Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

HBO Nordic/HBO Max

Startat av Samlaren, 27 mars 2020 kl. 15:54:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Goliat

Det finns listor för USA, undrar om HBO Max kanske skulle släppa samma i Europa också? Vet inte hur deras release ser ut alls, finns dålig information om det också.

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 29 oktober 2021 kl. 08:38:58
Själv såg jag för några veckor sedan danska Kastanjemannen (en relativt ny originalserie från Netflix), som jag tycker var riktigt bra och en av de bästa kriminalserier jag sett på länge. :)

Nu börjar det väl i.o.f.s. gå lite off-topic i den här tråden, men om du gillar danska kriminalserier kan jag inte låta bli att tipsa om Vit sand som finns på TV4 Play. Jag såg den redan i våras/somras när den hade premiär på danska TV2, och jag tyckte då att den var en av de bästa kriminalserier jag sett på länge. Återstår att bestämma sig för vilken som är bäst, Kastanjemannen eller Vit sand... :)

KurageDHH

Nu finns Happy Halloween, Scooby Doo på tjänsten sen igår, dock bara engelska ljudspår (trots att den har dubbat på svenska) och nordiska texter. Det verkar ut så att allt inom barnavdelningen inte kommer att vara dubbat (speciellt inte finska) i alla fall.

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet  1 november 2021 kl. 07:55:44
Nu finns Happy Halloween, Scooby Doo på tjänsten sen igår, dock bara engelska ljudspår (trots att den har dubbat på svenska) och nordiska texter. Det verkar ut så att allt inom barnavdelningen inte kommer att vara dubbat (speciellt inte finska) i alla fall.

Tyckte det var dåligt med utbudet på svenska faktiskt, speciellt på barnfilmer/serier som dessutom är extremt få. Men det kanske är som med Disney+, lite i början och lockar med nytt då och då.

KurageDHH

Varför finns det inte mästerverket The Dark Knight i utbudet? Batman Begins och The Dark Knight Rises finns dock i utbudet. Tänker dom aldrig lägga till den filmen i utbudet eller (trots att HBO Max bara ha funnits en vecka nu)? Inte nog med att barnavdelningen är begränsad utan DC-avdelningen också!
Det är jäkla onaturligt att dom bara lägger till ettan och trean, men inte tvåan! Idioter! >:(

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet  2 november 2021 kl. 13:13:58
Varför finns det inte mästerverket The Dark Knight i utbudet? Batman Begins och The Dark Knight Rises finns dock i utbudet. Tänker dom aldrig lägga till den filmen i utbudet eller (trots att HBO Max bara ha funnits en vecka nu)? Inte nog med att barnavdelningen är begränsad utan DC-avdelningen också!
Det är jäkla onaturligt att dom bara lägger till ettan och trean, men inte tvåan! Idioter! >:(
Mycket bra fråga. Det måste vara något slags tekniskt missöde, för på listan som bl.a. Moviezine publicerat över filmer tillgängliga på HBO Max står The Dark Knight med... ???

Den artikeln publicerades samma dag som lanseringen, så uppenbarligen måste de ha fått det någonstans ifrån; så att det varit tänkt att den filmen ska finnas där. Har du anmält det via "Skicka feedback"-funktionen?

Anders M Olsson

Citat från: KurageDHH skrivet  2 november 2021 kl. 13:13:58
Varför finns det inte mästerverket The Dark Knight i utbudet? Batman Begins och The Dark Knight Rises finns dock i utbudet. Tänker dom aldrig lägga till den filmen i utbudet eller (trots att HBO Max bara ha funnits en vecka nu)? Inte nog med att barnavdelningen är begränsad utan DC-avdelningen också!
Det är jäkla onaturligt att dom bara lägger till ettan och trean, men inte tvåan! Idioter! >:(

Om man går in på playpilot.com och söker efter The Dark Knight
https://www.playpilot.com/se/movie/batman-dark-knight/
får man veta att den ska finnas på Netflix i Sverige. Det gör den dock inte, så jag misstänker att den alldeles nyligen har tagits bort från deras utbud. Det kan vara så att Netflix har haft ensamrätt på filmen i de nordiska länderna, och att det har förhindrat HBO Max att lägga upp den. Men nu när den inte längre finns på Netflix borde HBO Max kunna lägga upp den inom kort.

Det går att se den redan nu på HBO Max i USA med hjälp av VPN, men då får man förstås inte svensk text.

KurageDHH

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 november 2021 kl. 14:45:07
Mycket bra fråga. Det måste vara något slags tekniskt missöde, för på listan som bl.a. Moviezine publicerat över filmer tillgängliga på HBO Max står The Dark Knight med... ???

