Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

HBO Nordic/HBO Max

Startat av Samlaren, 27 mars 2020 kl. 15:54:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

#345
Hur mycket Hanna Barbera och Looney Tunes finns det på HBO?  ???

Och finns Tiny Toons på HBO? ???
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Scoobydoofan1

Citat från: TonyTonka skrivet  8 februari 2022 kl. 04:15:53
Hur mycket Hanna Barbera och Looney Tunes finns det på HBO?  ???

Och finns Tiny Toons på HBO? ???
Det är nog lika bra att bara ge up om HBO max är så här dålig med deras utbud. Disney+ hade bättre utbud i Sverige jämfört med vad HBO max och Paramount+ erbjuder i norden.

Anders M Olsson

Citat från: TonyTonka skrivet  8 februari 2022 kl. 04:15:53
Hur mycket Hanna Barbera och Looney Tunes finns det på HBO?  ???

Och finns Tiny Toons på HBO? ???

Varför tittar du inte efter själv? Det går alldeles utmärkt att bläddra och söka i utbudet på HBO Max utan att ha något konto där.

Öppna https://www.hbomax.com/ i din webbläsare.
Klicka på LOGGA IN uppe till höger.
När inloggningsrutan kommer upp, klicka på krysset uppe till höger för att stänga rutan.
Klart! Nu kan du bläddra och söka i utbudet så mycket du vill!

Anders M Olsson

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  8 februari 2022 kl. 09:11:04
Det är nog lika bra att bara ge up om HBO max är så här dålig med deras utbud. Disney+ hade bättre utbud i Sverige jämfört med vad HBO max och Paramount+ erbjuder i norden.

Ja, om man bara är ute efter tecknat/animerat material för barn kan jag hålla med om att HBO Max inte är det bästa valet.

Däremot har HBO Max mycket material av väldigt hög kvalité för den vuxna publiken. Det i kombination med deras introduktionserbjudande i höstas (44:50 i månaden) gör deras tjänst till ett oslagbart alternativ. Om man missade det erbjudandet kan man abonnera på helår för 699 kronor, vilket blir 58:25 i månaden. Även det är ett väldigt bra pris.

KurageDHH

Citat från: Samlaren skrivet  7 februari 2022 kl. 14:59:41
Är det förtidigt än att ge HBO Max ett botten betyg när det gäller animerade serier?

Inga äldre titlar eller titlar från Tidig 2000tal och av nyare titalar så saknas blandannat Scooby och Shaggy Spanar vidare och Scooby Doo och Mysteriegänget somden sist nämnda ska  vara lättast för dem att fixa.

Vad håller dem på med? På 3månader har de inte laggt till så mkt på animerat fronten.

Du kan väl skicka feedback angående dessa, men jag tror nog att HBO och Warnermedia brukar ju strunta i vissa önskemål.
Jag föreslog Kurage, den hariga hunden, Regular Show (hela serien) och Batman: TAS till dom, men det struntade dom nog i det också känner jag på mig. :'(

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet  8 februari 2022 kl. 19:03:25
Du kan väl skicka feedback angående dessa, men jag tror nog att HBO och Warnermedia brukar ju strunta i vissa önskemål.
Jag föreslog Kurage, den hariga hunden, Regular Show (hela serien) och Batman: TAS till dom, men det struntade dom nog i det också känner jag på mig. :'(

Regular Show tycker jag är lite konstigt att de hoppat över så många säsonger. Också.

Kan tänka mig att Kurage kan bli svårt. Som jag förstått det är det dyrt med att förnya äldre serier och de kanske helt enkelt inte tjänar något på det just nu. Men man vet aldrig. De verkar dock fokusera på nyare material.

Missvisande i början var att de hade en bild på Powerpuffpinglorna (den äldre serien) men de publicerade den nya, vilket var en besvikelse. Känns som mans ett nästan allt som finns på HBO, det är segt med nytt för "tecknat", men det verkar vara desto bättre med serier för vuxna som kommer nya avsnitt lite då o då.

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet  8 februari 2022 kl. 19:03:25
Du kan väl skicka feedback angående dessa, men jag tror nog att HBO och Warnermedia brukar ju strunta i vissa önskemål.
Jag föreslog Kurage, den hariga hunden, Regular Show (hela serien) och Batman: TAS till dom, men det struntade dom nog i det också känner jag på mig. :'(
Det räcker förstås inte att en person skickar in önskemål, utan ska de bry sig om det - vare sig det gäller HBO Max eller Disney+ - krävs förstås att ett hyfsat antal personer föreslår samma serier.

