Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Steffans egna "Vem är bäst?"

Startat av Steffan Rudvall, 26 juli 2020 kl. 20:34:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 januari 2021 kl. 12:34:51
Fråga; hur tänkte du göra med karaktärer som tagits bort eller aldrig framträtt på film eller aldrig haft svenska röster? (t.ex. Rosenröd (som är Snövits syster), Mary Ann, Gripen och Falska Sköldpaddan ur "Alice i Underlandet", Noshörningen Rocky och Schakalen Tabaqui ur "Djungelboken", Björnen Louis ur "Bernard och Bianca", Vildhundarna ur "Lejonkungen", grisen Borgmästare Swinton, fåret Woolly, fladdermusen Eyewitz, Säkerhets-Ekorren, Kriminella Musen, Dr Bälta, geten Mabel, Razorbacks, ect. ur "Zootropolis", ect.)

Själv kommer jag att ha med dem i mina!  :) (och nämna vilka jag tror hade fungerat om karaktärerna fått svenska röster)
Jag håller med dig och kommer ta med dem.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 februari 2021 kl. 15:05:46
Jag undrar vad Disneyfantasten tycker...

Oroa dig inte för det, jag kommer att kommentera Scooby Doos röster när jag kommer till Warner Bros!  ;) (innan dess har jag kvar massor av Disney & Pixar, sedan kommer DreamWorks, sedan Don Bluth, när jag är framme vid Warner Bros kommer jag att börja med Looney Tunes och efter det kommer Scooby Doo karaktärer!)

Men jag kan iallafall redan nu berätta att jag gillar mest Steve Kratz som Scooby-Doo, då han är den som ligger närmast originalrösten!  ;)

Steffan Rudvall

#137
Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 februari 2021 kl. 15:28:16
Men jag kan iallafall redan nu berätta att jag gillar mest Steve Kratz som Scooby-Doo, då han är den som ligger närmast originalrösten!  ;)
Vilken orginalröst syftar du på? Alla originalrösterna gör ju Scooby på sitt eget sätt och det är just därför jag valde Stefan han passar till alla originalröster och anpassar sig.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 februari 2021 kl. 15:32:28
Vilken orginalröst syftar du på? Alla originalrösterna gör ju Scooby på sitt eget sätt och det är just därför jag valde Stefan han passar till alla originalröster och anpassar sig.

Jag har faktiskt ingen koll på hur alla originalröster till Scooby-Doo karaktärerna låter, det har gjorts så mycket med Scooby-Doo att det inte är det lättaste i världen att hålla reda på alla...

Det verkar som jag får lyssna noggrannare på alla karaktärers originalröster för att jämföra dem...

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 januari 2021 kl. 23:25:28
Jag tyckte som alla andra först men efter att ha studerat olika dubbningar så ändrade jag mig.

Ungefär då som jag gjort med Ariel, Sebastian, Kung Triton, Grimsby, Jafar, Timon, Pumbaa, Zeus, Shang, Professor Porter och Kala... (men det kan vi ta när jag väl kommer till dem)

Adam Larsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 februari 2021 kl. 15:32:28
Vilken orginalröst syftar du på? Alla originalrösterna gör ju Scooby på sitt eget sätt och det är just därför jag valde Stefan han passar till alla originalröster och anpassar sig.
Varför gör de så?

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet  1 februari 2021 kl. 20:09:38
Varför gör de så?
Det är ännu värre med Velma där iallafall det tidigare originalrösterna inte brytt sig om att få rösten lik.

Adam Larsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 februari 2021 kl. 20:14:20
Det är ännu värre med Velma där iallafall det tidigare originalrösterna inte brytt sig om att få rösten lik.
Så det kan liknas med knattarna ibland låter dem som deras farbror, ibland låter dem som en kvinna som låter som pojkar, ibland som riktiga pojkar och ibland låter dem som vuxna men.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 januari 2021 kl. 21:57:21
När det gäller Christian så tycker jag att han ibland kan låta lite lik Gunnar Uddén.

Jag såg om Elena Från Avalor idag och är nu beredd att hålla med! Jag tycker att Christians röst i vissa drag påminner om Gunnar!  :D

Mathilda Gustafsson


Steffan Rudvall


Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 februari 2021 kl. 09:13:01
Menar du Panchito Pistoles & José Carioca?

Det tror jag definitivt att hon menar!

Hur går det förresten med restrerande Nalle Puh & Scooby-Doo karaktärer?

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 februari 2021 kl. 09:17:35
Det tror jag definitivt att hon menar!

Hur går det förresten med restrerande Nalle Puh & Scooby-Doo karaktärer?
Vill ni att jag ska fortsätta med scooby-doo karaktärerna och sedan gå tillbaks till Disney eller att jag fortsätter med Disney nu?

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 februari 2021 kl. 09:36:23
Vill ni att jag ska fortsätta med scooby-doo karaktärerna och sedan gå tillbaks till Disney eller att jag fortsätter med Disney nu?

Det var en bra fråga, kanske att du tar alla "Scooby Doo huvudrollerna" (Shaggy, Daphne, Velma, Fred och kanske också Scrappy) och strax därefter går tillbaka till Musse Piggs Universum, Nalle Puh och allt annat som ingår hos Disney...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 februari 2021 kl. 09:52:37
Det var en bra fråga, kanske att du tar alla "Scooby Doo huvudrollerna" (Shaggy, Daphne, Velma, Fred och kanske också Scrappy) och strax därefter går tillbaka till Musse Piggs Universum, Nalle Puh och allt annat som ingår hos Disney...
Okej då kommer resten av Mysteriegänget snart.