Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Steffans Dubbningskollage

Startat av Steffan Rudvall, 10 juli 2020 kl. 10:18:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 februari 2021 kl. 09:51:45
Förlåt men det är väl ingen kvinna som dubbat bägge dessa karaktärer?  ???
Sandra Caménisch har det. Hon dubbar Maleficent i Descendants men det har dock skett misstagit med rollistan.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 februari 2021 kl. 09:55:18
Sandra Caménisch har det. Hon dubbar Maleficent i Descendants men det har dock skett misstagit med rollistan.

Nog för att jag visste att Sandra spelar Törnrosa (dock också Felony (vid tal) i Röjar-Ralf Kraschar Internet och papegojan Thelma i Den Fantastiska Ivan), men jag visste inte att hon spelat Maleficemt också...

Var fick ni reda på det?

Isåfall är detta (liksom fallet med Lizette Pålsson som spelar Gabi och Regine Le Haut, Myrra Malmberg som spelar Shego samt Dominique Pålsson Wiklund som spelar den där ålen i Pirata & Piloto och den där pirat-tjejen i Piratöarna) inte en så trevlig överraskning eftersom jag som sagt inte gillar när man sätter typiska prinsess-röster som skurkar... (just för att jag är prinsessnörd och älskar både Pålssons, Malmbergs och Sandras skådespelaryrke)

Steffan Rudvall

#902
Citat från: Disneyfantasten skrivet 27 februari 2021 kl. 10:07:11

Var fick ni reda på det?

Sandra har själv gått ut med det och säger att det är hon men att de har blivit fel på rollistan.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 februari 2021 kl. 11:12:55
Sandra har själv gått ut med det och säger att det är hon men att de har blivit fel på rollistan.
Vad står de på rollistan?

Steffan Rudvall


Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 februari 2021 kl. 11:12:55
Sandra har själv gått ut med det och säger att det är hon men att de har blivit fel på rollistan.
Vem är kvinnan i videon?


MOA

#907
Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 februari 2021 kl. 11:51:46
Titta på videon så får du veta.
Vem e Sofia Ledarp?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 februari 2021 kl. 11:12:55
Sandra har själv gått ut med det och säger att det är hon men att de har blivit fel på rollistan.

Av någon anledning verkar ljudklippen inte vilja fungera på min padda, ska se imorgon om det fungerar bättre på min jobbdator...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 mars 2021 kl. 19:51:23
Av någon anledning verkar ljudklippen inte vilja fungera på min padda, ska se imorgon om det fungerar bättre på min jobbdator...
Jag har lagt upp klippet på Youtube
https://youtu.be/0bhYbV_-66c

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 19:55:12
Jag har lagt upp klippet på Youtube
https://youtu.be/0bhYbV_-66c

Sandra såg inte ut och lät som jag trodde...

Jag trodde förresten att det var ett ljudklipp med Maleficents röst i den animerade Descendants: Den Onda Världen och att ni nämnde att det var där som Sandra spelade Maleficent...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 mars 2021 kl. 20:15:36
Sandra såg inte ut och lät som jag trodde...
Hur trodde du hon såg ut och lät?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 20:20:13
Hur trodde du hon såg ut och lät?

Jag trodde att hon såg ut som bilden jag använde till mitt Dubbningskollage och jag trodde att hon lät som hon gjorde i Disney Prinsessor Flrtrollade Äventyr Följ Dina Drömmar...

Förresten; är det bara i den animerade serien Descendants: Den Onda Världen som Sandra spelar Maleficent?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 mars 2021 kl. 20:21:51
Jag trodde att hon såg ut som bilden jag använde till mitt Dubbningskollage och jag trodde att hon lät som hon gjorde i Disney Prinsessor Flrtrollade Äventyr Följ Dina Drömmar...
Jag tycker hon låter som när hon dubbar Hanna i Hannas hjälplinje.
Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 mars 2021 kl. 20:21:51
Förresten; är det bara i den animerade serien Descendants: Den Onda Världen som Sandra spelar Maleficent?
Jag tror att du har misstagit dig det är alltså i den 1 Descendants filmen hon spelar Maleficent.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 20:25:30
Jag tycker hon låter som när hon dubbar Hanna i Hannas hjälplinje.

Den serien har jag sett, har dock aldrig tyckts om den, minns inte rösterna särskilt noga, den serien är helt enkelt ägnat åt småbarn...

Ännu mindre visste jag att Sandra var med i den...

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 mars 2021 kl. 20:25:30
Jag tror att du har misstagit dig det är alltså i den 1 Descendants filmen hon spelar Maleficent.

Va! Skämtar du? Jag menar, Sofia Ledarp (som förövrigt också spelade Gabriella i Askungen 2 & 3, Styvmodern i Berättelsen om Askungen, Rachel i Beverly Hills Chihuahua filmerna och Katie i Husdjurens Hemliga Liv filmerna) är ju trots allt ännu mera känd än vad Sandra är, och vid långfilmer brukar creditlistor vara vara pålitliga och jag har svårt att tro att Sofia skulle ställa upp för en TV-serie då hon som sagt är kändisröst...

Vem spelar då Maleficent i TV-serien Descendants Den Onda Världen?

Faktum är att jag har med Maleficent i mitt kollage med Sofia Ledarp...