Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Diverse frågor

Startat av Disneyfantasten, 26 februari 2022 kl. 21:56:52

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

Oskar

Citat från: gstone skrivet  9 oktober 2024 kl. 12:10:40Vilka kanaler har sänt Thomas och vännerna i Sverige ?
först på på tv4 sedan kanal 5 och cartoon network och Boomerang nu senast gick på Svt play och Svt barn. en period på tv4 slutade av 2000 talet.

MOA

När sändes Berättelser Från Mullewapp för första gången? Jag är helt säker på att det inte sändes 2011 för då skulle jag ha sett det, undrar samma sak om Tilly & Hennes Vänner

Erika

Citat från: MOA skrivet  9 oktober 2024 kl. 15:04:58När sändes Berättelser Från Mullewapp för första gången? Jag är helt säker på att det inte sändes 2011 för då skulle jag ha sett det, undrar samma sak om Tilly & Hennes Vänner
Enligt Svensk Mediedatabas sändes Berättelser från Mullewapp första gången 2012. 

MOA

Citat från: Erika skrivet  9 oktober 2024 kl. 15:51:14Enligt Svensk Mediedatabas sändes Berättelser Från Mullewapp första gången 2012.
Troligt fast jag såg det aldrig när jag var barn könstigt nog

MOA

Vad säger ni om detta?

Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 12 oktober 2024 kl. 16:47:48Vad säger ni om detta?
Bra, men man kanske skulle skriva "he workt as a translator on many dubbs" där man tar upp Turtles som ett exempel för nu verkar det av texten som att han bara har översatt den serien

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 oktober 2024 kl. 18:21:14Bra, men man kanske skulle skriva "he worked as a translator on many dubbs" där man tar upp Turtles som ett exempel för nu verkar det av texten som att han bara har översatt den serien
Menar bilden & inte texten för att vara mer tydlig

Will Siv

Citat från: Erika skrivet  9 oktober 2024 kl. 15:51:14Enligt Svensk Mediedatabas sändes Berättelser Från Mullewapp första gången 2012.
Citat från: MOA skrivet  9 oktober 2024 kl. 16:12:02Troligt fast jag såg det aldrig när jag var barn könstigt nog
Jag kommer ihåg den, men det var senare än jag trodde....
- what.

MOA

Citat från: Will Siv skrivet 13 oktober 2024 kl. 20:54:13Jag kommer ihåg den, men det var senare än jag trodde....
Senare sedan jag slutade titta också, sista gången det sändes var nyårsdagen 2016

gstone

Gillar ni denna cover art ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Har gubben som skrattar i Asterix & Britterna ett namn? kan nog fatta varför jag frågar

gstone

Citat från: MOA skrivet 13 oktober 2024 kl. 23:34:17Har gubben som skrattar i Asterix & Britterna ett namn? kan nog fatta varför jag frågar
kan vi inte bara kala honom nisse ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Såg ni filmen om Klas Klättermus när den hade premiär? Kan nog säga att den är lika bra 7 år senare

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 19 oktober 2024 kl. 18:56:52Såg ni filmen om Klas Klättermus när den hade premiär? Kan nog säga att den är lika bra 7 år senare
Nej tyvärr, filmen kom ut under en period när jag var fullt upptagen med annat i livet. Så jag såg den aldrig på bio, eller köpte den fysiskt.

Någon gång ska jag dock försöka se den, för den ser mycket fin ut och skaparna verkar ha gjort ett bra jobb med att föra över världen till vita duken.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

+ svensk Kapten Sabeltand-fantast och skaparen av I Wani Hug That Gator!s svenska översättning.

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 19 oktober 2024 kl. 19:07:33Nej tyvärr, filmen kom ut under en period när jag var fullt upptagen med annat i livet. Så jag såg den aldrig på bio, eller köpte den fysiskt.

Någon gång ska jag dock försöka se den, för den ser mycket fin ut och skaparna verkar ha gjort ett bra jobb med att föra över världen till vita duken.
Finns på Telia Play, såg den inte heller när den släpptes för jag var för gammal & brydde mig inte alls om barnfilmer. En av få animerade filmer från 2010-Talet som jag sett & gillar. Kommer alltid föredra CD:n som var den enda jag hade när jag var barn