Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Skådespelare som du gillar i roller som andra inte gillar

Startat av Mathilda Gustafsson, 11 mars 2021 kl. 20:38:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Hasse Jonsson som Alexander Lukas, Birgitta Fernström som Magica De Hex, Thomas Hellberg som Tiger, Mikaela Tidermark som Snövit, Anders Öjebo som Peter Pan, Ole Ornered som Herr Smee och Slinky Dog, Myrra Malmberg som Ariel, Maria Rydberg som Jasmine, Louise Raeder som Kala, Johan Rabaeus som Bertil Bagge och Batty Koda, Stefan Frelander som Scooby-Doo, Henning Lööf som Snurre Sprätt, Andreas Nilsson som Tom, Nick Atkinson som Jerry, Niclas Wahlgren som Hacke Hackspett, Reine Brynolfsson som Asterix, Johan Hedenberg som Kung Koopa, Eric Donell som Sonic, och Staffan Hallerstam som Tails.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 19 juli 2023 kl. 22:06:37Hasse Jonsson som Alexander Lukas, Birgitta Fernström som Magica De Hex, Thomas Hellberg som Tiger, Mikaela Tidermark som Snövit, Anders Öjebo som Peter Pan, Ole Ornered som Herr Smee och Slinky Dog, Myrra Malmberg som Ariel, Maria Rydberg som Jasmine, Louise Raeder som Kala, Johan Rabaeus som Bertil Bagge och Batty Koda, Stefan Frelander som Scooby-Doo, Henning Lööf som Snurre Sprätt, Andreas Nilsson som Tom, Nick Atkinson som Jerry, Niclas Wahlgren som Hacke Hackspett, Reine Brynolfsson som Asterix, Johan Hedenberg som Kung Koopa, Eric Donell som Sonic, och Staffan Hallerstam som Tails.

Jag förmodar att du utgår ifrån andra personer här, inklusive mig.

Jag förmodar att det där med Thomas Hellberg som Tiger kommer från MOA och det där med Stefan Frelander som Scooby-Doo kommer från de som favoriserar Steve Kratz.

Även jag favoriserar Steve Kratz, men Stefan Frelander är näst bäst för mig.

Gällande Tiger så är Thomas Hellberg min favorit i rollen.

Sen tycker jag att Lousie Raeder är bra som Kala, detsamma gäller även Hasse Jonsson som Alexander Lukas, Henning Lööf som Snurre Sprätt, Anders Öjebo som Peter Pan, och Myrra Malmberg som Ariel.

Jag förmodar att det där med Maria Rydberg som Jasmine är från mig: isåfall kan jag säga att det bara är en form sak, jag tycker faktiskt att hon är näst bäst efter Myrra Malmberg.

Jag förmodar att det där med Johan Rabéus som Batty-Koda och Bertil Skalbagge också kommer från mig: jag kan säga samma sak där som med Maria Rydberg som Jasmine, även om jag i fallet med Batty-Koda tycker att Dan Ekborg hade varit det perfekta valet i och med Robin Williams.

Jag kan inte minnas att jag hört Eric Donell som Sonic, men jag är ändå övertygad om att han är bra i rollen, samma med Staffan Hallerstam som Tails och Johan Hedenberg som Kung Koopa, undrar vem som har sagt detta.

Sån gällande Niclas Wahlgren som Hacke Hackspett, jag har aldrig hört Hacke Hackspett på svenska vad jag kan minnas, så vem har sagt det?

Det där med Ole Ornered som Smee och Slinky, det förstnämnda kommer antagligen från mig?: isåfall kan jag även där säga att det är en form sak, jag tycker att han gör en helt okej och godkänd insats om än inte lika bra som Hans Lindgren, sen tycker jag att han även är godkänd som Slinky även om han inte är lika bra som Rune Ek och Guy De La Berg.

Reine Brynolfson tycker jag är ganska bra som Asterix även om han inte är lika bra som Bert-Åke Varg.

Slutligen angående Tom och Jerry, Andreas Nilsson och Nick Atkinson gör riktigt bra ifrån sig i rollerna, däremot känns det konstigt att höra karaktärerna tala.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 juli 2023 kl. 22:31:27Jag förmodar att du utgår ifrån andra personer här, inklusive mig.

Jag förmodar att det där med Thomas Hellberg som Tiger kommer från MOA och det där med Stefan Frelander som Scooby-Doo kommer från de som favoriserar Steve Kratz.

Även jag favoriserar Steve Kratz, men Stefan Frelander är näst bäst för mig.

Gällande Tiger så är Thomas Hellberg min favorit i rollen.