Citat från: Anders M Olsson skrivet  8 februari 2022 kl. 11:26:32
Ja, om man bara är ute efter tecknat/animerat material för barn kan jag hålla med om att HBO Max inte är det bästa valet.

Däremot har HBO Max mycket material av väldigt hög kvalité för den vuxna publiken. Det i kombination med deras introduktionserbjudande i höstas (44:50 i månaden) gör deras tjänst till ett oslagbart alternativ. Om man missade det erbjudandet kan man abonnera på helår för 699 kronor, vilket blir 58:25 i månaden. Även det är ett väldigt bra pris.
Jag instämmer fullständigt. Än så länge är utbudet vad gäller barnmaterial relativt bristfälligt - om än fortfarande minst lika mycket som på gamla HBO Nordic, trots att priset bara är en bråkdel (HBO Nordic kostade ju 109 kr per månad).

Men för en vuxen publik finns mycket att hämta - HBO är ju världsberömda för att göra väldigt bra serier, och de allra flesta av HBOs egenproduktioner runt om i världen håller en väldigt hög klass. Det behöver förstås inte betyda att man själv finner allt intressant, men att det är en väldigt hög kvalitet råder ingen tvekan.

Bara det faktum att HBO Max publicerar alla biovisade långfilmer från Warner Bros. 45 dagar efter den svenska biopremiären är ju väldigt värdefullt, då det i de allra flesta fall innebär långt före filmerna släpps på DVD och Blu-Ray. Särskilt nu under pandemin är det säkert fler än jag som inte alls gått på bio lika ofta som förut, och därmed förmodligen också missat många guldkorn på bio. Och med releaser bara en och en halv månad efter biopremiärerna börjar det ju ärligt talat vara tveksamt om det ens är värt att gå på bio för att se Warner Bros. filmer... Det är förstås värt det om det är storslagna storfilmer av episk karaktär med påkostat foto som verkligen tar sig på en stor bioduk, men handen på hjärtat: hur ofta kommer egentligen sådana filmer...?

Nu idag har ju Oscarsnomineringarna publicerats, och jag kan tipsa om att två av filmerna nominerade till Oscar för bästa film finns sedan månader tillbaka på HBO Max - Dune och King Richard. :)

Dune såg jag i november och blev inte alltför imponerad av, men ska nog ge den en till chans när jag är piggare och i bättre form. King Richard har jag inte hunnit se än, men ska förstås försöka hinna se innan Oscarsgalan går av stapeln den 27 mars. Dune har visserligen redan släppts på Blu-Ray, men King Richard kommer dröja tills slutet av den här månaden.

MOA

Citat från: Tecknad Film skrivet  8 februari 2022 kl. 20:10:23
Missvisande i början var att de hade en bild på Powerpuffpinglorna (den äldre serien) men de publicerade den nya, vilket var en besvikelse. Känns som mans ett nästan allt som finns på HBO, det är segt med nytt för "tecknat", men det verkar vara desto bättre med serier för vuxna som kommer nya avsnitt lite då o då.
Clickbait

Jirr

Citat från: MOA skrivet  8 februari 2022 kl. 21:33:39
Clickbait

Nja, de har/har haft flera titlar med fel bilder. Ett exempel är tecknade Pippi i Söderhavet som hade bild från spelfilmen Pippi Långstrump på de sju haven.

Goliat

Citat från: Jirr skrivet  8 februari 2022 kl. 21:42:08
Nja, de har/har haft flera titlar med fel bilder. Ett exempel är tecknade Pippi i Söderhavet som hade bild från spelfilmen Pippi Långstrump på de sju haven.

Märkligt kan man tycka.

KurageDHH

Citat från: Tecknad Film skrivet  8 februari 2022 kl. 20:10:23
Regular Show tycker jag är lite konstigt att de hoppat över så många säsonger. Också.

Kan tänka mig att Kurage kan bli svårt. Som jag förstått det är det dyrt med att förnya äldre serier och de kanske helt enkelt inte tjänar något på det just nu. Men man vet aldrig. De verkar dock fokusera på nyare material.

