Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 april 2024 kl. 21:36:22Om Allan Svensson hade medverkat i följande, vilka kan han då ha tänkas spelat;

- Lady och Lufsen (1989-års dubbning)

- Landet För Längesedan

- Änglahund

- Den Lilla Sjöjungfrun

- Ferngully Den Sista Regnskogen

(i Djungelboken 2 känns det som att det inte alls råder någon tvekan om att han hade blivit castad som Baloo)
Jim, eller Jock, eller hundfångaren i "Lady & Lufsen"
- what.

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 april 2024 kl. 21:49:25Om Björn Gedda hade medverkat i följande, vilka kan han då ha tänkas spelat;

- Snövit och De Sju Dvärgarna (1982-års dubbning)

- Taran och Den Magiska Kitteln (1985-års dubbning)

- Bambi (1986-års dubbning)

- Mästerdetektiven Basil Mus

- Resan Till Amerika

- Lady och Lufsen (1989-års dubbning)

- Landet För Längesedan

- Oliver och Gänget (1989-års dubbning)

- Änglahund

- Den Lilla Sjöjungfrun

- Bernard och Bianca i Australien

- Resan Till Amerika 2 Fievel i Vilda Västern

- Rock-A-Doodle

- Ferngully Den Sista Regnskogen
Spegeln i "Snövit"

Pinky eller Ugglan i "Rock A Doodle"

Hexxus i "Ferngully"
- what.

Will Siv

Citat från: Will Siv skrivet 12 juni 2023 kl. 20:24:12Min alternativa dubbning av "Dumma Mej"

Gru - Dick Eriksson.

Margo - Sandra Kassman.

Edith - Mikaela Ardai Jennefors.

Agnes - ( förslag? )

Dr. Nefario - Per Johansson.

Vektor - Peter Sjöquist.

Direktör Perkins - Mattias Knave.

Fröken Hattie - Suzanna Dilber eller Emma Lewin.

Grus mamma - Margaretha Byström eller Irene Lindh eller Ewa Fröwling.
Citat från: Skokaka skrivet 12 juni 2023 kl. 21:07:06Dick Eriksson som Gru eftersom att han har dubbat Steve Carell förut? Tja, i just det här fallet vet jag inte om han skulle passa i rollen, men vad vet jag? Dock så tror jag att Dick Eriksson kunde passa bra som Hammy från På andra sidan häcken. :)
Och jag ä' tyvärr osäker just hur många småflickor var aktiva i det året, så... Någon som är ung nog som Agnes, uppenbarligen?...
Jag vet att båda av dessa har dubbat Kristen Wiig (ironiskt förresten att hon är med i uppföljarna som en annan karaktär ;D) men utav dessa två i det här fallet... Kanske Emma Lewin. Och kanske Ewa Fröling som Grus mamma. (Ayla Kabaca kunde annars också funka...)
Nu kom jag på någon som kanske kunde spelat Agnes då.

Dorothea Norling.
- what.

Will Siv

Min alternativa dubbning av "Sagan om Despereaux"

Despereaux - Frank Ådahl.

Roscuro - Tommy Blom.

Prinsessan - Jasmine Heikura, eller Norea Sjöquist, eller Emmi Christensson.

Mig -  La Langhammer.

Andre - Roger Storm.

Boldo - Göran Engman.

Gregory - Allan Svensson.

Furlough - Per Andersson, eller Robert Gustafsson.

Lester - Dick Eriksson, eller vem det nu är som spelar Justin i "NIMHS Hemlighet 2", eller berättaren i "Nicke Nyfiken" TV-serien.

Antoinette - Elin Klinga.

Botticelli - Torsten Whalund.

Borgmästaren - Fredrik Dolk.

Hovis - Leif Andrée.

Rektorn - Johan H:son Kjellgren.

Pietro - Reine Brynolfson.

Berättaren - Annica Smedius.
- what.

gstone

Citat från: Will Siv skrivet  3 april 2024 kl. 23:37:36Min alternativa dubbning av "Sagan om Despereaux"

Roscuro - Tommy Blom.

