Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vem är bäst som Shredder?

Startat av Anders, 15 maj 2016 kl. 15:41:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som Shredder?

Johan Wahlström (Media Dubbs version av TV-serien, säsong 1-2)
Sven-Åke Wahlström (Media Dubbs version av TV-serien, säsong 3)
Kenneth Milldoff (Sun Studios version av TV-serien)
Jan Koldenius (Musiksagorna på kassettband)
Annan

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 25 januari 2023 kl. 03:36:56Aldrig intresserat mig så mycket för Ninja Turtles men av dem klippen jag har sett så tyckte jag ändå Kenneth Milldoff lät bra.
Förlåt om jag kommer in här, men att döma av flertal av dina inlägg verkar du inte vara förtjust i TV-serier överlag?

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 januari 2023 kl. 12:33:35Förlåt om jag kommer in här, men att döma av flertal av dina inlägg verkar du inte vara förtjust i TV-serier överlag?
En del serier är bra men många intresserar mig inte. Är du förtjust i TV-serier då? 

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 25 januari 2023 kl. 13:50:11En del serier är bra men många intresserar mig inte. Är du förtjust i TV-serier då?
Det varierar för mig, en del är riktigt bra, en del är som bäst okej, en del är mindre bra, en del är skräp.

Det sistnämnda gäller till exempel live-action sitcoms som Hannah Montana och liknande serier.

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 januari 2023 kl. 13:58:08Det varierar för mig, en del är riktigt bra, en del är som bäst okej, en del är mindre bra, en del är skräp.

Det sistnämnda gäller till exempel live-action sitcoms som Hannah Montana och liknande serier.
Jag gillar inte heller sitcoms men Hannah Montana kunde jag ändå uppskatta. Däremot såna som Vänner och lite andra liknande intresserar mig inte nämnvärt.  :o 8)

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 januari 2023 kl. 13:58:08Det varierar för mig, en del är riktigt bra, en del är som bäst okej, en del är mindre bra, en del är skräp.

Det sistnämnda gäller till exempel live-action sitcoms som Hannah Montana och liknande serier.
Jag hatar live action sitcoms på engelska
TMNT 1987 e bra med rätt dubbning

Lillefot

Kenneth Milldoffs insats är den jag är uppväxt vid, och därmed mest van vid.

Och han gjorde, enligt mig ett helt OK jobb som karaktären. Aningen var rösten för ljus för att passa helt, men det är ett litet problem jämfört med andra aspekter som är fel med Sun Studios dubbning.

Trots det går ändå min röst till Johan Wahlström, som av det lilla jag hört lyckades utmärkt med att få fram Shredders hotfulla röstkaraktär. Ger även shoutout till Fredrik Hillers insats samtidigt.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran