Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

När dubbas en film

Startat av gstone, 7 december 2018 kl. 16:54:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Hur långt innan Premiärn dubbas en film ! Har Marry Poppins kommer tillbaka och  Ralph röjer nätet dubbas eller är dom inte dubbade än ? Efter som en lista över nästa alla röster i Drömparken finns online betyder det att den också är dubbade ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  7 december 2018 kl. 16:54:46
Hur långt innan Premiärn dubbas en film ! Har Marry Poppins kommer tillbaka och  Ralph röjer nätet dubbas eller är dom inte dubbade än ? Efter som en lista över nästa alla röster i Drömparken finns online betyder det att den också är dubbade ?

Vilken film är Drömparken?

Jag gissar att Röjar-Ralf Kraschar Internet vid det här laget borde vara färdigdubbad i skrivande stund... (eftersom den har premiär 1 februari)

Mary Poppins Kommer Tillbaka tror jag också borde vara färdigdubbad nu...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  7 december 2018 kl. 17:13:03
Vilken film är Drömparken?

Jag gissar att Röjar-Ralf Kraschar Internet vid det här laget borde vara färdigdubbad i skrivande stund... (eftersom den har premiär 1 februari)

Mary Poppins Kommer Tillbaka tror jag också borde vara färdigdubbad nu...

En Nickelodom filmen släppet av bolaget bakom Rango men animerad av dom som gjord Planet 51 och den där tecknad astronaut filmen som jag såg på coops filmen avdelning för några år sedan. Filmen kommer på bio i mars men en nästa komplet rollista finns redan på nätet.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Alexander

#3
Citat från: gstone skrivet  7 december 2018 kl. 16:54:46
Hur långt innan Premiärn dubbas en film ! Har Marry Poppins kommer tillbaka och  Ralph röjer nätet dubbas eller är dom inte dubbade än ? Efter som en lista över nästa alla röster i Drömparken finns online betyder det att den också är dubbade ?

Allt beror på filmbolag och projekt. Vid biofilmer kan dubbningar påbörjas allt ifrån 2-6 månader i förväg.

Sonys Pelle Kanin hade premiär i slutet av februari, och dubbningen på den började i slutet på december och blev klar första veckan i februari enligt Daniel Sjöberg, medan när han jobbade på Disneys Den Gode Dinosaurien började dubbningen redan fyra månader i förväg innan premiären i januari.