Mig -  La Langhammer.

Andre - Roger Storm.

Boldo - Göran Engman.

Lester - Dick Eriksson, eller vem det nu är som spelar Justin i "NIMHS Hemlighet 2", eller berättaren i "Nicke Nyfiken" TV-serien.

Hovis - Leif Andrée.

Jag tycker den riktiga dubbningen jättebra,

Men din dubbning är också bra :)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet  3 april 2024 kl. 23:37:36Min alternativa dubbning av "Sagan om Despereaux"

Roscuro - Tommy Blom.

Mig -  La Langhammer.

Andre - Roger Storm.

Boldo - Göran Engman.

Hovis - Leif Andrée.

Av vad jag har hittat så var det Dick Eriksson som dubbade Justin där, så ja.

Såklart, Desperaux har samma röst som Simba, och jag hajar några referenser som vanligt. :)

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  5 april 2024 kl. 00:08:09Såklart, Desperaux har samma röst som Simba, och jag hajar några referenser som vanligt. :)
som?
- what.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet  5 april 2024 kl. 00:09:41som?
Att Tommy Blom är Roscuro eftersom han dubbade Dustin Hoffman i Zuper-Zebran. (Plus så dubbade Claes Ljungmark honom även i Kung Fu Panda, vilket gjordes i samma år som Sagan om Desperaux...)

Att Jasmine Heikura eller Norea Sjöquist är Prinsessan eftersom båda dubbade Emma Watson i Harry Potter filmerna, medan Emmi Christensson togs upp eftersom hon dubbade henne i Skönheten och odjuret (2017).

Att Ia Langhammer är Mig eftersom hon dubbade Tracey Ullman i Framåt.

Att Roger Storm är Andre eftersom han dubbade Kevin Kline i Ringaren i Notre Dame.

Att Göran Engman är Boldo eftersom han dubbade Stanley Tucci i Robotar.

Att Allan Svensson är Gregory eftersom han dubbade Robbie Coltrane i Harry Potter.

Att Per Andersson är Furlough eftersom han dubbade Tony Hale i The Angry Birds Movie och plus så kommer han att spela Rädsla i Insidan Ut 2 som är en karaktär som Per dubbade i första filmen, medan Robert Gustafsson togs upp eftersom han dubbade honom i Toy Story 4.

Att Dick Eriksson är Lester eftersom han dubbade William H. Macy i Brisby och Nimhs hemlighet 2: Timmys färd till Nimh. (Och som sagt, tydligen så är det han eftersom jag hittade en rollista som jag nämnde.) Och att du tog upp Berättaren i Nicke Nyfiken för att William spelade också honom. Är tyvärr också osäker vem som dubbade honom, dock... (Förmodligen Anders Öjebo? Tja, jag vet inte...)

Att Elin Klinga är Antoinette eftersom hon dubbade Frances Conroy i Nimona.

Att Torsten Wahlund är Botticelli eftersom han dubbade Ciarán Hinds i Harry Potter och Frost.

Att Fredrik Dolk är Borgmästaren eftersom han dubbade Frank Langelia i Små Soldater.

Att Johan H:son Kjellgren är Rektorn eftersom han dubbade Richard Jenkins i Turbo.

Och att Annica Smedius är Berättaren eftersom hon dubbade Sigourney Weaver i WALL-E

Okej, hur du kom upp med Leif Andrée som Hovis och Reine Brynolfsson som Pietro är jag osäker på vilka anledningarna är...😅

Men att Frank Ådahl är Desperaux var ju som sagt på grund utav att både han och Simba spelades utav Matthew Broderick. ;) Andra alternativ för rollen kan ju vara Eric Donell (Dubbar honom i Kommissarie Gadget spelfilmen) och Anders Lundin (Dubbar honom i Bee Movie).

