Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 december 2023 kl. 07:52:00Nu ska vi se...

- Valle Valross för att jag han och Pedro båda gjorts av Dallas McKennon? (som du nämnde förut?)

- Sheriffen för att jag hade med Mr Tweedy och båda görs av Sven Melander?

- Långben för att han och Butter båda görs av Pinto Colvig?

- då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

(i fallet med Penny gissar jag att det skulle ha varit redan vid Sverigepremiären 1978? I Falines fall om en omdubbning hade gjorts till nypremiären våren 1979? Men, var inte Åsa för gammal när Mästerdetektiven Basil Mus kom? (1986))

Slutligen så gissar jag att det är Guldlock ur Mästerkatten 2 som du åsyftar?
Ja, det är mycket riktigt därför jag tog upp Sheriffen och Långben. Och jag försökte komma på unga flickor i fallen med Penny, Faline och Olivia Flaversham, så... :-\ Men du hade väl inte Pedro med hos Göthe Grefbo? ??? Jag valde faktiskt Valle Valross för att du hade med Ceremonimästaren som ett förslag, och båda spelades av Hans Conried. Han var ju också Kapten Krok, dock så var jag osäker på om han skulle passa... Men jag tog dock Krok efter detta, så...

Emil Almén som Kapten Krok: Precis det som gstone säger. Jag tänker mer på denna varianten av Krok, dock... 

Daniel Goldmann som Butter: Eftersom både han och Ludwig von Anka spelades av Corey Burton. 

Cecilia Wrangel Schoug som Lola Kanin: Eftersom i The Looney Tunes Show så spelades hon av Kristen Wiig som också spelade Lucy Wilde. 

Och Nour-El Refai som Guldlock: Ja, jag menade denna varianten av Guldlock. Det var för att du hade med Karen/Voyd som ett förslag, och båda dubbades av Matilda Smedius.

MOA

Nu skriver jag att Mia Hana Hansson skulle passa som Prinsessan Flugsvamp,hon låter i alla fall mycket bättre än den okända kärringen som medverkar(Detta kommer nog förbli ett olöst mysterium)

gstone

Eftersom Knytets röst är en imitation av Harvey Fierstein kankse Hasse "Kvinnaböske" Andersson skulle passa att dubba rollen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Skokaka

Steffan Rudvall

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 16 december 2023 kl. 23:04:34Fattar inget ?
Allan Svensson spelar ju Gustav Svensson i Svensson Svensson som älskar Scooby-Doo, Katten Gustaf och andra barnprogram.

Jag antog helt enkelt att det var en referens till Svensson Svensson eftersom jag inte kan hitta något sammanhang med originalröster eller liknande.

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 16 december 2023 kl. 22:47:42För att han spelade Gustav Svensson?
Jag inspirerades faktiskt av Einstein eftersom båda föreställer hundrasen grand danois. Och i så fall så kanske Gunnar Uddén också kan vara ett förslag, och jag kom på Johan Wahlström hos Einstein, vet inte dock hur han skulle vara som Scooby... 

Men Steve Kratz kunde då annars passa som Einstein.

Skokaka

Jag kommer ihåg att Steffan kom på Johan Hedenberg som Råttigan. Jag själv hade också den idéen i tanken, han brukar vara skurkar. Dock så kom jag senare på att Vincent Price, som gjorde rösten, var också Vincent van Ghoul från Scooby-Doo och de 13 gastarna, och Johan dubbade honom, ju. Antingen så var detta hur Steffan kom på denna idé eller så var detta bara ett sammanträffande. Men då hade det varit absolut perfekt casting, coolt. 

Och på tal om det, Hans Josefsson kunde då passa bra som Vincent van Ghoul.

Steffan Rudvall

Citat från: Skokaka skrivet 18 december 2023 kl. 01:41:20Antingen så var detta hur Steffan kom på denna idé eller så var detta bara ett sammanträffande. Men då hade det varit absolut perfekt casting, coolt.
Inget sammanträffande, men det är inte bara därför. Jag tycker helt enkelt att Johan Hedenberg skulle passa.

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 december 2023 kl. 14:49:42Inget sammanträffande, men det är inte bara därför. Jag tycker helt enkelt att Johan Hedenberg skulle passa.
Som jag tycker, då också. ;)

Disneyfantasten

Jag har ett tillägg till Allan Svensson: LePelt ur 102 Dalmatiner.

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Sanjin Kljucanin skulle passa som Sebastian från Den Lilla Sjöjungfrun.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]