Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

HBO Nordic/HBO Max

Startat av Samlaren, 27 mars 2020 kl. 15:54:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: Jirr skrivet 12 februari 2022 kl. 09:02:50
Det var väl 50% på månadspriset livet ut? De höjer ju förr eller senare och då är det ju inte 44,50 längre.
Ja, precis - 50% av månadspriset, som ju säkert lär höjas förr eller senare. Men det är hursomhelst ett väldigt bra pris, och det är väl osannolikt att det ordinarie priset kommer att öka så mycket så att det inte skulle vara värt pengarna.

Trots allt abonnerade man ju på HBO Nordic i åratal för 109 kr per månad, och utbudet är ju definitivt inte sämre än då, så de kan ju höja det ordinarie priset med ganska många tior och det ändå skulle vara prisvärt. Sannolikheten att ordinarie priset skulle stiga till särskilt långt över HBO Nordics gamla pris (109 kr, vilket alltså i så innebär 54,50 kr med rabatt) inom överskådlig framtid lär väl vara ganska liten, för annars blir det svårt att klara konkurrensen mot exempelvis Disney+...

Scoobydoofan1

Har dom ens dubbad säsong 5 av samurai jack? Hur ser rösterna ut?

Goliat

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 februari 2022 kl. 07:02:03
Har dom ens dubbad säsong 5 av samurai jack? Hur ser rösterna ut?

Svar:

Citat från: KurageDHH skrivet  7 januari 2022 kl. 13:22:27
Den säsongen har visat (först) på Viafree istället för Cartoon Network under 2018-19 innan Adult Swim-kanalen flyttade över till HBO Nordic året därpå (2020), så nej, den säsongen har inte dubbat till svenska.


Goliat

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 februari 2022 kl. 07:24:36
Det var synd att läsa.

Ja det är lite märkligt tycker jag, när man sett de första säsongerna på svenska och så sista på engelska så känns den riktigt off. Så den sista hoppar jag.

Samlaren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 februari 2022 kl. 21:23:29

För övrigt kan jag tipsa om att HBO Max nu i dagarna precis har publicerat alla 11 säsonger av den amerikanska dramakomediserien Shameless (2011 - 2021). En väldigt bra serie och väl värd att se, för er som inte redan har sett den. Den är inte producerad av HBO Max, men däremot av Showtime och Warner Bros. Jag har ännu inte sett alla 11 säsonger, och jag tror inte att de sista säsongerna har visats linjärt i svensk TV, men de säsonger jag sett har i alla fall varit väldigt bra och hållit en mycket hög klass. Säsong 1 - 4 har släppts på DVD i Sverige, men senare säsonger tror jag inte har släppts fysiskt här. :)
https://www.hbomax.com/se/sv/series/urn:hbo:series:GYGhFzgNeM8PDcgEAAAAJ

Det här gäller alltså den amerikanska remaken av den brittiska serien Shameless. Den brittiska originalserien från 2004 - 2013 har väl aldrig blivit fullt lika välkänd i Sverige, och jag tror bara att den sänts på TV4 Komedi mellan 2008 och 2015; inga andra kanaler.

Det stämmer ej att alla 11 säsonger finns tillgäängliga. endast säsng 1-4 som såldes på dvd

Scoobydoofan1

Citat från: Samlaren skrivet 18 februari 2022 kl. 09:56:45
Det stämmer ej att alla 11 säsonger finns tillgäängliga. endast säsng 1-4 som såldes på dvd
Vilken serie är det här?

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet 18 februari 2022 kl. 09:56:45
Det stämmer ej att alla 11 säsonger finns tillgäängliga. endast säsng 1-4 som såldes på dvd
Det var mycket märkligt, jag kunde ha svurit på att alla 11 säsonger fanns tillgängliga när jag skrev det - och förhandsinformationen via mail från HBO Max liksom pressnotiser har också uppgett 11 säsonger. Men nu hittar jag mycket riktigt bara de första fyra säsongerna. Väldigt tråkigt, man vill ju liksom kunna se klart serien också... :(

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 februari 2022 kl. 10:06:46
Vilken serie är det här?
Som jag skrev, Shameless. D.v.s. den amerikanska remaken, inte det brittiska originalet med samma namn.

Scoobydoofan1

Citat från: Tecknad Film skrivet 18 februari 2022 kl. 09:17:05
Ja det är lite märkligt tycker jag, när man sett de första säsongerna på svenska och så sista på engelska så känns den riktigt off. Så den sista hoppar jag.
Har cartoon network gett up med att dubba serien till svenska?

Samlaren

Sista säsongen gick aldrig i Sverige.

Scoobydoofan1


Goliat

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 februari 2022 kl. 12:33:38
Konstigt.

Den är vuxnare, är också Adult Swim och det är inte riktat mot barn heller. Säsong 4 är från 2004 och det tog hela 13 år innan Säsong 5 kom dessutom. :)

Scoobydoofan1

Citat från: Tecknad Film skrivet 18 februari 2022 kl. 13:47:25
Den är vuxnare, är också Adult Swim och det är inte riktat mot barn heller. Säsong 4 är från 2004 och det tog hela 13 år innan Säsong 5 kom dessutom. :)
Du har rätt men det skulle ändå vara skönt att få se slutet på serien på svenska.

Goliat

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 februari 2022 kl. 13:50:06
Du har rätt men det skulle ändå vara skönt att få se slutet på serien på svenska.

Absolut, men tyvärr verkar de inte intresserade av att dubba. Men tänkte lite i banorna med att de dubbar "vuxenfilmer" som är en relativt ny trend, så varför inte.

Samlaren

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 februari 2022 kl. 10:11:04
Det var mycket märkligt, jag kunde ha svurit på att alla 11 säsonger fanns tillgängliga när jag skrev det - och förhandsinformationen via mail från HBO Max liksom pressnotiser har också uppgett 11 säsonger. Men nu hittar jag mycket riktigt bara de första fyra säsongerna. Väldigt tråkigt, man vill ju liksom kunna se klart serien också... :(
Som jag skrev, Shameless. D.v.s. den amerikanska remaken, inte det brittiska originalet med samma namn.

Thank you for your inquiry!


I am writing to you in English, because our Swedish department is very busy and needs help. We sincerely apologize for any inconvenience.


The rest of the seasons of Shameless will be available soon, we are working on getting international rights to show the seasons.


If you have further questions do not hesitate to write in again!

fick det idag efter jag kontaktat HBO Max så de har problem med rättigheterna.