Sen tycker jag att Lousie Raeder är bra som Kala, detsamma gäller även Hasse Jonsson som Alexander Lukas, Henning Lööf som Snurre Sprätt, Anders Öjebo som Peter Pan, och Myrra Malmberg som Ariel.

Jag förmodar att det där med Maria Rydberg som Jasmine är från mig: isåfall kan jag säga att det bara är en form sak, jag tycker faktiskt att hon är näst bäst efter Myrra Malmberg.

Jag förmodar att det där med Johan Rabéus som Batty-Koda och Bertil Skalbagge också kommer från mig: jag kan säga samma sak där som med Maria Rydberg som Jasmine, även om jag i fallet med Batty-Koda tycker att Dan Ekborg hade varit det perfekta valet i och med Robin Williams.

Jag kan inte minnas att jag hört Eric Donell som Sonic, men jag är ändå övertygad om att han är bra i rollen, samma med Staffan Hallerstam som Tails och Johan Hedenberg som Kung Koopa, undrar vem som har sagt detta.

Sån gällande Niclas Wahlgren som Hacke Hackspett, jag har aldrig hört Hacke Hackspett på svenska vad jag kan minnas, så vem har sagt det?

Det där med Ole Ornered som Smee och Slinky, det förstnämnda kommer antagligen från mig?: isåfall kan jag även där säga att det är en form sak, jag tycker att han gör en helt okej och godkänd insats om än inte lika bra som Hans Lindgren, sen tycker jag att han även är godkänd som Slinky även om han inte är lika bra som Rune Ek och Guy De La Berg.

Reine Brynolfson tycker jag är ganska bra som Asterix även om han inte är lika bra som Bert-Åke Varg.

Slutligen angående Tom och Jerry, Andreas Nilsson och Nick Atkinson gör riktigt bra ifrån sig i rollerna, däremot känns det konstigt att höra karaktärerna tala.
Wow, du har nog läst mina tankar.

Jag har för mig att du för i tiden inte tyckte om Ole Ornered som Herr Smee (eller Anders Byström som Bagheera). Men jag antar att du senare ändrade din åsikt om dessa och började se dessa insatserna som endast "okej"?

Förresten, MOA är inte värst så glad med Eric Donell som Sonic, Staffan Hallerstam som Tails, Johan Hedenberg som Kung Koopa och Niclas Wahlgren som Hacke Hackspett.

Antingen så är det såklart roller som någon annan ogillar (då denna tråden handlar ju om detta) eller så är det bara vad jag förmodar... Det kan åtminstone gälla om endast en persons åsikt, men kanske det är lite överdrivet att jag påstår att mer än bara en person inte gillar insatserna, så...

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 19 juli 2023 kl. 23:01:36Wow, du har nog läst mina tankar.

Jag har för mig att du för i tiden inte tyckte om Ole Ornered som Herr Smee (eller Anders Byström som Bagheera). Men jag antar att du senare ändrade din åsikt om dessa och började se dessa insatserna som endast "okej"?

Förresten, MOA är inte värst så glad med Eric Donell som Sonic, Staffan Hallerstam som Tails, Johan Hedenberg som Kung Koopa och Niclas Wahlgren som Hacke Hackspett.

Antingen så är det såklart roller som någon annan ogillar (då denna tråden handlar ju om detta) eller så är det bara vad jag förmodar... Det kan åtminstone gälla om endast en persons åsikt, men kanske det är lite överdrivet att jag påstår att mer än bara en person inte gillar insatserna, så...
Visst har du rätt i det, jag har för mig att det där med Ole Ornered som Slinky gäller Gstone.

Det rör sig om lite olika personer här och var.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 19 juli 2023 kl. 23:01:36Förresten, MOA är inte värst så glad med Eric Donell som Sonic, Staffan Hallerstam som Tails, Johan Hedenberg som Kung Koopa och Niclas Wahlgren som Hacke Hackspett.
Det måste jag nog ha missat, var och när kan hon ha nämnt det?

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 19 juli 2023 kl. 23:01:36Jag har för mig att du för i tiden inte tyckte om Ole Ornered som Herr Smee (eller Anders Byström som Bagheera). Men jag antar att du senare ändrade din åsikt om dessa och började se dessa insatserna som endast "okej"?
Det stämmer, jag tycker att de är godkända i sina roller, och Hans Lindgren och Gösta Prüzelius är inte längre i livet.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 19 juli 2023 kl. 23:01:36Förresten, MOA är inte värst så glad med Eric Donell som Sonic, Staffan Hallerstam som Tails, Johan Hedenberg som Kung Koopa och Niclas Wahlgren som Hacke Hackspett.
Allt de där e sant,jag e också missnöjd med alla röster i Moondreamers

