Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

2D animation VS 3D animation

Startat av Adam Larsson, 8 juli 2020 kl. 14:45:21

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

2D eller 3D

2D
14 (82.4%)
3D
3 (17.6%)
En blandning av 2D och 3D
0 (0%)

Antal personer som röstat: 17

Adam Larsson

Vad tycker ni 2D eller 3D animation?

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet  8 juli 2020 kl. 14:45:21
Vad tycker ni 2D eller 3D animation?
2D jag är uppvuxen med det men jag gillar också när man blandar 2D och 3D som de gjorde i många Disneyfilmer på 90-talet

Simon Axelsson

Jag tror man kan göra mycket livligare och coolare animationer med 3D, i 3D-animation finns det något mer av ett djup i bilden skulle jag säga, men när de blandade 2D och 3D fick vi ju Spider-Man: Into The Spider-Verse (den bästa animerade filmen enligt mig) så om det var ett val skulle jag väl säga att det blir absolut coolast
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Steffan Rudvall

Citat från: Simon Axelsson skrivet  8 juli 2020 kl. 15:40:34
Jag tror man kan göra mycket livligare och coolare animationer med 3D, i 3D-animation finns det något mer av ett djup i bilden skulle jag säga, men när de blandade 2D och 3D fick vi ju Spider-Man: Into The Spider-Verse (den bästa animerade filmen enligt mig) så om det var ett val skulle jag väl säga att det blir absolut coolast
Vad tycker du om Klaus som är 2D som ser ut som 3D?

Simon Axelsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 juli 2020 kl. 15:47:04
Vad tycker du om Klaus som är 2D som ser ut som 3D?

Jo, den såg ju också riktigt bra ut.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Mathilda Gustafsson

Majoriteten av de som har röstat föredrar 2 D men varför är det på grund av nostalgi?

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 juli 2020 kl. 15:00:59
2D jag är uppvuxen med det men jag gillar också när man blandar 2D och 3D som de gjorde i många Disneyfilmer på 90-talet
Ja de e coolt att man blandar traditionell animation med CGI

Lilla My

Kan inte svara på denna, det är som att judge'a ett spel utifrån grafik. Både 2D och 3D är amazing i rätt händer.

Mathilda Gustafsson


Adam Larsson


Lilla My


Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Lilla My


Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 juli 2020 kl. 15:11:52
Jag röstar på 4D
Och hur exakt skulle 4D se ut och fungera...?

Någon enstaka film har ju visserligen kallats för 4D (bl.a. Spy Kids 4D), men det har ju mest varit en (tämligen värdelös) gimmick och inneburit att man skrapar på luktkort samtidigt som man ser filmen; som därutöver varit i 3D...