Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

HBO Nordic/HBO Max

Startat av Samlaren, 27 mars 2020 kl. 15:54:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  9 oktober 2021 kl. 15:50:54
Jag har nu tecknat abonnemang på HBO Nordic så får vi se om jag också får erbjudandet om ett helt år för 699 kronor. Det låter onekligen attraktivt och väldigt prisvärt.
Jag ser att HBO Nordic nu har pausat sina abonnemang, så att det inte längre går att teckna abonnemang förrän HBO Max lanseras imorgon. Det borde ju betyda att du, som trots allt hann teckna abonnemang i tid, bör få erbjudandet om 699 kr för ett helt år. :)

En påminnelse för alla som har HBO Nordic idag: Imorgon blir det alltså en ny webbsajt och en ny mobilapp. Det innebär att ens konto kommer att "rensas", och man kommer inte längre att komma åt "Min lista" (Watchlist). Se alltså till att skriva ner allt som finns på den listan idag, så att ni (förhoppningsvis) kan hitta åt allt på listan och lägga till på nytt på den nya sajten imorgon. :)


Det ska i alla fall bli väldigt spännande att se vad som kommer finnas på nordiska HBO Max vid lanseringen. Jag räknar tyvärr inte med att det kommer finnas med ens i närheten av allt som finns på amerikanska HBO Max (åtminstone inte från början), men däremot hoppas jag att det kommer vara mer imponerande än nordiska Paramount+ i alla fall; som ju minst sagt har ett patetiskt utbud i jämförelse med motsvarande amerikanska tjänst...

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2021 kl. 13:40:37
Jag ser att HBO Nordic nu har pausat sina abonnemang, så att det inte längre går att teckna abonnemang förrän HBO Max lanseras imorgon. Det borde ju betyda att du, som trots allt hann teckna abonnemang i tid, bör få erbjudandet om 699 kr för ett helt år. :)

Ja, jag fick mail för ett tag sen där det stod "Betala nu och spara 369 kronor, det motsvarar hela 4 månader gratis! Du hittar erbjudandet under dina kontoinställningar från den 26 oktober." Så jag räknar med att kunna utnyttja erbjudandet.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 oktober 2021 kl. 13:40:37
Det ska i alla fall bli väldigt spännande att se vad som kommer finnas på nordiska HBO Max vid lanseringen. Jag räknar tyvärr inte med att det kommer finnas med ens i närheten av allt som finns på amerikanska HBO Max (åtminstone inte från början), men däremot hoppas jag att det kommer vara mer imponerande än nordiska Paramount+ i alla fall; som ju minst sagt har ett patetiskt utbud i jämförelse med motsvarande amerikanska tjänst...

En sak som är bra med HBOs tjänster är att man kan gå in och bläddra i hela deras utbud utan att ha något konto. Då ser man precis vad de har redan innan man bestämmer sig för om man vill prenumerera.

Det gäller i alla fall både nuvarande HBO Nordic och amerikanska HBO Max, så jag hoppas att det kommer att fungera likadant när HBO Max lanseras här i morgon. Om de har ett bra utbud behöver de inte hymla med det, utan kan visa helt öppet vad de har. Annars är det väldigt vanligt bland deras konkurrenter att inte berätta vad de har förrän man minst har tecknat en provperiod.

Anders M Olsson

Vilket lurendrejeri!  >:(

Enligt annons i dagspressen idag ska nya kunder tydligen kunna abonnera på HBO Max för halva månadskostnaden (d.v.s. just nu 44:50) så länge de vill om de tecknar abonnemang före november månads utgång. Och man behöver inte binda sig för mer än en månad i taget.

Men som gammal kund får man som bäst teckna sig för ett helårsabonnemang för 699 kronor, d.v.s. 58:25 per månad.

Det verkar dock inte som HBO Max har öppnat ännu, så jag har inte kunnat verifiera vad det faktiskt står på deras webbplats. (HBO Nordic fungerar fortfarande.)

Samlaren

#168
Nu har tjänsten öppnat.