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 juli 2023 kl. 09:29:04Det måste jag nog ha missat, var och när kan hon ha nämnt det?
Jag kan säga nog att eftersom hon inte är förtjust i Sonic X så gillar hon inte Eric Donell i rollen som Sonic, för han dubbar Sonic där. Staffan Hallerstam som Tails tyckte hon nog inte var så bra eftersom Tails borde ha dubbats av ett barn (Leo Hallerstam kunde ha passat, men det beror på när han började dubba, då han var ung i början, såklart...) vilket jag annars kan hålla med om men så dålig tycker jag inte att Staffan var i rollen. Johan Hedenberg var ju Kung Koopa i en dubbning av Mario serien, och hon gillar inte den dubbningen, har hon ju nämnt flera gånger. Den har dock en annan dubbning som annars är mycket bättre. Även om jag håller med att den "dåliga" dubbningen inte är så lyckad så tycker jag att Johan är okej som Kung Koopa/Bowser, förmodligen den enda insatsen i dubbningen som inte är dålig, enligt mig (utav det jag hört, i hela fall). Och hon nämnde att hon såg dubbningen där Niclas Wahlgren är Hacke, och var inte så glad utav den. Jag tycker dock att både Niclas och Irene Lindh gör bra insatser, och annars vet jag inte vem som skulle passa i rollen på den tiden...

Har nog glömt när exakt hon påstod allt detta, men jag minns i hela fall vad hon tyckte.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 20 juli 2023 kl. 16:59:21Jag kan säga nog att eftersom hon inte är förtjust i Sonic X så gillar hon inte Eric Donell i rollen som Sonic, för han dubbar Sonic där. Staffan Hallerstam som Tails tyckte hon nog inte var så bra eftersom Tails borde ha dubbats av ett barn (Leo Hallerstam kunde ha passat, men det beror på när han började dubba, då han var ung i början, såklart...) vilket jag annars kan hålla med om men så dålig tycker jag inte att Staffan var i rollen. Johan Hedenberg var ju Kung Koopa i en dubbning av Mario serien, och hon gillar inte den dubbningen, har hon ju nämnt flera gånger. Den har dock en annan dubbning som annars är mycket bättre. Även om jag håller med att den "dåliga" dubbningen inte är så lyckad så tycker jag att Johan är okej som Kung Koopa/Bowser, förmodligen den enda insatsen i dubbningen som inte är dålig, enligt mig (utav det jag hört, i hela fall). Och hon nämnde att hon såg dubbningen där Niclas Wahlgren är Hacke, och var inte så glad utav den. Jag tycker dock att både Niclas och Irene Lindh gör bra insatser, och annars vet jag inte vem som skulle passa i rollen på den tiden...

Har nog glömt när exakt hon påstod allt detta, men jag minns i hela fall vad hon tyckte.
Även om jag ogillar Johan Hedenberg som Kung Koopa så e han mycket bättre än Sture Ström,den sämsta av Koopas röster

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 20 juli 2023 kl. 17:12:26Även om jag ogillar Johan Hedenberg som Kung Koopa så e han mycket bättre än Sture Ström,den sämsta av Koopas röster
Och tänka sig att Luigi och Kung Koopa bytte röster...

Jag håller med, Sture låter inte elak nog för att passa honom...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 20 juli 2023 kl. 17:15:22Och tänka sig att Luigi och Kung Koopa bytte röster...

Jag håller med, Sture låter inte elak nog för att passa honom...
Gunnar Ernblad låter också malplacerad som Luigi & de e den enda rollen som jag int gillar honom i

Skokaka

Kan väl säga att jag också gillar Peter Wanngren som Tiger...

Lillefot

Citat från: Skokaka skrivet  1 augusti 2023 kl. 16:03:52Kan väl säga att jag också gillar Peter Wanngren som Tiger...
High five för det, även om han också må vara malplacerad i rollen så tycker jag att han är riktigt rolig att lyssna på, och han behåller den energi som karaktären är full av.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Skokaka

Citat från: Lillefot skrivet  1 augusti 2023 kl. 16:05:45High five för det, även om han också må vara malplacerad i rollen så tycker jag att han är riktigt rolig att lyssna på, och han behåller den energi som karaktären är full av.
Exakt min tanke. ;)

Steffan Rudvall

Citat från: Lillefot skrivet  1 augusti 2023 kl. 16:05:45High five för det, även om han också må vara malplacerad i rollen så tycker jag att han är riktigt rolig att lyssna på, och han behåller den energi som karaktären är full av.
Jag måste också hålla med om att han är malplacerad men jag har helt enkelt vant mig vid hans Tigger så fast den inte är lika lik originalrösten som andras insatser gillar jag den ändå.