Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Saker ni tycker är konstiga i en viss dubbning

Startat av Mathilda Gustafsson, 25 november 2020 kl. 22:03:17

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Att Steve Kratz dubbar Peter Stormmare, trorts att Strommare är svensk :o
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet  2 januari 2024 kl. 17:14:14Att Steve Kratz dubbar Peter Stormmare, trorts att Strommare är svensk :o
Hände inte samma sak med Stellan Skarsgård?

gstone

Citat från: MOA skrivet  2 januari 2024 kl. 17:59:14Hände inte samma sak med Stellan Skarsgård?
Peter är mer i Sverige än Stellan tror jag.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Lillefot

Citat från: gstone skrivet  2 januari 2024 kl. 17:14:14Att Steve Kratz dubbar Peter Stormmare, trorts att Strommare är svensk :o
Det är definitivt lite underligt, men samtidigt har väl inte Peter Stormare medverkat i så många dubbningar (rätta mig om jag har fel)? Så dubbningsstudion kan ha resonerat att det är smidigare att anlita någon som har erfarenhet inom yrket, vilket Steve som har gjort det sedan 80-talet har mycket av.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

Notera Det står inte att det är Steve Kratz men det låter som honom och han står med bland övriga röster :)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

BPS

Att man i Ducktales den från 2017 valde att ha Kalle Lundberg som den vuxna Ville Virvel. Han gör ett bra jobb men i Luftens hjältar spelar han ju bara Ville i ett par avsnitt.

gstone

Citat från: BPS skrivet  3 januari 2024 kl. 02:26:02Att man i Ducktales den från 2017 valde att ha Kalle Lundberg som den vuxna Ville Virvel. Han gör ett bra jobb men i Luftens hjältar spelar han ju bara Ville i ett par avsnitt.
Det kan nog vara så att han var dem som var lättast att få tag på vid tillfället.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Disneyfantasten

Citat från: BPS skrivet  3 januari 2024 kl. 02:26:02Att man i Ducktales den från 2017 valde att ha Kalle Lundberg som den vuxna Ville Virvel. Han gör ett bra jobb men i Luftens hjältar spelar han ju bara Ville i ett par avsnitt.
Ursäkta mig, har han bara gjort rollen i 2-4 avsnitt? Om det är fler än så är isåfall "ett antal" avsnitt ett bättre uttryck.

Hursomhelst så gjorde han rollen i tilläggsdibbningen 2001-2003 på uppdrag av Disney Channel då det var ett antal avsnitt som man hade glömt att dubba på 1990-talet.

Citat från: gstone skrivet  3 januari 2024 kl. 09:48:00Det kan nog vara så att han var dem som var lättast att få tag på vid tillfället.
Eller så kanske det var av samma orsak som att man anlitade Leo Hallerstam som vuxna Andy i Toy Story 3.

BPS

Citat från: Disneyfantasten skrivet  3 januari 2024 kl. 10:14:51Ursäkta mig, har han bara gjort rollen i 2-4 avsnitt? Om det är fler än så är isåfall "ett antal" avsnitt ett bättre uttryck.

Hursomhelst så gjorde han rollen i tilläggsdibbningen 2001-2003 på uppdrag av Disney Channel då det var ett antal avsnitt som man hade glömt att dubba på 1990-talet.
Så många avsnitt är det inte så 2-4 avsnitt kan faktiskt stämma. Det jag menar är att det finns andra som spelat Ville Virvel vars insatser är mer etablerade främst Jimmy Björndahl.

gstone

Varför heter den här VHSen Pip och sylvester jr ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 14 januari 2024 kl. 14:18:10Varför heter den här VHSen Pip och sylvester jr ?
Jag kan inte se någon bild... den heter dock så eftersom att Sylvester Junior också är med...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 januari 2024 kl. 14:46:01Jag kan inte se någon bild... den heter dock så eftersom att Sylvester Junior också är med...
Jag satte inte ditt en bild :D ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 14 januari 2024 kl. 15:00:42Jag satte inte ditt en bild :D ;)
Jag uppfattade att det skulle vara en bild med eftersom att du skrev "Varför heter den här VHSen..."

Tittar du riktigt noga så är det dock inte konstigt för den heter egentligen Sylvester, Pip och Sylvester Jr.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 14 januari 2024 kl. 15:25:19Jag uppfattade att det skulle vara en bild med eftersom att du skrev "Varför heter den här VHSen..."

Tittar du riktigt noga så är det dock inte konstigt för den heter egentligen Sylvester, Pip och Sylvester Jr.
Menade den här

https://www.tradera.com/item/302150/620102496/pip-och-sylvester-jr-vhs-
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: gstone skrivet 14 januari 2024 kl. 15:57:30Menade den här

https://www.tradera.com/item/302150/620102496/pip-och-sylvester-jr-vhs-
Nu hajar jag säljer har skrivet fel ;D

Den heter inte Pip och sylvester jr.

Den heter faktiskt  Sylvester , Pip och sylvester jr. -
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]