Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Steffans egna "Vem är bäst?"

Startat av Steffan Rudvall, 26 juli 2020 kl. 20:34:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

#30
Tycker ni att jag ska ha med Leo Hallerstam på knattarna? Det är ju inte så många som har hört honom som knattarna.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 november 2020 kl. 21:50:43
Tycker ni att jag ska ha med Leo Hallerstam på knattarna? Det är ju inte så många som har hört honom som knattarna.

Du kan göra det iallafall, du har iallafall hört honom, vi kan höra i efterhand!

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 november 2020 kl. 21:08:50

Jag tror nog du själv kan lista ut vem jag tycker är bäst som Joakim von Anka och Sorken

Detsamma som jag! (Kanin då?)

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 november 2020 kl. 21:08:50

Monica Forsberg  och Sonja Bojadzijew.


Monica Forsbergs insats finns att höra på YouTube; www.youtube.com/watch?v=Xky3VLgGdVg

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 november 2020 kl. 22:05:39
Detsamma som jag! (Kanin då?)

Monica Forsbergs insats finns att höra på YouTube; www.youtube.com/watch?v=Xky3VLgGdVg
När det gäller kanin så föredrar jag absolut Charlie Elvegård. Tack för klippet :)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 november 2020 kl. 22:10:20
När det gäller kanin så föredrar jag absolut Charlie Elvegård. Tack för klippet :)

Jag tänkte väl det! Det gör jag också!  ;)

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 november 2020 kl. 22:10:20
När det gäller kanin så föredrar jag absolut Charlie Elvegård. Tack för klippet :)

Det var det lilla!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 november 2020 kl. 22:22:45
Jag tänkte väl det! Det gör jag också!  ;)
Jag skulle tro att de flesta gör det eftersom att det är hans röst man minns då Charlie spelade rollen väldigt länge och  och för att Hans Lindgren blivit omdubbad.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 november 2020 kl. 22:25:04
Jag skulle tro att de flesta gör det eftersom att det är hans röst man minns då Charlie spelade rollen väldigt länge och  och för att Hans Lindgren blivit omdubbad.

Bortsett från Iors Födelsedag som aldrig givits ut i hemvideoformat i Sverige...

Även om det kan bli lite tråkigt med omgångar på Joakim Von Anka, Sorken och Kanin så är det ändå intressant att höra av dig ur samtliga skådespelares insatser för respektive karaktär!

Förresten; du råkar inte ha ett ljudklipp med Bert-Åke Varg som Sorken? (Så att jag kan komplettera min lista av hans röster i min egna tråd)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 november 2020 kl. 22:29:38
Bortsett från Iors Födelsedag som aldrig givits ut i hemvideoformat i Sverige...

Även om det kan bli lite tråkigt med omgångar på Joakim Von Anka, Sorken och Kanin så är det ändå intressant att höra av dig ur samtliga skådespelares insatser för respektive karaktär!
Men vad gör man om en person är så bra i en roll så att det inte går att beskriva?

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 november 2020 kl. 22:29:38
Förresten; du råkar inte ha ett ljudklipp med Bert-Åke Varg som Sorken? (Så att jag kan komplettera min lista av hans röster i min egna tråd)
Nej tyvärr jag har aldrig hört honom som Sorken jag vet bara att han har spelat honom sedan 2011.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 november 2020 kl. 22:33:30
Men vad gör man om en person är så bra i en roll så att det inte går att beskriva?

Det var en bra fråga...

När jag gjorde mina omgångar med Musse Pigg, Nalle Puh och de andra i min tråd motiverade jag dels mina åsikter och dels tog inspiration från TonyTonkas omgångar från hans blogg!

Adam Larsson

Vem var först med att spela knattarna i Sverige? Var det den okända rösten i Pluto och hans kompisar? Var det Staffan Hallerstam? Var det kanske Ulf Källvik?

Disneyfantasten

Citat från: Adam Larsson skrivet 13 november 2020 kl. 14:37:26
Vem var först med att spela knattarna i Sverige? Var det den okända rösten i Pluto och hans kompisar? Var det Staffan Hallerstam? Var det kanske Ulf Källvik?

Jag tror det var Staffan Hallerstam faktiskt!

Ulf Källvik gjorde endast rollen i några musiksagor!

Den okända rösten gjorde endast rollen i VHS-filmen "Pluto och Hans Kompisar" som gavs ut hösten 1989!

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 november 2020 kl. 14:57:15
Jag tror det var Staffan Hallerstam faktiskt!

Ulf Källvik gjorde endast rollen i några musiksagor!

Den okända rösten gjorde endast rollen i VHS-filmen "Pluto och Hans Kompisar" som gavs ut hösten 1989!
Jag tror nog också att det är Staffan Hallerstam som var först, jag tycker att man hör att Ulf Källvik försökte låta som Staffan.


Steffan Rudvall

Citat från: MOA skrivet 13 november 2020 kl. 18:00:40
Vem e de egentligen?
Jag har alltid trott att det är Birgitta Fernström men det är inte säkert att dubbningen är gjord hos KM Studio