Den artikeln publicerades samma dag som lanseringen, så uppenbarligen måste de ha fått det någonstans ifrån; så att det varit tänkt att den filmen ska finnas där. Har du anmält det via "Skicka feedback"-funktionen?

Det gjorde jag men frågan är bara om dom skall bryr sig om eller inte. Dom verkar inte fixa allt problem på en gång. Jag misstänker att dom kanske väljer att hoppa över en del problem... :(

KurageDHH

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 november 2021 kl. 15:16:16
Om man går in på playpilot.com och söker efter The Dark Knight
https://www.playpilot.com/se/movie/batman-dark-knight/
får man veta att den ska finnas på Netflix i Sverige. Det gör den dock inte, så jag misstänker att den alldeles nyligen har tagits bort från deras utbud. Det kan vara så att Netflix har haft ensamrätt på filmen i de nordiska länderna, och att det har förhindrat HBO Max att lägga upp den. Men nu när den inte längre finns på Netflix borde HBO Max kunna lägga upp den inom kort.

Det går att se den redan nu på HBO Max i USA med hjälp av VPN, men då får man förstås inte svensk text.

Batman Begins och The Dark Knight Rises kom också samtidigt och togs bort samtidigt på Netflix. Jag fattar inte varför att dom inte kunde lägga till alla tre på en gång på HBO Max. Hur korkade är dom egentligen?

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet  2 november 2021 kl. 15:16:16
Om man går in på playpilot.com och söker efter The Dark Knight
https://www.playpilot.com/se/movie/batman-dark-knight/
får man veta att den ska finnas på Netflix i Sverige. Det gör den dock inte, så jag misstänker att den alldeles nyligen har tagits bort från deras utbud. Det kan vara så att Netflix har haft ensamrätt på filmen i de nordiska länderna, och att det har förhindrat HBO Max att lägga upp den. Men nu när den inte längre finns på Netflix borde HBO Max kunna lägga upp den inom kort.
I så fall var tanken förmodligen att The Dark Knight skulle ha lagts till på HBO Max samtidigt som den försvann från Netflix. Svårt att säga vad som hänt, men eftersom Moviezine uppger att den ska finnas på HBO Max så måste den ju ha funnits med på någon lista som de skickat ut - så uppenbarligen var det tänkt att filmen skulle ha funnits där, men att det antingen uppstått något tekniskt missöde eller att de inte hunnit ordna med skandinaviska undertexter än.

För mig gör det dock ingenting, då jag äger filmen på Blu-Ray. Jag ser det som en självklarhet att köpa på Blu-Ray allting som jag tycker om, tror mig vilja se mer än en gång och som har släppts på Blu-Ray - vid filmer jag verkligen tycker om vill jag kunna se dem när jag vill, utan att vara beroende av att de råkar finnas kvar på någon streamingtjänst vid det aktuella tillfället... Men jag inser att inte alla ser likadant på saken, och jag känner flera personer som inte ens har en DVD- eller Blu-Ray-spelare längre.

Anders M Olsson

Citat från: KurageDHH skrivet  2 november 2021 kl. 15:31:16
Batman Begins och The Dark Knight Rises kom också samtidigt och togs bort samtidigt på Netflix. Jag fattar inte varför att dom inte kunde lägga till alla tre på en gång på HBO Max. Hur korkade är dom egentligen?

Eftersom vi inte vet varför just den här filmen saknas tycker jag inte heller att vi kan kalla dem "korkade". Det kan finnas tekniska orsaker, avtalsmässiga orsaker, eller så är det bara ett vanligt mänskligt misstag. Om de har lovat att filmen ska finnas där kommer den troligen också att läggas upp inom en snar framtid. Det kan vara bra om vi som har tjänsten skriver ett meddelande i deras hjälpcenter och uppmärksammar dem på problemet. Det har jag själv gjort nu.

Om du är mycket otålig (det verkar vara ditt normaltillstånd) kan du bara besöka den amerikanska sajten med hjälp av VPN och se filmen där.

Citat från: KurageDHH skrivet  2 november 2021 kl. 15:27:42
Det gjorde jag men frågan är bara om dom skall bryr sig om eller inte. Dom verkar inte fixa allt problem på en gång. Jag misstänker att dom kanske väljer att hoppa över en del problem... :(

Det finns knappast någon person eller företag som mäktar med att fixa alla problem på en gång. Allt tar sin tid. Jag gissar att de har ganska mycket kvar att göra innan allt är helt på plats, och då måste de också prioritera allvarligare problem som berör många användare eller många titlar. Att en enda film saknas i utbudet är knappast en så stor katastrof att det måste åtgärdas omedelbart.

