Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Vem är Håkan Juhlander ?

Startat av gstone, 18 oktober 2021 kl. 11:31:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Vem är Håkan Juhlander ?

Håkan är  mmed en kommande dubbning och jag undrar vem han är ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 18 oktober 2021 kl. 11:31:00
Vem är Håkan Juhlander ?

Håkan är  mmed en kommande dubbning och jag undrar vem han är ?

Jag kan inte hitta någon Håkan Juhlander, men Håkan Julander däremot verkar vara en svensk regissör.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 18 oktober 2021 kl. 11:39:18
Jag kan inte hitta någon Håkan Juhlander, men Håkan Julander däremot verkar vara en svensk regissör.

Men  det stod ju Håkan Juhlander på rolidtan :'( !!

Finns han ens ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet 18 oktober 2021 kl. 11:40:20
Men  det stod ju Håkan Juhlander på rolidtan :'( !!

Finns han ens ?
Kan stå fel

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 oktober 2021 kl. 18:43:00
Så du tror att det är Håkan Julander ?
Jag skulle gissa att det är skådespelaren och regissören Håkan Julander som åsyftas. På den här webbsidan står det nämligen att han varit röstskådespelare sedan 1995, och på hans CV står det "Established Voice Actor" (på andra sidan efter alla roller i svenska filmer och TV-serier).

Samtidigt hittar jag dock bara åt en enda dubbning han medverkat i, Förfärliga snömannen från 2019; och där bara som "Övriga röster". Men står det att han varit röstskådespelare sedan 1995, så måste han ju ha medverkat i mer än så; som helt gått mig förbi... ???

När jag söker på "Håkan Juhlander" hittar jag bara åt ett par inläsningar av ljudböcker, men då Håkan Julander också ägnat sig åt sådant så gissar jag att det är en felstavning och att det också syftar på samma person.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 oktober 2021 kl. 21:37:30
Jag skulle gissa att det är skådespelaren och regissören Håkan Julander som åsyftas. På den här webbsidan står det nämligen att han varit röstskådespelare sedan 1995, och på hans CV står det "Established Voice Actor" (på andra sidan efter alla roller i svenska filmer och TV-serier).

Samtidigt hittar jag dock bara åt en enda dubbning han medverkat i, Förfärliga snömannen från 2019; och där bara som "Övriga röster". Men står det att han varit röstskådespelare sedan 1995, så måste han ju ha medverkat i mer än så; som helt gått mig förbi... ???

När jag söker på "Håkan Juhlander" hittar jag bara åt ett par inläsningar av ljudböcker, men då Håkan Julander också ägnat sig åt sådant så gissar jag att det är en felstavning och att det också syftar på samma person.
Med röstskådespelare kan han väl mena reklam och då är det ju svårare att hitta.

Erika

#7
Jag kollade på Svensk mediedatabas, och hittade att han varit berättarröst i Bröllopskostymen (walesisk novellfilm), någon isländsk dramadokumentär, De tre detektiverna (finsk tv-serie) och Xiao Feng och hans magiska musik (fransk-kinesisk samproduktion; troligtvis en dokumentär). Dessa produktioner sändes i SVT 1996-2000. Ska även kolla tidningstjänsten (som visserligen är begränsad...).

Nu har jag kollat där också - nej, hittade inte mer info där.