt det är förut men ändå

Nu har ju den tredje säsongen av Vår tid är nu börjat och en av dom som medverkar är Andreas Rothlin Svensson

Han var med i dagens avsnitt och jag kände igen hans röst direkt ;D

gstone

Det var en del personer som dubbat med in Quick. Som Linda Uleves. Men hon såg konstigt gamla ut i filmen trodde hon var typ högst 45 !

Också Joan Hedenberg tror är en skurk om man nu kan säja skurk om en verklig person som fortfarande lever ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Sabelöga

Houba !

Lilla My

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 30 november 2019 kl. 02:35:11
Netflix släppte precis en bakom-scenerna-film till Klaus:


https://youtu.be/fUM-lR1FJlQ

Kul! Sällan man ser bakom kulisserna på svenska dubbningar.

Elios

Nu är hon kanske mest känd av att man ser henne men Nina Gunke som gjorde Ritas röst i Djungeldjuret Hugo syns i nya filmen Ring Mamma! och även Ulla Skoog syntes i nya filmen En komikers uppväxt Där hon spelade gympafröken.  ;D

jimstrom

Nina gjorde även en hel del dubbningsjobb för Sun Studios många produktioner bla. April O'Neil i TMNT, Prinsessan Flugsvamp i Super Mario Bros. 3, Alfred J. Kwak i serien med samma namn, och Mowgli i animé versionen av Djungelboken.

Ulla Skoog är ju också känd som Doris röst i Hitta Nemo och Hitta Doris.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

gstone

Jag undrar en sak som funderat på länge !

Är dubbaren Niklas Gabrielsson samma person som musikern Niklas Gabrielsson Lind som är barnbarn journalisten Jan Gabrielsson, som tidigare arbetat som studiomusiker för att senare skapat modern visjazz med inspiration från artister som Monica Zetterlund, Cornelis Vreeswijk, Olle Adolphson och Frank Sinatra ?

Han framförde också  sin singeln "Sing" på  Grammisgalan 2014  är det samma person som Niklas Gabrielsson  som dubbat filmer som Ice Age 4 och Space Chimps ?

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.