Missvisande i början var att de hade en bild på Powerpuffpinglorna (den äldre serien) men de publicerade den nya, vilket var en besvikelse. Känns som mans ett nästan allt som finns på HBO, det är segt med nytt för "tecknat", men det verkar vara desto bättre med serier för vuxna som kommer nya avsnitt lite då o då.

Så länge det inte finns äldre serier på HBO Max som i USA kommer de fortsätta att laddas ner illegalt. Illegala nedladdningar kommer aldrig att sluta!
Därför måste dom våga ta in lite äldre serier typ Kurage - oavsett hur det kostar.

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet  8 februari 2022 kl. 22:37:21
Så länge det inte finns äldre serier på HBO Max som i USA kommer de fortsätta att laddas ner illegalt. Illegala nedladdningar kommer aldrig att sluta!
Därför måste dom våga ta in lite äldre serier typ Kurage - oavsett hur det kostar.

Man kan inte spendera mer än vad man får tillbaka, det är en dum affärsmodell. ::) 8)

Daniel Hofverberg

Citat från: Tecknad Film skrivet  8 februari 2022 kl. 22:48:42
Man kan inte spendera mer än vad man får tillbaka, det är en dum affärsmodell. ::) 8)
Precis, man kan rimligen inte lägga till något som kostar mer än man får tillbaka.

Därför kan jag ha viss förståelse för att HBO Max så här i startskedet väljer att fokusera mer pengar på marknader som är lättare att tjäna på; d.v.s. relativt breda live-actionserier för en vuxen publik. Trots allt lär nutida vuxenserier locka betydligt fler personer än äldre tecknade serier, så då är det ju klokt att satsa på sådant i första hand tills man nått fler abonnenter.

Förmodligen resonerar HBO Max också så att barnpubliken redan abonnerar på Disney+, så att det är för sent att försöka konkurrera ut dem. Därför är det kortsiktigt smartare att satsa på annat, men på lite längre sikt bör förstås även HBO satsa på barnproduktioner för att bredda användarskaran.

Så än så länge tycker jag inte det är så oroande med innehållet på HBO Max, som trots allt innehåller väldigt mycket för pengarna - 44 kr i månaden för oss som slog till under introduktionserbjudandet är väldigt svårslaget. Den stora frågan är vad som händer på lite längre sikt, säg om ett halvår eller ett år...?

KurageDHH

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  8 februari 2022 kl. 23:03:40
Precis, man kan rimligen inte lägga till något som kostar mer än man får tillbaka.

Därför kan jag ha viss förståelse för att HBO Max så här i startskedet väljer att fokusera mer pengar på marknader som är lättare att tjäna på; d.v.s. relativt breda live-actionserier för en vuxen publik. Trots allt lär nutida vuxenserier locka betydligt fler personer än äldre tecknade serier, så då är det ju klokt att satsa på sådant i första hand tills man nått fler abonnenter.

Förmodligen resonerar HBO Max också så att barnpubliken redan abonnerar på Disney+, så att det är för sent att försöka konkurrera ut dem. Därför är det kortsiktigt smartare att satsa på annat, men på lite längre sikt bör förstås även HBO satsa på barnproduktioner för att bredda användarskaran.

Så än så länge tycker jag inte det är så oroande med innehållet på HBO Max, som trots allt innehåller väldigt mycket för pengarna - 44 kr i månaden för oss som slog till under introduktionserbjudandet är väldigt svårslaget. Den stora frågan är vad som händer på lite längre sikt, säg om ett halvår eller ett år...?

Så Kurage får inte visas igen i Norden, med andra ord?

Daniel Hofverberg

Citat från: KurageDHH skrivet  9 februari 2022 kl. 00:30:23
Så Kurage får inte visas igen i Norden, med andra ord?
Det är det väl ingen som har sagt...? Bara att en TV-serie från 1999 inte lär vara Warner Bros. högsta prioritet, då antal personer som är intresserade av den lär vara relativt begränsat.

På gott och ont så får man ju acceptera att nyare serier generellt sett är mer eftertraktade än äldre, för även om äldre serier ofta har en skara fans så är de nästan oundvikligen färre till antalet än vid nyare serier. Just därför lär HBO Max prioritera nyare serier först innan de ger sig på äldre, just för att tilltala så många som möjligt till en början.