Först intrycket är bra men änsålänge kan de inte konkurera med Disney+

av klassiska serier så har de

Scobby Doo Show (Men de saknar några avsnitt) Känns mer som en boomerang tjänst på det)
Whats New Scooby Doo (säsong 1-3)
De har också några äldre Looney Tunes avsnitt men jag undrar om det är nydubb på dem.

Av nyare animerade serier har de

Äventyrsdags (Komplett)
Regular Show (säsong 8!)
Snurre och Hans vänner (Går också under namnet: Wabbit) (ej komplett)
Powerpuffpinglorna (2016års serie)
Thundercats Roar!
Gissa vem Scooby Doo
Ninjago (endast säsong 2)
Farbror farfar (säsong 3)

sedan har de flera

som ni ser så är det underligt att visa serier är kompletta och visa inte känns nästan som en Disney+ strategi.


Anders M Olsson

De är riktigt fula.  >:(

I stället för att visa sina abonnemangspriser på förstasidan finns det två knappar: Registrera dig nu och HBO Nordic-abonnent klicka här.

Inte förrän man klickar på Registrera dig nu får man veta att man kan abonnera för 44:50 i månaden. På så vis gissar jag att de tror att de kan dölja det för befintliga abonnenter på HBO Nordic.

Nåväl, även om det svider försökte jag ändå ändra mitt abonnemang till helår för 699 kronor. Men oavsett vad jag väljer för betalningsmetod (testat med två olika kreditkort och även med PayPal) kommer jag till ett felmeddelande "Något gick fel. Vi har tyvärr problem med att slutföra din transaktion."

Mitt abonnemang från HBO Nordic, som jag har betalt för, gäller t.o.m. den 8 november. Om jag inte kan ändra till helårsabonnemang innan dess kommer jag att säga upp abonnemanget helt, för jag tänker verkligen inte betala 89 kronor i månaden för att fortsätta med min nuvarande abonnemangsplan.

Anders M Olsson

Citat från: Anders M Olsson skrivet 25 oktober 2021 kl. 15:56:00
En sak som är bra med HBOs tjänster är att man kan gå in och bläddra i hela deras utbud utan att ha något konto. Då ser man precis vad de har redan innan man bestämmer sig för om man vill prenumerera.

Det gäller i alla fall både nuvarande HBO Nordic och amerikanska HBO Max, så jag hoppas att det kommer att fungera likadant när HBO Max lanseras här i morgon. Om de har ett bra utbud behöver de inte hymla med det, utan kan visa helt öppet vad de har. Annars är det väldigt vanligt bland deras konkurrenter att inte berätta vad de har förrän man minst har tecknat en provperiod.

Det är kanske inte helt uppenbart, men om man ännu inte är abonnent kan man ändå utforska deras utbud om man klickar på LOGGA IN längst upp till höger. Man blir nämligen inte omedelbart tillfrågad om användar-id och lösenord, utan kommer rakt in i deras menyer där man kan bläddra eller söka så mycket man vill, men naturligtvis inte spela upp något.

Daniel Hofverberg

#171
Citat från: Anders M Olsson skrivet 26 oktober 2021 kl. 09:48:08
De är riktigt fula.  >:(

I stället för att visa sina abonnemangspriser på förstasidan finns det två knappar: Registrera dig nu och HBO Nordic-abonnent klicka här.

Inte förrän man klickar på Registrera dig nu får man veta att man kan abonnera för 44:50 i månaden. På så vis gissar jag att de tror att de kan dölja det för befintliga abonnenter på HBO Nordic.
I så fall borde man väl kunna ordna ett nytt abonnemang innan erbjudandet går ut under en ny e-postadress, för att på så sätt få det för det lägre priset...? Och sen helt enkelt säga upp det befintliga kontot. Bara man har mer än en e-postadress, så borde det väl fungera.

Eller kontrollerar de att inte samma kortnummer för betalning redan används av befintligt konto...?

KurageDHH

Citat från: Samlaren skrivet 26 oktober 2021 kl. 09:08:03
Nu har tjänsten öppnat.

Först intrycket är bra men änsålänge kan de inte konkurera med Disney+

av klassiska serier så har de

Scobby Doo Show (Men de saknar några avsnitt) Känns mer som en boomerang tjänst på det)
Whats New Scooby Doo (säsong 1-3)
De har också några äldre Looney Tunes avsnitt men jag undrar om det är nydubb på dem.

