Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Wacky Races DVD?

Startat av Scoobydoofan1, 17 september 2023 kl. 00:01:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Den här DVD utgåvan dök up på Tradera, den ska tydligen ha Svensk tal. Är det nån som är intresserad av att köpa den?

https://www.tradera.com/en/item/302154/607126440/dvd-wacky-races-knasiga-lopp-hanna-barbera

Jabberjaw

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 17 september 2023 kl. 00:01:32Den här DVD utgåvan dök up på Tradera, den ska tydligen ha Svensk tal. Är det nån som är intresserad av att köpa den?

https://www.tradera.com/en/item/302154/607126440/dvd-wacky-races-knasiga-lopp-hanna-barbera
Tror jag betalade mindre för den kompletta DVD boxen med Wacky Races.

Den stora versionen som man vill ha, inte den smala UK boxen. Så 199kr för en singel volym då känns det mer värt att kolla på Ebay.

MOA

Varför int Dastardly & Muttley?hade jag köpt med en gång om de int funnits på IPTV

Daniel Hofverberg

Citat från: Jabberjaw skrivet 17 september 2023 kl. 13:20:34Tror jag betalade mindre för den kompletta DVD boxen med Wacky Races.

Den stora versionen som man vill ha, inte den smala UK boxen. Så 199kr för en singel volym då känns det mer värt att kolla på Ebay.
Jag håller med att 199 kr är i saftigaste laget för bara volym 2; då måste man ju ändå skaffa minst en volym till. Det är alltså volym 1 och 2 av de brittiska utgåvorna som har svenskt tal; samma dubbning som på Cartoon Network på 1990-talet - volym 3 saknar tyvärr svenskt tal, trots att man väl får förmoda att även de avsnitten sändes med svenskt tal på Cartoon Network...

Jag betalade nog också ungefär 200 kr för boxen med alla tre volymerna, men det var förstås några år sedan så mycket har hänt sedan dess.

Tyvärr har det ju blivit besvärligare sedan Storbritannien gick ur EU, då det innebär att man nuförtiden får räkna med att det tillkommer 25% moms plus PostNords ockeravgift på 75 kr på alla försändelser från Storbritannien; som förstås gör allting betydligt dyrare. :(

Å andra sidan ska dock även de franska och spanska DVD-utgåvorna av serien ha exakt samma skivor och således också svenskt tal på de två första skivorna, så om man inte nödvändigtvis behöver ha engelskspråkigt omslag kan man leta runt även i Frankrike och Spanien för att få tag i serien...