Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Cadpig

Startat av HangoverFan, 20 augusti 2016 kl. 00:25:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

#30
Han har faktiskt en gång skrivit till mig på pm här på forumet. Men där frågade han bara mig vem som spelade Courteney i Total Drama Island. Inget jag visste men det är ju som ett lag får möta ett lag dem inte mött på länge som han försökt kontakta mig.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 januari 2019 kl. 21:58:08
I programmet framgår för övrigt inte hans riktiga namn, men däremot får vi se hur Cadpig ser ut "i verkligheten"; utan att bilden har censurerats/grumlats.

Jo faktiskt så nämner dem hans förnamn där. ???

Vill för övrigt med säga att när jag gick i skolan för två år sedan så hade jag en redovisning om näthat och då visade jag upp klippet där Robert Ashberg konfronterar honom.  ;D

Jabberjaw

Jag tycker inte att vi borde prata om killen i hans frånvaro särskilt inte ha en specifik-tråd just för honom här på Dubbningshemsidan  :-\ :( 
Gjort är gjort och även om han gjort påhopp i pm så borde man hålla hans identitet och sådant borta från ett forum med barnfilmer... 

Trevlig helg  ;) :D

Elios

EDIT: Jag har nu ändrat mitt inlägg så vill man veta nåt får man se avsnittet.  ::)

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 20 februari 2019 kl. 15:51:24
Vad var det för ämne som han gjorde personangrepp mot Ellen Bergström ???

Jag tror inte det var något ämne här utan var nog på något annat forum i guess.

Jabberjaw

Citat från: Elios skrivet 20 februari 2019 kl. 23:11:17
Jag tror inte det var något ämne här utan var nog på något annat forum i guess.

Det var i programmet Trolljägarna för att vara exakt. Tycker programmet är ganska tragiskt i sig men minns att det var där det handlade om just henne ur säsong 1.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 20 februari 2019 kl. 15:51:24
Vad var det för ämne som han gjorde personangrepp mot Ellen Bergström ???
Det är vid 2 - 3 olika trådar här på forumet som Cadpig gjort ganska grova personangrepp mot Ellen Bergström som bl.a. gick ut på att det var förkastligt hur <diverse hemska ord och svordomar> som Ellen kan få dubbningsroller... :( Jag kommer inte ihåg hans exakta ordval, men skulle aldrig drömma att skriva ner det i vilket fall som helst. Någon av trådarna raderade jag omedelbart, medan övriga redigerades så att själva personangreppet togs bort. På rak arm kommer jag tyvärr inte ihåg exakt vilka trådar det var, men det här var i alla fall den tråden som fick bägaren att rinna över, och som var orsaken till att jag och Erika tvingades fatta det otrevliga beslutet att bannlysa honom.

Sen har han som sagt gjort ännu grövre påhopp via PM, riktade till helt andra personer men som likväl direkt eller indirekt handlade om Ellen. Det är främst där som han gått så långt, så att det han skrivit med all säkerhet är lagbrott.

Plus då alla påhopp han gjorde via Facebook, som var det som togs upp i Trolljägarna och som nog var innan han började bete sig förkastligt här.

Elios

Hur kan en person sjunka så lågt?  ???

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 21 februari 2019 kl. 05:54:37
Hur kan en person sjunka så lågt?  ???
Det är just det jag också undrar - i synnerhet som Cadpig en gång i tiden verkade vettig, som var insatt och kunnig; visserligen med starka åsikter men med förmåga att argumentera för sig. Men under årens lopp har han sedan fått allt mer extrema åsikter, tillsammans med allt sämre förmåga att argumentera för sig. Tills han till sist började med rena personangrepp, som sedan eskalerade till absurda proportioner.

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 21 februari 2019 kl. 09:00:26
Det är just det jag också undrar - i synnerhet som Cadpig en gång i tiden verkade vettig, som var insatt och kunnig; visserligen med starka åsikter men med förmåga att argumentera för sig. Men under årens lopp har han sedan fått allt mer extrema åsikter, tillsammans med allt sämre förmåga att argumentera för sig. Tills han till sist började med rena personangrepp, som sedan eskalerade till absurda proportioner.

Av dömma av hans framfart på Magicmovies verkar han alltid varit lite på samma sätt, även om det blivit mer frekvent på senare år. Jag gissar att det var en ren slump att det tog så länge innan han började spåra ur här också.

Av det jag sett av honom på MagicMovies så har jag inte sett honom nämna Ellen Bergström så mycket längre. Dock så är han av någon konstig anledning aktiv på typ 2-3 konton samtidigt.  ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Undrar om han har fler konton här eller har försökt skapa ett?  ???

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 21 februari 2019 kl. 22:36:43
Undrar om han har fler konton här eller har försökt skapa ett?  ???
Han har postat som gäst några gånger - eller åtminstone är jag nästan hundra på att det var han, då någon med samma IP-adress som han skrev diverse inlägg med exakt samma stil som han; inklusive samma personangrepp (bl.a. under användarnamnet FeminismIsCancer). De inläggen raderade jag snabbt.

Jag hittar inget som tyder på att han skulle ha registrerat flera användarkonton här, men om det beror på att han inte försökt eller på att han inte lyckats då jag samtidigt som bannlysningen också bannlyste de IP-adresser han använt, vet jag förstås inte.

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 februari 2019 kl. 13:01:26
Han har postat som gäst några gånger - eller åtminstone är jag nästan hundra på att det var han, då någon med samma IP-adress som han skrev diverse inlägg med exakt samma stil som han; inklusive samma personangrepp (bl.a. under användarnamnet FeminismIsCancer). De inläggen raderade jag snabbt.

Jag hittar inget som tyder på att han skulle ha registrerat flera användarkonton här, men om det beror på att han inte försökt eller på att han inte lyckats då jag samtidigt som bannlysningen också bannlyste de IP-adresser han använt, vet jag förstås inte.


Så länge det inte står några lika grova hemska saker så kan vi nog vara rätt så säkra på att han inte är här.  :o

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 21 februari 2019 kl. 05:54:37
Hur kan en person sjunka så lågt?  ???

För att citera Frou-Frous replik ur AristoCats-CD-skivan;

"Om sanningen ska fram så har jag aldrig litat på den mannen, men att han skulle sjunka så lågt, åh du milde..."

gstone

Cadpig sa att han blev sur för att det levande slottet var dubbat. Vilket är helt galet för den filmen har en av dom bästa svenska dubbningar jag någonsin hört !! Top 10 helt klart.

Hur man ogilla attt en film dubbas om dubbning är så himla bra ? !

Cadpig är konstig.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Jag undrar bara lite. Kommer Cadpig vara evigt bannad härifrån?^^