Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

HBO Nordic/HBO Max

Startat av Samlaren, 27 mars 2020 kl. 15:54:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

KurageDHH

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 13 april 2022 kl. 14:44:08
Dom borde verkligen ha släppt alla dom här serierna på dvd osv. Konsumenterna i Sverige, Norge, Danmark, Finland och resten av norden kunde ha sparar bra pengar istället för att betala per månad för en streaming service. Streaming är för det mesta en dålig sak med tanken på att fysisk media dör ut. Det ser ut så på långsikt.

Varför inte släppa serierna på itunes som i vissa länder? Skandal att man kan bara köpa filmer  i Norden och inte serier som i USA, Storbritannien och Kanada!
Serierna kommer förmodligen aldrig att släppas fri i nordiska HBO max-utbudet. Såna serier behövs visa (igen) i Norden, viktigare än Teen Titans Go! om jag får säga mitt!

Goliat

Citat från: KurageDHH skrivet 18 april 2022 kl. 15:00:12
Varför inte släppa serierna på itunes som i vissa länder? Skandal att man kan bara köpa filmer  i Norden och inte serier som i USA, Storbritannien och Kanada!
Serierna kommer förmodligen aldrig att släppas fri i nordiska HBO max-utbudet. Såna serier behövs visa (igen) i Norden, viktigare än Teen Titans Go! om jag får säga mitt!

Hade Norden/Sverige lättare regler med copyright, upphovsrätt m.m. som är lättare när det gäller dubbning och ljud skulle det nog finnas betydligt fler och mer utgivet.

Vi har några av de krångligaste och knepigaste och dyraste förnyelse för utgivning jämfört med många andra länder.

(Om jag förstått det rätt, hört det ett par gånger och har ärligt talat aldrig tittat upp det(

Scoobydoofan1

Citat från: KurageDHH skrivet 18 april 2022 kl. 15:00:12
Varför inte släppa serierna på itunes som i vissa länder? Skandal att man kan bara köpa filmer  i Norden och inte serier som i USA, Storbritannien och Kanada!
Serierna kommer förmodligen aldrig att släppas fri i nordiska HBO max-utbudet. Såna serier behövs visa (igen) i Norden, viktigare än Teen Titans Go! om jag får säga mitt!
Den serien är urusel, samma sak med dom andra som använder samma format som den serien med urusel skämt och allt annat osv.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 april 2022 kl. 18:40:07
Den serien är urusel, samma sak med dom andra som använder samma format som den serien med urusel skämt och allt annat osv.

Sluta var så otrevlig och SLUTA GÖR MIG SUR >:( >:(

Teen Titans Go! är inte usel >:( >:( >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

KurageDHH

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 18 april 2022 kl. 18:40:07
Den serien är urusel, samma sak med dom andra som använder samma format som den serien med urusel skämt och allt annat osv.

Det är säkert många av dagens ungar som gillar TTGO! har nog uppenbarligen inte nån aning om att de äldre DC-serierna faktiskt existera. Dessa serier håller på att glömmas bort i Norden när de inte har sänts under så lång tid. Det är därför det måste finnas nånting för att få tillbaka serierna till Norden!

Oskar

Citat från: gstone skrivet 18 april 2022 kl. 19:31:55
Sluta var så otrevlig och SLUTA GÖR MIG SUR >:( >:(

Teen Titans Go! är inte usel >:( >:( >:(
Det spelar ingen roll det hans åsikt. Teen titans go är bra men jag vill har mattias knave som batman och per sandborgh som jokern och jim gordon och m.m och Andreas Nilsson som two faces och m.m jag vet inte varför inte warner bros godkänt dom skådespelare ska jag mäner.

gstone

Dom gamla serirena var bättre.

I  alla fall dubbnings depratiment.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Stämmer det verkligen att Casper har svenskt tal? Den dubbningen är gjord för VHS och har inte använts någon annanstans så jag har svårt att tro att den verkligen finns på HBO Max...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 april 2022 kl. 22:00:14
Stämmer det verkligen att Casper har svenskt tal? Den dubbningen är gjord för VHS och har inte använts någon annanstans så jag har svårt att tro att den verkligen finns på HBO Max...

Ja.

Jag har själv sett den(litte)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 18 april 2022 kl. 22:02:27
Ja.

Jag har själv sett den(litte)
Men är det verkligen samma dubbning? Isåfall har ju den där "Ovanliga dubbningar" på Archive.org gjort en tabbe.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 april 2022 kl. 22:04:11
Men är det verkligen samma dubbning? Isåfall har ju den där "Ovanliga dubbningar" på Archive.org gjort en tabbe.
Vid en första anblick tycker jag det verkar som att det är samma dubbning, men jag måste jämföra mer ordentligt innan jag vågar dra en definitiv slutsats.

Men stämmer det så har "Ovanliga dubbningar" helt klart gjort en tabbe, och missat filmen eller tjänsten - kanske har hen inte tillgång till HBO Max...?

Scoobydoofan1

Citat från: gstone skrivet 18 april 2022 kl. 19:31:55
Sluta var så otrevlig och SLUTA GÖR MIG SUR >:( >:(

Teen Titans Go! är inte usel >:( >:( >:(
Börjar med det här igen.... det går inte att ha en annan åsikt. Iallafall som det är så är teen titans go en dålig serie.

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 19 april 2022 kl. 06:43:50
Börjar med det här igen.... det går inte att ha en annan åsikt. Iallafall som det är så är teen titans go en dålig serie.
Jo, det går att ha en annan åsikt. Smaken är som baken, och ingen kan säga att någonting är en bra eller dålig serie. Du kan bara säga att du tycker att det är en dålig serie.

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 april 2022 kl. 08:37:11
Jo, det går att ha en annan åsikt. Smaken är som baken, och ingen kan säga att någonting är en bra eller dålig serie. Du kan bara säga att du tycker att det är en dålig serie.
Säger inte att han inte ska ha en åsikt men att han skriver sluta vara otrevlig och göra honom sur? Skriver så varje gång när man utrycker andra åsikter. Poängen är inte att göra nån arg.

Scoobydoofan1

Citat från: KurageDHH skrivet 18 april 2022 kl. 20:44:54
Det är säkert många av dagens ungar som gillar TTGO! har nog uppenbarligen inte nån aning om att de äldre DC-serierna faktiskt existera. Dessa serier håller på att glömmas bort i Norden när de inte har sänts under så lång tid. Det är därför det måste finnas nånting för att få tillbaka serierna till Norden!
Dom äldre serierna visas inte längre på tv vilket märks med allt dom visar är repetion av deras nya serier, ingen variation av äldre serier.