Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hur skulle din dubbning se ut?

Startat av clash, 21 januari 2006 kl. 01:37:55

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  6 april 2024 kl. 01:44:26Ja, det har dom. (Men angående med det där sista så har det inget med Spider-Man att göra, dock.)

Och ja, jag är medveten om att Jakob Stadell var Brad Pitt, men jag tyckte att han passade Hejduk mer. Och jag hade inget alternativ för Metroman, som du kan se. Men såklart, Jakob var David Cross två gånger.
Var nånstans? (var det kanske live-action filmer som jag missade att kolla, jag checkade bara av animerade filmer)

Jag menade om nån av dom dubbat J.K Simmons som J. Jonha Jameson, i exempelvis: "Across The Spiderverse"

Också passande att jag fick det så att Hiller har samma roll som Dolk.
- what.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet  6 april 2024 kl. 01:50:47Var nånstans? (var det kanske live-action filmer som jag missade att kolla, jag checkade bara av animerade filmer)

Jag menade om nån av dom dubbat J.K Simmons som J. Jonha Jameson, i exempelvis: "Across The Spiderverse"

Också passande att jag fick det så att Hiller har samma roll som Dolk.
Marie Serneholt dubbade Tina Fey i Ponyo på klippan vid havet

Hasse Jonsson dubbade David Cross i Små Soldater. Jakob Stadell var David Cross både i Kung Fu Panda och Alvin och gänget

Jesper Adefelt dubbade Jonah Hill i Natt på museet 2.

"Förutom Johan och Jan"? Jag nämnde två Jan, så... Jag kan väl ta upp alla: J.K. Simmons dubbades utav Johan Jern i Zootropolis, Jan Simonsson i Rock Dog, Jan Åström i Klaus, Magnus Mark i Sälkåren och Magnus Ehrner i Piff och Puff: Räddningspatrullen (2022)

Och både Jonas Malmsjö och Jacob Eriksson dubbade Ben Stiller i Natt på museet filmerna. 

Will Siv

Citat från: Skokaka skrivet  6 april 2024 kl. 02:08:43Marie Serneholt dubbade Tina Fey i Ponyo på klippan vid havet.

Hasse Jonsson dubbade David Cross i Små Soldater. Jakob Stadell var David Cross både i Kung Fu Panda och Alvin och gänget.

Jesper Adefelt dubbade Jonah Hill i Natt på museet 2.

"Förutom Johan och Jan"? Jag nämnde två Jan, så... Jag kan väl ta upp alla: J.K. Simmons dubbades utav Johan Jern i Zootropolis, Jan Simonsson i Rock Dog, Jan Åström i Klaus, Magnus Mark i Sälkåren och Magnus Ehrner i Piff och Puff: Räddningspatrullen (2022).

Och både Jonas Malmsjö och Jacob Eriksson dubbade Ben Stiller i Natt på museet filmerna.
Kom inte på dom engelska dubbningar av Studio Ghibli (fast jag vet inte om dom svenska dubbningar utgår från dom, eller det japanska originalet, eller från båda....)

Har inte sett "Små Soldater" än, fast den verkar ha en bra dubbning.

Johan Jern och Jan Åström visste jag redan men inte dom andra, då återstår vem som dubbade J.K i "Across The Spiderverse" (om jag inte kommer ihåg fel så var han med i en scen)

"Natt på Museet" hade jag helt glömt bort, förresten min nästa dubbning kommer också involvera ett museum och en av skådespelarna (men inte den svenska rösten)

Ska nog lägga mig nu, imorgon får du se en ny alt-dubbning, du kanske redan är rätt NYFIKEN på den.................
- what.

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet  6 april 2024 kl. 02:24:15Kom inte på dom engelska dubbningar av Studio Ghibli (fast jag vet inte om dom svenska dubbningar utgår från dom, eller det japanska originalet, eller från båda....)

Har inte sett "Små Soldater" än, fast den verkar ha en bra dubbning.

Johan Jern och Jan Åström visste jag redan men inte dom andra, då återstår vem som dubbade J.K i "Across The Spiderverse" (om jag inte kommer ihåg fel så var han med i en scen)

"Natt på Museet" hade jag helt glömt bort, förresten min nästa dubbning kommer också involvera ett museum och en av skådespelarna (men inte den svenska rösten)

Ska nog lägga mig nu, imorgon får du se en ny alt-dubbning, du kanske redan är rätt NYFIKEN på den.................
Det är jag. Ser fram emot det. ;D

Will Siv

Min alternativa dubbning av "Nicke Nyfiken"

Ted (Mannen med den gula hatten) - Magnus Rongedal, eller Figge Norling.

Maggie - Jennie Jahns, eller Anna Engh.

Herr Blommsberry - Dan Bratt.

Junior - Jacob Stadell.

Clovis - Roger Storm.

Ivan - Fredrik Hiller.

Fröken Plyschbotten - (nån operasångerska)

Flickröster - Mikaela Ardai Jennefors, Amanda Jennefors.
- what.

gstone

Citat från: Will Siv skrivet  6 april 2024 kl. 12:02:16Min alternativa dubbning av "Nicke Nyfiken"

Marianne Eklöf :D  ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet  6 april 2024 kl. 12:02:16Min alternativa dubbning av "Nicke Nyfiken"

Ted (Mannen med den gula hatten) - Magnus Rongedal, eller Figge Norling.