Ja du, det här ser ut som en dubbning som jag skulle göra, många är på grund utav de engelska rösterna... Och oj, jag kom upp med allihopa! :o Förlåt, jag var visst i "nörd mode" så... Ja...😅

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  5 april 2024 kl. 02:56:18Att Tommy Blom är Roscuro eftersom han dubbade Dustin Hoffman i Zuper-Zebran. (Plus så dubbade Claes Ljungmark honom även i Kung Fu Panda, vilket gjordes i samma år som Sagan om Desperaux...)

Att Jasmine Heikura eller Norea Sjöquist är Prinsessan eftersom båda dubbade Emma Watson i Harry Potter filmerna, medan Emmi Christensson togs upp eftersom hon dubbade henne i Skönheten och odjuret (2017).

Att Roger Storm är Andre eftersom han dubbade Kevin Kline i Ringaren i Notre Dame.

Att Allan Svensson är Gregory eftersom han dubbade Robbie Coltrane i Harry Potter.

Att Per Andersson är Furlough eftersom han dubbade Tony Hale i The Angry Birds Movie och plus så kommer han att spela Rädsla i Insidan Ut 2 som är en karaktär som Per dubbade i första filmen, medan Robert Gustafsson togs upp eftersom han dubbade honom i Toy Story 4.

Att Dick Eriksson är Lester eftersom han dubbade William H. Macy i Brisby och Nimhs hemlighet 2: Timmys färd till Nimh. (Och som sagt, tydligen så är det han eftersom jag hittade en rollista som jag nämnde.) Och att du tog upp Berättaren i Nicke Nyfiken för att William spelade också honom. Är tyvärr också osäker vem som dubbade honom, dock... (Förmodligen Anders Öjebo? Tja, jag vet inte...)

Att Torsten Wahlund är Botticelli eftersom han dubbade Ciarán Hinds i Harry Potter och Frost.

Att Fredrik Dolk är Borgmästaren eftersom han dubbade Frank Langelia i Små Soldater.

Att Johan H:son Kjellgren är Rektorn eftersom han dubbade Richard Jenkins i Turbo.

Och att Annica Smedius är Berättaren eftersom hon dubbade Sigourney Weaver i WALL-E

Okej, hur du kom upp med Leif Andrée som Hovis och Reine Brynolfsson som Pietro är jag osäker på vilka anledningarna är...😅

Men att Frank Ådahl är Desperaux var ju som sagt på grund utav att både han och Simba spelades utav Matthew Broderick. ;) Andra alternativ för rollen kan ju vara Eric Donell (Dubbar honom i Kommissarie Gadget spelfilmen) och Anders Lundin (Dubbar honom i Bee Movie).

Ja du, det här ser ut som en dubbning som jag skulle göra, många är på grund utav de engelska rösterna... Och oj, jag kom upp med allihopa! :o Förlåt, jag var visst i "nörd mode" så... Ja...😅
Snyggt!  ;D
- what.

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  5 april 2024 kl. 02:56:18Okej, hur du kom upp med Leif Andrée som Hovis och Reine Brynolfsson som Pietro är jag osäker på vilka anledningarna är...😅
Jag tycker Leif passar till Christopher Loyd (och jag kunde inte komma på någon som dubbat han tidigare, förutom Philip Zandén).

Med Pietro är det för att Johan Hedenberg gör hans röst i dubbning.
- what.

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  5 april 2024 kl. 02:56:18Att Tommy Blom är Roscuro eftersom han dubbade Dustin Hoffman i Zuper-Zebran. (Plus så dubbade Claes Ljungmark honom även i Kung Fu Panda, vilket gjordes i samma år som Sagan om Desperaux...)

Fast jag det var två karaktärer jag inte kunde komma på.

Kungen och Drottningen.
- what.

Will Siv

Min alternativa dubbning av "Megamind" (fast jag tycker att dubbningen vi har är utmärkt)

Megamind - Andreas Nilsson.

Roxanne - Emma Molin.

Hejduk - Jacob Stadell.