HBO Max har bara funnits i Norden i en dryg vecka, och till priset 44:50 i månaden är det en otroligt prisvärd tjänst. Då är jag mer än gärna beredd att ha överseende med en del mindre brister.

Goliat

Jag har fixat nu skickat angående avsaknaden av svensk dubb samt avsnitt av Äventyrdags, så hoppas de återkopplar.

KurageDHH

Citat från: Anders M Olsson skrivet  3 november 2021 kl. 08:03:27
Eftersom vi inte vet varför just den här filmen saknas tycker jag inte heller att vi kan kalla dem "korkade". Det kan finnas tekniska orsaker, avtalsmässiga orsaker, eller så är det bara ett vanligt mänskligt misstag. Om de har lovat att filmen ska finnas där kommer den troligen också att läggas upp inom en snar framtid. Det kan vara bra om vi som har tjänsten skriver ett meddelande i deras hjälpcenter och uppmärksammar dem på problemet. Det har jag själv gjort nu.

Om du är mycket otålig (det verkar vara ditt normaltillstånd) kan du bara besöka den amerikanska sajten med hjälp av VPN och se filmen där.

Det finns knappast någon person eller företag som mäktar med att fixa alla problem på en gång. Allt tar sin tid. Jag gissar att de har ganska mycket kvar att göra innan allt är helt på plats, och då måste de också prioritera allvarligare problem som berör många användare eller många titlar. Att en enda film saknas i utbudet är knappast en så stor katastrof att det måste åtgärdas omedelbart.

HBO Max har bara funnits i Norden i en dryg vecka, och till priset 44:50 i månaden är det en otroligt prisvärd tjänst. Då är jag mer än gärna beredd att ha överseende med en del mindre brister.

Eftersom The Dark Knight har ju 9 av 10 på imdb (med över två miljoner röster och dessutom högre än de två i trilogin) skulle det va jättedumt att hoppa över denna medan de två fick bli tillgängliga och därför skulle det anses va katastrof. Tänk om det finns kunder som inte ha sett dessa filmer än? Då får dom inte se vad som händer mellan BB och TDKR. :'(
Det är därför att det är jätteviktigt att hela trilogin är tillgänglig. Det finns ingen anledning att bara hoppa över tvåan.

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet  3 november 2021 kl. 14:07:45
Eftersom The Dark Knight har ju 9 av 10 på imdb (med över två miljoner röster och dessutom högre än de två i trilogin) skulle det va jättedumt att hoppa över denna medan de två fick bli tillgängliga och därför skulle det anses va katastrof. Tänk om det finns kunder som inte ha sett dessa filmer än? Då får dom inte se vad som händer mellan BB och TDKR. :'(
Det är därför att det är jätteviktigt att hela trilogin är tillgänglig. Det finns ingen anledning att bara hoppa över tvåan.
Ja, är det ett avsiktligt beslut att aldrig tillhandahålla The Dark Knight så håller jag fullständigt med att det är väldigt dumt. Men så är ju uppenbarligen inte fallet, eftersom filmen stod med på listorna över vad som ska finnas på HBO Max.

Men sen kan vi som sagt inte veta om det finns tekniska problem, problem med textning, kontrakts- eller rättighetsmässiga skäl eller helt enkelt bara den mänskliga faktorn (att någon har glömt att "trycka på rätt knapp")...

Hursomhelst har tjänsten som sagt bara funnits här i drygt en vecka, så då tycker jag att man får ha överseende med vissa barnsjukdomar - inte minst som tjänsten dessutom lanserades samtidigt i Spanien och Andorra utöver de nordiska länderna, och problem i ett stort land som Spanien lär säkerligen prioriteras högre än isolerade problem med enstaka filmer i Sverige...

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet  3 november 2021 kl. 16:04:15
Handlar det där om kontrakts- eller rättighetsmässiga skäl kan man lika gärna önska att kärnvapen avfyras på Warnermedia i USA.

Översättning:

Om jag inte får det jag vill nu på en gång eftersom det är en process som måste gå igenom och kan ta tid om ens är möjligt för tillfället vill jag inte att de ger ut någonting annat!

Men nej, det kan ta tid. Man får ha tålamod. Inget kommer levererat på ett fat när man klickar på fingrarna.

Ibland måste man acceptera läget. Eftersom det är många inblandade och krångliga regler och lagar i olika länder med ännu flera inblandade så kan problem skapas.