Maggie - Jennie Jahns, eller Anna Engh.

Herr Blommsberry - Dan Bratt.

Junior - Jacob Stadell.

Clovis - Roger Storm.

Ivan - Fredrik Hiller.

Flickröster - Mikaela Ardai Jennefors, Amanda Jennefors.
Bra som jag förväntade mig. :D 

Dessa hade även funkat:

Alvia Elfstrand som Maggie.

Stefan Frelander, Torsten Wahlund eller Gustav Levin som Herr Bloomsberry.

Ole Ornered eller Philip Zandén som Clovis.

Och Margreth Weivers eller Yvonne Lombard som Fröken Plyschbotten.

Will Siv

Om "Fantasia 2000" fick en fullständig dubbning.

Deems Taylor - Gustav Levin.

Steve Martin - Jonas Bergström.

Itzhak Perlman - Ulf Källevik.

Bette Midler - Meta Roos.

Quincy Jones - Ingemar Carlehed.

James Earl Jones - Johan Schinkler.

Penn - Anders Linder.

Musse Pigg - Anders Öjebo.

Leopold Stotowski - Carl-Axel Karlsson.

James Levine - Roger Storm.

Kalle Anka - Andreas Nilsson.

Angela Lansbury - Meta Velander.
- what.

gstone

Citat från: Will Siv skrivet  8 april 2024 kl. 09:58:12Om "Fantasia 2000" fick en fullständig dubbning.

Deems Taylor - Gustav Levin.

Steve Martin - Jonas Bergström.

Itzhak Perlman - Ulf Källevik.

Bette Midler - Meta Roos.

Quincy Jones - Ingemar Carlehed.

James Earl Jones - Johan Schinkler.

Penn - Anders Linder.

Musse Pigg - Anders Öjebo.

Leopold Stotowski - Carl-Axel Karlsson.

James Levine - Roger Storm.

Kalle Anka - Andreas Nilsson.

Angela Lansbury - Meta Velander.
bra dubb
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Will Siv

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 januari 2023 kl. 22:24:53Om Europa Post Production hade dubbat Flykten Från Hönsgården;

>Jenny = Sharon Dyall

>Rocky = Kjell Bergqvist

>Mac = ?

>Babs = Pernilla Wahlgren

>Klara = ?

>Titus Fjäder = Björn Granath

>Knyck = Lasse Brandeby

>Snatte = Lars Dejert

>Mrs Tweedy = Eva Rydberg

>Mr Tweedy = Sven Melander
Nu kom jag på någon som kunde spela Mac.

Ika Nordh.
- what.

Disneyfantasten

Citat från: Will Siv skrivet 12 april 2024 kl. 21:36:11Nu kom jag på någon som kunde spela Mac.

Ika Nordh.
Det skulle säkert kunna funka, personligen tycker jag det är lite synd att hon inte medverkat i särskilt många dubbningar, en sökning på Svenska röster & credits ger bara Familjen Robinson som resultat av henne, utöver det var hon även Draken i Bolibompa-spelen som dock är svenska produktioner.

Simon Axelsson

Citat från: Will Siv skrivet  6 april 2024 kl. 02:24:15Johan Jern och Jan Åström visste jag redan men inte dom andra, då återstår vem som dubbade J.K i "Across The Spiderverse" (om jag inte kommer ihåg fel så var han med i en scen)
Utifrån den scen han är med i tror jag det är Hasse Jonsson. Sen har ju även Ole Ornered dubbat J.K. Simmons i Gravity Falls.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Will Siv

Citat från: Simon Axelsson skrivet 12 april 2024 kl. 22:19:23Utifrån den scen han är med i tror jag det är Hasse Jonsson. Sen har ju även Ole Ornered dubbat J.K. Simmons i Gravity Falls.
Då kan du tipsa @MOA om filmen.
- what.

Will Siv

Citat från: Will Siv skrivet 18 juni 2022 kl. 22:42:21Nja.... inte riktigt, några av rösterna är faktiskt annorlunda..

I filmen spelas fårhunden Duke av Claes Månsson, men i serien spelas han av Oscar Harrysson.

( Claes är crediterad i filmen och Duke låter som Wallace, i serien låter han istället som Skepparn )

I filmen spelades Fru Beaddy av Irene Lindh men det är nån annan i serien ( kommer tyvärr inte ihåg rösten ).

Och Mr. Beaddy spelas av Johan Hedenberg i filmen, men inte i serien.

Bonden spelas av Stephan Karlsén i filmen, men har två andra röster i serien ( jag tror Bengt Järnblad var den första )

Men jag är inte helt säker på vissa karaktärer....

Musen Pip och Illern Freddy kan ha samma röster i båda, men jag tyckte dom lät något annorlunda i mellan.

Desamma med Snorungen Eugene, i serien lät han inte som Linus Wahlgren ( han använde sin Meowth röst i filmen ).
Citat från: Skokaka skrivet 18 juni 2022 kl. 23:06:27Av det som jag kan komma på så tror jag att Claes Ljungmark var en av Bondens röster... Vilket är ironiskt, då han har gjort rösten till Ben (Otis far).
Kom på att det kanske var Gunilla Orvelius som spelade Fru Beaddy i serien.

och Freddy spelades av Anders Öjebo i både filmen och serien.
- what.