Hal - Göran Gillinger, eller Anton Körberg.

Metroman - Fredrik Hiller.

Fängelse-chefen - Steve Kratz, eller Stephan Karlsén, eller Dan Bratt.

Bernard - Björn Kellman, eller Joakim Jennefors.

- what.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet  6 april 2024 kl. 00:54:24Min alternativa dubbning av "Megamind" (fast jag tycker att dubbningen vi har är utmärkt)

Roxanne - Emma Molin.

Hejduk - Jacob Stadell.

Mycket bra.

Här är mer alternativ för karaktärerna:

Figge Norling som Megamind.

Marie Serneholt som Roxanne.

Johan Ulvesson eller Hasse Jonsson som Hejduk.

Kristian Ståhlgren eller Jesper Adefelt som Hal.

Johan Jern, Jan Simonsson, Jan Åström, Magnus Mark eller Magnus Ehrner som Fängelse-chefen.

Och Jonas Malmsjö eller Jacob Eriksson som Bernard.

Men såklart, jag ser hur du tänker.

Will Siv

Citat från: Will Siv skrivet  6 april 2024 kl. 00:54:24Min alternativa dubbning av "Megamind" (fast jag tycker att dubbningen vi har är utmärkt)

Roxanne - Emma Molin.

Hejduk - Jacob Stadell.

Citat från: Skokaka skrivet  6 april 2024 kl. 01:19:47Mycket bra.

Här är mer alternativ för karaktärerna:

Figge Norling som Megamind.

Marie Serneholt som Roxanne.

Johan Ulvesson eller Hasse Jonsson som Hejduk.

Kristian Ståhlgren eller Jesper Adefelt som Hal.

Johan Jern, Jan Simonsson, Jan Åström, Magnus Mark eller Magnus Ehrner som Fängelse-chefen.

Och Jonas Malmsjö eller Jacob Eriksson som Bernard.

Men såklart, jag ser hur du tänker.
Kom på faktiskt på Jan Åström med efteråt ;D (funderade också på Johan Jern och Magnus Ehrner), här är några fler som kunde spela Fängelse-Chefen:

Claes Ljungmark, Allan Svensson, Tommy Blom och Johan Hedenberg.

Funderade också på Figge som Megamind, men tyckte Andreas passade bättre.

Förresten....

Har Marie dubbat Tina?  ???

Har Hasse dubbat David? (Johan vet jag, och den kommer jag tackla sen ;))

Har Jesper dubbat Jonah?

Har dom andra förutom Johan och Jan dubbat J.K? (och var det i nåt med Spider-Man?)

Har dom två dubbat Ben?

PS: det blev intressant för Jacob Stadell har ju dubbat både Brad Pitt och David Cross i DreamWorks filmer tidigare.
- what.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet  6 april 2024 kl. 01:36:25Kom på faktiskt på Jan Åström med efteråt ;D (funderade också på Johan Jern och Magnus Ehrner), här är några fler som kunde spela Fängelse-Chefen:

Claes Ljungmark, Allan Svensson, Tommy Blom och Johan Hedenberg.

Funderade också på Figge som Megamind, men tyckte Andreas passade bättre.

Förresten....

Har Marie dubbat Tina?  ???

Har Hasse dubbat David? (Johan vet jag, och den kommer jag tackla sen ;))

Har Jesper dubbat Jonah?

Har dom andra förutom Johan och Jan dubbat J.K? (och var det i nåt med Spider-Man?)

Har dom två dubbat Ben?

PS: det blev intressant för Jacob Stadell har ju dubbat både Brad Pitt och David Cross i DreamWorks filmer tidigare.
Ja, det har dom. (Men angående med det där sista så har det inget med Spider-Man att göra, dock.) 

Och ja, jag är medveten om att Jakob Stadell var Brad Pitt, men jag tyckte att han passade Hejduk mer. Och jag hade inget alternativ för Metroman, som du kan se. Men såklart, Jakob var David Cross två gånger.