Av nyare animerade serier har de

Äventyrsdags (Komplett)
Regular Show (säsong 8!)
Snurre och Hans vänner (Går också under namnet: Wabbit) (ej komplett)
Powerpuffpinglorna (2016års serie)
Thundercats Roar!
Gissa vem Scooby Doo
Ninjago (endast säsong 2)
Farbror farfar (säsong 3)

sedan har de flera

som ni ser så är det underligt att visa serier är kompletta och visa inte känns nästan som en Disney+ strategi.

Jaha, min instinkt säger man får aldrig se komplett av Regular Show i norden (precis som i HBO Nordic för fyra år sen). Ingen Kurage heller? Helv*te heller!  >:(
Då är det bara (bli tvingad) att betala en dyr resa till USA och sätta på skyddsmask och demonstrera utanför Warnermedia. Och då får vi vi se vem som ger sig. Jag eller dom som bestämmer?

Daniel Hofverberg

Än så länge var det helt klart inte så jättemycket nytt jämfört med HBO Nordic - en drös biovisade Tom & Jerry-kortfilmer hittar jag utöver det som Samlaren nämnde.

Tråkigt med väldigt få äldre klassiska serier, och jag hade faktiskt väntat mig lite mer än så här - åtminstone Familjen Flinta hade jag trott var närmast givet att dyka upp... :(

Men förhoppningsvis blir det mer som läggs till framöver.

Av innehållet på gamla HBO Nordic verkar åtminstone H2O: Just Add Water och Elefantprinsessan samt långfilmerna Önsketrädet och Pippi i Söderhavet försvunnit, och finns inte längre att tillgå. H2O: Just Add Water och Pippi i Söderhavet finns tillgängliga på annat håll, och spelar därför inte stor roll, men de övriga verkar inte finnas någonstans för närvarande. :(
(Elefantprinsessan sänds visserligen då och då på SVT, och kommer säkert sändas igen förr eller senare, men där finns ju inte norsk, dansk och finsk dubbning med)


Samlaren

Daniel de äldre Looney Tunes kortfilmerna är det nydubb på dem?

KurageDHH

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 oktober 2021 kl. 12:58:15
Än så länge var det helt klart inte så jättemycket nytt jämfört med HBO Nordic - en drös biovisade Tom & Jerry-kortfilmer hittar jag utöver det som Samlaren nämnde.

Tråkigt med väldigt få äldre klassiska serier, och jag hade faktiskt väntat mig lite mer än så här - åtminstone Familjen Flinta hade jag trott var närmast givet att dyka upp... :(

Men förhoppningsvis blir det mer som läggs till framöver.

Min instinkt säger att dom kommer inte att göra >:( Warnermedia verkar inte bryr om att ta emot tittarnas önskemål om gamla serier från norden. Det är därför det behövs protest!

Steffan Rudvall

Citat från: Samlaren skrivet 26 oktober 2021 kl. 13:19:59
Daniel de äldre Looney Tunes kortfilmerna är det nydubb på dem?
Det blir väl antagligen Sun Studios dubnnigar från 90 & 2000-talen.

Goliat

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 oktober 2021 kl. 11:10:47
I så fall borde man väl kunna ordna ett nytt abonnemang innan erbjudandet går ut under en ny e-postadress, för att på så sätt få det för det lägre priset...? Och sen helt enkelt säga upp det befintliga kontot. Bara man har mer än en e-postadress, så borde det väl fungera.

Eller kontrollerar de att inte samma kortnummer för betalning redan används av befintligt konto...?

Så länge man har ett nytt kortnummer också skulle jag tro. Vet inte hur de får logga sånt, men Netflix en gång tidigare skapade jag ny med nytt epost men med samma kort då fick jag meddelande om att jag måste betala fullpris för att få fortsätta. :/

Ingen aning om hur HBO gör dock.

Scoobydoofan1

Hur det det ut för serier som warner bros inte äger? Yu gi oh Duel Monsters, Yu Gi Oh Gx!, och pokémon osv? Kommer dom vara på HBO max eller kommer dom företagen som äger dom göra sin egen streaming service?