Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Adam Larsson skrivet 30 december 2023 kl. 21:58:00Vad menar du? Den ena är ju en kvinna och de andra barn!
Clarence Nash gjorde ju alla ankornas röster i början så det är väl inte så konstigt. Dock kanske det inte funkar eller känns konstigt när Kajsa nu i åratal har spelats av kvinnor.

Disneyfantasten

Jonas Bane hade passat till följande karaktärer;

- Varian = Trassel Serien

- Fred = Big Hero 6

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Rolf Skoglund hade passat till följande karaktärer;

- Den Hornkrönte Kungen = Taran och Den Magiska Kitteln

- Rasputin = Anastasia

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Sissela Kyle hade passat till följande karaktärer;

- Nanny = De 101 Dalmatinerna

- Kökspigan = Svärdet i Stenen

- Mrs Judson = Mästerdetektiven Basil Mus

- Dr Flora = Ett Småkryps Liv

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Tussa Chiza hade passat till följande karaktärer;

- Peter Pan

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Anna Dieden hade passat till följande karaktärer;

- Catty = Dumbo

- Rosie = Ett Småkryps Liv

Några fler förslag?

Disneyfantasten

Rennie Mirro hade passat till följande karaktärer;

- Lufsen = Lady och Lufsen

- Dodger = Oliver och Gänget

- Blixten McQueen = Bilar

Några fler förslag?

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 30 december 2023 kl. 20:57:43Jag antar att det är på grund av Sara.
Ja Nina & Lena e irriterande av motsatta anledningar: Nina e irriterande för att hon har så bristfältig inlevelse medans Lena e irriterande på grund av riktigt bra inlevelse. Jag tror också att Lena har den mest irriterande rösten av kvinnliga VA, kommer inte på en manlig röst

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 30 december 2023 kl. 23:40:28Jag tror också att Lena har den mest irriterande rösten av kvinnliga VA, kommer inte på en manlig röst
Det beror ju också på rollen, vissa av hennes mer skrikiga karaktärer kanske är irriterande för vissa att lyssna på men det är väl i sådana fall för att de skriker och inte på grund av rösten. Själv tycker jag att hon sjunger mycket vackert också till exempel i Peter och draken.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Josefina Hylén:
Ting Ting

Nicklas Berglund:
Sir Kaj

Ted Åström:
Bror Duktig

Helomon Solomon:
Bianca

Jonas Bane:
Ian Kvickfot

Rolf Skoglund:
Merlock

Sissela Kyle:
Tant Rik

Tussa Chiza:
Taran

Anna Dieden:
Sally Carrera

Rennie Mirro:
Kalle Anka

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 31 december 2023 kl. 00:31:04Josefina Hylén:
Ting Ting

Nicklas Berglund:
Sir Kaj

Ted Åström:
Bror Duktig

Helomon Solomon:
Bianca

Jonas Bane:
Ian Kvickfot

Rolf Skoglund:
Merlock

Sissela Kyle:
Tant Rik

Tussa Chiza:
Taran

Anna Dieden:
Sally Carrera

Rennie Mirro:
Kalle Anka
Nu ska vi se...

- Bianca för att jag hade med Duchess i mitt inlägg och båda gjorts av Eva Gabor?

- Merlock för att jag hade med Rasputin i mitt inlägg och båda gjorts av Christopher Lloyd?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

(framförallt undrar jag hur du kom på Kalle Anka eftersom det är en alldeles särskilt roll som kräver ett alldeles unikt röstläge)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 december 2023 kl. 00:35:08Nu ska vi se...

- Bianca för att jag hade med Duchess i mitt inlägg och båda gjorts av Eva Gabor?

- Merlock för att jag hade med Rasputin i mitt inlägg och båda gjorts av Christopher Lloyd?

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?

(framförallt undrar jag hur du kom på Kalle Anka eftersom det är en alldeles särskilt roll som kräver ett alldeles unikt röstläge)
Precis. ;)

Förresten, Christopher Lloyd var ju även Domare Doom, och i musiksagan så var det väl i hela fall Roger Storm som dubbade honom... Så Rolf Skoglund kan väl lika gärna funka som han, också. ;)

Josefina Hylén som Ting Ting: Eftersom du hade Ming Lee som ett förslag, och båda spelades av Sandra Oh.

Nicklas Berglund som Sir Kaj: Eftersom du hade Labradoren som ett förslag, och båda dubbades av Sven Holmberg.

Ted Åström som Bror Duktig: Eftersom du hade Trötter som ett förslag, och båda spelades av Pinto Colvig.

Jonas Bane som Ian Kvickfot: Eftersom både han och Walter Beckett från Spies in Disguise spelades av Tom Holland, och Jonas dubbade Walter, så...

Sissela Kyle som Tant Rik: Eftersom du hade Nanny som ett förslag, och i tv-serien så spelades hon av Charlotte Rae, som också gjorde rösten till Tant Rik.

Tussa Chiza (Jag antar att du syftar på Tusse) som Taran: Eftersom du bara hade Peter Pan som ett förslag, och båda delar en norsk röst: Eirik Espolin Johnson.

Anna Dieden som Sally Carrera: Eftersom du hade Rosie som ett förslag, och båda spelades av Bonnie Hunt.

Och Rennie Mirro som Kalle Anka: Eftersom jag har kollat upp detta: Att i DuckTales rebooten så fick Kalle en vanlig röst i två tillfällen, av vad jag har hört, och han spelades då av Don Cheadle, som också spelade Al-G Rhythm från Space Jam: A New Legacy (Som Rennie dubbade). Jag menade såklart BARA denna tillfälliga "vanliga" rösten som Kalle fick, men jag ville vara överraskande och ville förklara detta istället. ;D

(Jag antar att detta är en referens till Donald's Dream Voice där han har en tillfällig vanligare röst. Enligt TonyTonka så var det i hela fall Jonas Bergström och Roger Storm som dubbade Kalle i denna kortfilmen, jag undrar dock om Andreas Nilsson gör den vanliga rösten i rebooten eller om någon annan gjorde den, dock...)