Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Bokhandlarens röst i "Skönheten och Odjuret" ?

Startat av ddubbning, 11 februari 2006 kl. 17:04:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 4 gäster tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Det var ett tag sen jag såg filmen, men spontant tycker jag att rösten påminner om Jan Sjödin, så jag är benägen att lita på Becks uppgift.

ddubbning

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  7 augusti 2010 kl. 01:26:57
Det var ett tag sen jag såg filmen, men spontant tycker jag att rösten påminner om Jan Sjödin, så jag är benägen att lita på Becks uppgift.


Ja, om både du och Beck tycker att det låter som Jan Sjödin så kan det ju mycket väl vara han som gör bokhandlarens röst.

TonyTonka

jag tycker också att det låter som Jan Sjödin. Vad har han medverkat i mer än Aristocats? Minnet sviker mig. Var han inte Kalles Goda och dåliga samvete i någon kortfilms samling?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Citat från: Tonytonka skrivet  7 augusti 2010 kl. 16:25:46
Vad har han medverkat i mer än Aristocats?
Ja, vad sägs om att göra en sökning på hans namn på "Svenska röster och credits"? Eller bara klicka på länken i den förra meningen, om du vill göra det ännu enklare för dig...

Det blir ju visserligen inte fullständigt då alla filmer och serier knappast finns representerade där, men det ger i alla fall en fingervisning.

TonyTonka

Ett gammalt ämne förvisso, men den här musiksagan bekräftar att Jan Sjödin spelar Bokhandlaren i Skönheten och Odjuret

(Bilden kommer från Tradera)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

ddubbning


Disneyfantasten

Vilka spelar Spisen, Bagaren, Bimbittéernas sångröster, Byborna* och kören i filmen?

*Det enda jag vet är att Doreen Denning spelar några Bybor, i övrigt spelas Bokhandlaren som sagt av Jan Sjödin, likaväl som Bimbittéernas talsröster spelas av Irene Lindh (precis som i fallet med Vippan)

Disneyfantasten

Citat från: Disneyfantasten skrivet  6 november 2020 kl. 22:11:18
Vilka spelar Spisen, Bagaren, Bimbittéernas sångröster, Byborna* och kören i filmen?

*Det enda jag vet är att Doreen Denning spelar några Bybor, i övrigt spelas Bokhandlaren som sagt av Jan Sjödin, likaväl som Bimbittéernas talsröster spelas av Irene Lindh (precis som i fallet med Vippan)

Någon som vet?