Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Turtles (2003 års version)

Startat av Erika, 18 november 2004 kl. 03:01:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 10 gäster tittar på detta ämne.

PAAATE

NÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.... :D (Om ni hade hört mig säga det, så hade det varit roligare....)

Den nya filmen kommer, vad jag hört, inte bli som någon annan film/tv-serie. Den kommer ta sköldpaddorna tillbaka till sina rötter (serietidningarna för ungdomar) och göra en GRYM film... *SUCK!* En "GRYM" film med Turtles... Jag har nog druckit en läsk för mycket...  :-\
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

#62
Nu återupplivar jag denna tråd!  :P

Jag har nu tittat lite mer på serien på Cartoon Network (som har visat lite fler avsnitt som inte har kommit ut på DVD ännu) och tänker försöka göra det så ofta jag kan.

Dessa har Patrik identifierat:

Casey Jones - Anders Öjebo
April O'Neill - Åsa Jonsson
Michelangelo - Nick Atkinson
Oroku Saki/Shredder - Johan Hedenberg

Information från medverkande i tv-serien:

Tyler - Andreas Werling

Mina:

Splinter - Niclas Ekholm
Donatello - Johan Svensson
Raphael - Bengt Dahlqvist
Leonardo - Ola Norman
Baxter Stockman - Ulf Peder Johansson*/Niclas Ekholm
Silver Sentry - Johan Hedenberg
Angel - Frida Nilsson

Johan Hedenberg spelar även en stor och biffig typ med draktatuering, vad heter den karaktären?

Fredrik Hiller var med i dagens avsnitt (det var det avsnittet där Raphael hjälper Tyler att rädda Tylers mamma) och han spelade en ganska storväxt man i vit kostym som var boss över en liga. Vad heter den karaktären?

* Jag kom in mitt i sluten av ett avsnitt, men jag tyckte helt klart att det lät som Ulf Peder Johansson av det lilla jag fick se av det avsnittet. 


Ändring (23/12):
Jag har beslutat att uppdatera listan allt eftersom. Dagens tillägg är Frida Nilsson som spelar Angel i avsnittet "Fallen Angel".








PAAATE

Citat från: Erika skrivet  9 december 2005 kl. 17:54:28
Nu återupplivar jag denna tråd!  :P

Jag har nu tittat lite mer på serien på Cartoon Network (som har visat lite fler avsnitt som inte har kommit ut på DVD ännu) och tänker försöka göra det så ofta jag kan.

Dessa har Patrik identifierat:

Casey Jones - Anders Öjebo
April O'Neill - Åsa Jonsson
Michelangelo - Nick Atkinson
Oroku Saki/Shredder - Johan Hedenberg

Information från medverkande i tv-serien:

Tyler - Andreas Werling

Mina:

Splinter - Niclas Ekholm
Donatello - Johan Svensson
Raphael - Bengt Dahlqvist
Leonardo - Ola Norman
Baxter Stockman - Ulf Peder Johansson*/Niclas Ekholm

Johan Hedenberg spelar även en stor och biffig typ med draktatuering, vad heter den karaktären?

Fredrik Hiller var med i dagens avsnitt (det var det avsnittet där Raphael hjälper Tyler att rädda Tylers mamma) och han spelade en ganska storväxt man i vit kostym som var boss över en liga. Vad heter den karaktären?

* Jag kom in mitt i sluten av ett avsnitt, men jag tyckte helt klart att det lät som Ulf Peder Johansson av det lilla jag fick se av det avsnittet. 









Maffiakillen minns jag inget namn på, men "Biffen" heter Hun.

Maffiakillen återkommer i säsong två. Han kanske nämns vid namn då.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

Citat från: Patrik skrivet  9 december 2005 kl. 19:53:58
Maffiakillen minns jag inget namn på, men "Biffen" heter Hun.

Tack! Många gånger lyckats jag inte uppfatta namn på karaktärer särskilt när de inte nämns ofta. 

Erika

Johan Hedenberg spelar även en karaktär som heter Silver Sentry. Jag är ledig från skolan imorgon så då kan jag titta på Turtles, ska bli roligt och se vilket avsnitt det är imorgon, och förstås höra.  ;) 

Christer

Anders Öjebo som Casey Jones?? Ja nu har man hört det mesta...

Kul att Ulf-Peder Johansson fortfarande dubbar om det är sant.

PAAATE

Citat från: Christer skrivet 18 december 2005 kl. 13:49:41
Anders Öjebo som Casey Jones?? Ja nu har man hört det mesta...

Han passar faktiskt någorlunda bra i rollen.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

Jag var själv lite kritisk inställd på om Anders Öjebo verkligen passade som Casey Jones, men när jag väl fick höra var det faktiskt inte så tokigt. Visst, perfekt är det väl inte, men helt klart godkänt.

Jag har sett ett par avsnitt till (från början, eftersom Cartoon Network tycks bara visa säsong ett) och det är Ulf Peder Johansson som spelar Baxter Stockman. Synd bara att han blir utbytt mot Niclas Ekholm i senare avsnitt.  :( Niclas Ekholm är bra som Splinter, men förbaskat tråkig som Baxter Stockman.

Christer

Jaså, man kanske skulle ta och köpa sig nån DVD i julklapp då, för det är väl samma röster på dem?

Daniel Hofverberg

Ja, KE Medias skandinaviska DVD-utgåvor har samma dubbning. Dock finns enbart dubbade ljudspår och originalversionen finns inte med, vilket jag tycker är svagt...

Sen är det väl kanske inte helt enkelt att få tag i de här DVD-filmerna, med tanke på att KE Media är ett relativt litet distributionsbolag... Åtminstone här i Skellefteå har jag aldrig sett till någon av de här Turtles-filmerna någonstans, men det kanske är bättre ställt i större städer.

Christer

Jo jag har sett dem i varenda leksaksaffär här i närheten, säkert finns de i skiv/DVD-butiker också. Dessutom hittade jag dem snabbt på www.cdon.se.

Vad jag helst skulle vilja se är ljudspår helt utan dialog, så man kan lägga in en fandub. :D

Erika

Citat från: Patrik skrivet 18 november 2004 kl. 04:11:04
Baxter Stockman och Hamato Yoshi spelas av samma person.

Jag har fått sett ett avsnitt där Hamato Yoshi är med och pratar (jag såg ett annat, men där sa han inget). I vilket fall som helst, var det Ulf Peder Johansson.

Citat från: Patrik skrivet 25 november 2004 kl. 18:11:01
Här är kompletteringar:
Åsa Jonsson: Quarry som människa (även som mutant?)

Mutantversionen av Quarry tror jag spelades av Stefan Ljungqvist, lät som honom i alla fall.

Christer

Nu har jag volym 1 och 2. Kul att höra Ulf Johansson som Baxter, synd att han blir utbytt senare. Hans namn står inte med i creditsen heller.

Daniel Hofverberg

Jag vill gärna få en sammanställning över alla karaktärer och röster ni lyckats att identifiera, så jag kan lägga till serien på "Svenska röster och credits". Det skulle också hjälpa till min kommande recension av serien, som jag tyvärr bara skjuter upp hela tiden... Det känns inte alltför lockande att läsa igenom alla hundratals inlägg här...  ::)