Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Antal röster i TV-serier

Startat av Disneyfantasten, 19 april 2020 kl. 22:54:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Vilka karaktärer har rekordet med flest röster i en och samma TV-serie?

Jag vet att Guld-Ivar Flinthjärta i DuckTales spelats av åtminstone 5 personer i samma TV-serie; Tor Isedal, Peter Harryson, Per Sandborgh, Steve Kratz och Gunnar Uddén!  :)

Undrar dock om det förekommit att en karaktär haft mellan 6-9 olika röster i samma TV-serie, vet någon om det finns sådana fall, och isåfall; vilka?  :)

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 april 2020 kl. 22:54:32
Vilka karaktärer har rekordet med flest röster i en och samma TV-serie?

Jag vet att Guld-Ivar Flinthjärta i DuckTales spelats av åtminstone 5 personer i samma TV-serie; Tor Isedal, Peter Harryson, Per Sandborgh, Steve Kratz och Gunnar Uddén!  :)

Undrar dock om det förekommit att en karaktär haft mellan 6-9 olika röster i samma TV-serie, vet någon om det finns sådana fall, och isåfall; vilka?  :)

Måste väl ändå vara Mikael Roupé i någon utav Looney Tunes.  ;D

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 19 april 2020 kl. 22:55:28
Måste väl ändå vara Mikael Roupé i någon utav Looney Tunes.  ;D

Nej, det var inte så jag menade, jag menade om en enskild karaktär haft många röster, det var väl inte så svårt...  ::)

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 april 2020 kl. 07:37:26
Nej, det var inte så jag menade, jag menade om en enskild karaktär haft många röster, det var väl inte så svårt...  ::)

Hur menar du då? Om det är någon isåfall så är det väl kanske typ Odette i Svanprinsessan som jag kan komma på just nu. Eller Tintin??  ::)

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 20 april 2020 kl. 09:11:07
Hur menar du då? Om det är någon isåfall så är det väl kanske typ Odette i Svanprinsessan som jag kan komma på just nu. Eller Tintin??  ::)

Nej, jag menade flera olika röster i samma TV-serie såklart...

Odette har mig veterligen aldrig medverkat i någon TV-serie och Tintin har mig veterligen bara haft två svenska röster och detta i två olika TV-serier...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 april 2020 kl. 16:31:04
Nej, jag menade flera olika röster i samma TV-serie såklart...

Odette har mig veterligen aldrig medverkat i någon TV-serie och Tintin har mig veterligen bara haft två svenska röster och detta i två olika TV-serier...
Tintin har haft andra röster men dock inte i serierna utan bara i filmerna i serierna har bara Tomas Bolme och Mats Qviström spelat Tintin

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 20 april 2020 kl. 16:31:04
Nej, jag menade flera olika röster i samma TV-serie såklart...

Odette har mig veterligen aldrig medverkat i någon TV-serie och Tintin har mig veterligen bara haft två svenska röster och detta i två olika TV-serier...

Jaha du menade Tv-serier. Nja då kanske He-Man eller Lucky Luke är det ända jag kan komma på för tillfället.  ::)

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 23 april 2020 kl. 13:53:20
Jaha du menade Tv-serier. Nja då kanske He-Man eller Lucky Luke är det ända jag kan komma på för tillfället.  ::)

Fast inte ens dessa har haft fler röster än Guld-Ivar...

Lucky Luke har bara spelats av två; Peter Wanngren och Jan Nygren (plus Leif Ahrle och Dan Bratt i vissa filmsammanhang)

He-Man har bara spelats av tre; Peter Wanngren, Fredrik Dolk och Staffan Hallerstam...

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 19 april 2020 kl. 22:54:32
Vilka karaktärer har rekordet med flest röster i en och samma TV-serie?


Misty i Pokémon har haft fem olika röster i TV-serien, och en sjätte röst om man räknar senaste Mewtwo filmen.

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 23 april 2020 kl. 17:18:17
Misty i Pokémon har haft fem olika röster i TV-serien, och en sjätte röst om man räknar senaste Mewtwo filmen.

Så, med andra ord har hon alltså bara haft fem röster i samma TV-serie?

Är filmen du nämner en långfilm till TV-serien?

Annars har Guld-Ivar också haft en sjätte röst... (dock inte i TV-serien, utan i ett datorspel, där han spelas av Ulf Källvik, jag kan dock inte utesluta att han också gjort Guld-Ivar i ett avsnitt, samt att Gunnar Uddén gjort rollen i ett "nydubbat" avsnitt (alltså, som inte är en omdubbning), vet någon om dessa två saker stämmer?)

Alexander

Om man ska räkna med omdubbningar så är det väl Mysterigänget Scooby Doo, Fred, Daphne, Velma och Shaggy som har haft en del röster i Scooby-Doo var är du?