Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Trassel - TV-serien

Startat av Disneyfantasten, 29 september 2017 kl. 16:00:20

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

clara liljeberg

hur tror du att disneyprinsessorna skulle se ut som djur i djurvärlden?

Alexander

Citat från: clara liljeberg skrivet 15 september 2019 kl. 11:26:46
hur tror du att disneyprinsessorna skulle se ut som djur i djurvärlden?

Jag tror de hade kunnat se ut som deras Palace Pets husdjur.

clara liljeberg

kanske också där elsa och anna är uttrar,rapunsel är en fågel,jasmine är ju råtta,vaiana är katt,merida är björn,styvmoder och styvsystrar blev grodor,de sju dvärgarna är grodor,snövit är pingvin,askungen är ko,ariel är delfin,törnrosa blev sköldpadda, belle blev uggla, poncahontas blev örn,mulan till svan och tiana blev groda och en av vakterna blev noshörningar i en del där djur pratar och tänker som människor.

Disneyfantasten

Vet någon när tredje säsongen kommer till Sverige?  :)

Disneyfantasten


Elios

Måste säga att Dominique Pålsson Wiklund är väldigt lik Molly Sandén i rösten. :P ;D

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 20 december 2019 kl. 02:13:33
Måste säga att Dominique Pålsson Wiklund är väldigt lik Molly Sandén i rösten. :P ;D

Jag kan säga att de bär en yttepytteliten likhet med varandras röster, men absolut inte tillräckligt för att man ska förväxla deras röster... (i introt är det fortfarande Molly Sandén som sjunger, så att byta ut henne i serien känns som en bristande kommunikation även om jag har förståelse)

Dominique Pålsson Wiklund (aka Mary Katherine i Epic Skogens Hemliga Rike, Yi i Den Förfärlige Snömannen, Brenda i Smallfoot och Isa i Tingeling och Vingarnas Hemlighet) är mörkare och alldagligare, medan Molly Sandén däremot är väldigt lik Mandy Moore, förmedlar rätt röstkaraktär och har mer inlevelse i rollen (Dominique Pålsson Wiklund har i och för sig också bra inlevelse, men Molly Sandén har mycket mer inlevelse och matchar mer Rapunzels säregna röst)

Däremot har Linda Åslund nått Marie Serneholts nivå som Tingeling och i det fallet är bägge två numera jämbördiga för min del...

Visserligen har jag höjt upp Dominique Pålsson Wiklund i listan som Rapunzel plus att hon också har blivit en av mina favorit-Disney-Prinsess-röster, men personligen hade jag hellre castat henne som Askungen, där hon hade kunnat axla sin mammas mantel (likaså hos Mimmi Pigg och Atta), hos Rapunzel hade jag personligen velat se Mimmi Sandén (aka Anna i Frost) axla sin systers mantel...

Molly Sandén är och förblir helt enastående som Rapunzel, jag hoppas verkligen att hon återkommer i Säsong 3...

På tal om det; när kommer Säsong 3 att visas i Sverige?

Disneyfantasten

Igår läste jag att sista avsnittet ur Säsong 3 kommer att sändas 2020-03-01 (i USA alltså)

När kommer tredje säsongen till Sverige?

Daniel Hofverberg

Den tredje säsongen av Trassel har faktiskt premiär i Skandinavien nu till helgen. Då sänds det inledande dubbelavsnittet Rapunzel's Return på Disney Channel, som går på lördag kl. 08:00 - 08:45 samt repris på söndag kl. 19:10 - 20:00 (men ni som spelar in - tänk på att Disney Channel är dåliga på att hålla tiderna, så man bör lägga på några minuter både före och efter utsatt tid för att inte riskera att missa början eller slutet). :) Sen verkar det bara vara lördagstiden som gäller för säsong 3-avsnitt framöver.

Mycket trevligt att den tredje säsongen börjar, och det ska bli spännande att se om det är Dominique Pålsson Wiklund eller Molly Sandén som spelar Rapunzel i den nya säsongen (fast efter så här lång tid skulle jag ärligt talat tippa på att Dominique tagit över rollen permanent)...

Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 januari 2020 kl. 03:22:29
Den tredje säsongen av Trassel har faktiskt premiär i Skandinavien nu till helgen. Då sänds det inledande dubbelavsnittet Rapunzel's Return på Disney Channel, som går på lördag kl. 08:00 - 08:45 samt repris på söndag kl. 19:10 - 20:00 (men ni som spelar in - tänk på att Disney Channel är dåliga på att hålla tiderna, så man bör lägga på några minuter både före och efter utsatt tid för att inte riskera att missa början eller slutet). :) Sen verkar det bara vara lördagstiden som gäller för säsong 3-avsnitt framöver.

Mycket trevligt att den tredje säsongen börjar, och det ska bli spännande att se om det är Dominique Pålsson Wiklund eller Molly Sandén som spelar Rapunzel i den nya säsongen (fast efter så här lång tid skulle jag ärligt talat tippa på att Dominique tagit över rollen permanent)...

Nja, permanent och permanent... (om det nu är det så kanske det bara gäller TV-serien)

Man kan iallafall hålla hoppet uppe för kommande projekt; om den planerade långfilmen med Disney-Prinsessorna blir av (som varit på tal sedan Röjar-Ralf Kraschar Internet blev en stor framgång) så tror jag att Molly Sandén rätt så säkert kan tänkas återkomma som Rapunzel...

Daniel Hofverberg

Med permanent menar jag alltså TV-serien; ursäkta om jag utttryckte mig oklart...

Jag betvivlar inte att Molly Sandén förmodligen är Disneys och dubbningsstudions förstahandsval till rollen, men så många järn i elden som hon har nuförtiden så tror jag helt enkelt inte att hon har tid att ta sig an långa TV-serier i dagsläget. Det talar ju också sitt eget tydliga språk att hon bara var med i den första halvan av säsong 1, innan hon byttes ut.

Långfilmer är förstås en helt annan femma, där man kanske kan avsätta några timmar eller en dag och sen vara klar med allt - men TV-serier fungerar ju liksom inte på samma sätt, där man ju regelbundet måste kunna komma till dubbningsstudion och spela in fler avsnitt. Molly har säkert inga svårigheter att vara med i enstaka långfilmer, så länge det inte blir väldigt ofta och regelbundet.

Men jag kan förstås ha fel - vi får väl se i övermorgon, när säsong 3 har premiär...

Daniel Hofverberg

Jag har nu sett det inledande dubbelavsnittet av säsong 3, och som jag misstänkte är det Dominique Pålsson Wiklund som fortfarande spelar Rapunzel.

Då kan vi nog dra slutsatsen att Molly Sandén mest troligt inte kommer tillbaka till TV-serien - hon är förmodligen för upptagen nuförtiden för att ta sig an så långa serier.

Dessbättre är ju dock Dominique en värdig ersättare och gör en mycket bra insats, så jag tycker inte det gör så mycket att Molly inte är med längre (förutom då introsången, som hon fortfarande sjunger). :)

Såvitt jag kunnat bedöma verkar alla rollfigurer i de här avsnitten spelas av samma skådespelare som i säsong 2 (och andra halvan av säsong 1). :)

gstone

Har avsnitt "Vigor the Visionary" gått i Sverige och i så fall  vem var röst åt Madam Canardist  ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Någon ny säsong på gång?^^

gstone

Vilka är röster till dom två vakterna i serien och är Jan Åström fortfarande röst åt Krokhanded bussen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.