Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Andreas Nilsson tror jag hade passat som José Carioca och Panchito, tänk hur det hade varit om hela Caballeros-trion hade en och samma röst...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 december 2023 kl. 12:24:27Kanske också med tanke på att Christopher Wollter som Gaston, Joanné Nugas som Ariel, Felix Engström som Kung Triton, Charlotte Ardai Jennefors som Ursula, Johan Jern som Trofast & Baloo, Anders Öjebo som Tweedle-tvillingarna och Sharon Dyall som Gudmodern spelat båda varianterna...? (detsamma gäller nog även Mona Seilitz som Cruella De Vil, Andreas Nilsson som Roger, Birgitta Fernström som Nanny, Johan Wahlström som Jeppe och Dan Ekborg som Hjalle)

Samt Jonas Malmsjö som Kapten Krok och Calle Carlswärd som Merlin även om dessa tidigare spelat ICKE-Disney-varianter.

Har jag glömt några sådana exempel?

Kanske Eva-Britt Strandbergs lillasyster Charlott Strandberg kunde fungera som 2023-års Ursula.
Ja, typ så. Osäker på om något exempel dock saknas...

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 december 2023 kl. 17:09:12Andreas Nilsson tror jag hade passat som José Carioca och Panchito, tänk hur det hade varit om hela Caballeros-trion hade en och samma röst...
Det vore något. ;)

Skokaka

Steve Kratz och Stefan Frelander kunde passa som Pluto.

MOA

Lena Ericsson hade gjort en fruktansvärt bra Kootie Pie Koopa

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 30 december 2023 kl. 20:37:26Lena Ericsson hade gjort en fruktansvärt bra Kootie Pie Koopa
Jag antar att det är på grund av Sara.

gstone

Undrar vem  som kommer ta över som Ilska i Insidan Ut 2 ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 30 december 2023 kl. 20:57:56Undrar vem  som kommer ta över som Ilska i Insidan Ut 2 ???
Varför skulle någon ta över? Björn Gedda finns ju

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 30 december 2023 kl. 20:59:22Varför skulle någon ta över? Björn Gedda finns ju
Dineyfansaten sa något om att det inte lär bli han.

Kan ha missuppfattat ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 30 december 2023 kl. 20:57:56Undrar vem  som kommer ta över som Ilska i Insidan Ut 2 ???
Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 30 december 2023 kl. 20:59:22Varför skulle någon ta över? Björn Gedda finns ju
Citat från: gstone skrivet 30 december 2023 kl. 21:01:03Dineyfansaten sa något om att det inte lär bli han.

Kan ha missuppfattat ;)
Han lever, men med hans ålder är det inte säkert att han återvänder...

Därför tror jag det är mer sannolikt att det lär bli någon annan...

Undrar förresten vem som gör rollen i trailern... (detsamma gäller nog även de andra känslorna utöver Glädje som jag är rätt säker fortfarande är Linda Olsson)

Disneyfantasten

Ser om filmen Röd idag och tycker både läraren och mannen som Meis mamma sparkar på benet utanför skolan under pågående lektion låter en aning som Jan Modin, därför tror jag att han hade passat dessa två roller.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 30 december 2023 kl. 20:17:00Steve Kratz och Stefan Frelander kunde passa som Pluto.
För att när Pluto säger "älg, älg, älg, älg..." så låter han som Scooby-Doo?

Steffan Rudvall

Jag själv hoppas på att Per Sandborg får rollen jag tvivlar inte på att han kan få till en Ilska som är lika både originalrösten och de tidigare svenska.

Jag tycker dock att rösten i trailern låter helt okej så jag blir nog nöjd även om den skulle bli den slutgiltiga rösten.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 30 december 2023 kl. 21:17:32För att när Pluto säger "älg, älg, älg, älg..." så låter han som Scooby-Doo?
Ja, jag tyckte i hela fall att han gjorde det, påminde mig om Scooby-Doo där. ;D

Skokaka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 30 december 2023 kl. 21:20:25Jag själv hoppas på att Per Sandborg får rollen jag tvivlar inte på att han kan få till en Ilska som är lika både originalrösten och de tidigare svenska.

Jag tycker dock att rösten i trailern låter helt okej så jag blir nog nöjd även om den skulle bli den slutgiltiga rösten.

Älg? Han säger väl "ja, ja, ja, ja".
Han syftade dock på kortfilmen där Musse och Pluto går på älgjakt.