Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Turtles (2003 års version)

Startat av Erika, 18 november 2004 kl. 03:01:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 9 gäster tittar på detta ämne.

PAAATE

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 november 2004 kl. 16:57:26
Citat från: Erika skrivet 22 november 2004 kl. 16:50:22
Sailor Storm: Det finns en ytterligare dubbning av gamla Turtles som gjordes av Media Dubb (som förövrigt kom före Sun Studios version).
Och var mycket bättre...


Vet nå'n hur man får tag på denna versionen?
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

Citat från: Patrik skrivet 22 november 2004 kl. 18:20:44
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 november 2004 kl. 16:57:26
Citat från: Erika skrivet 22 november 2004 kl. 16:50:22
Sailor Storm: Det finns en ytterligare dubbning av gamla Turtles som gjordes av Media Dubb (som förövrigt kom före Sun Studios version).
Och var mycket bättre...


Vet nå'n hur man får tag på denna versionen?

Allra lättast är det nog om man finner någon som har avsnitt inspelade.

PAAATE

Citat från: Erika skrivet 22 november 2004 kl. 22:39:34
Citat från: Patrik skrivet 22 november 2004 kl. 18:20:44
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 november 2004 kl. 16:57:26
Citat från: Erika skrivet 22 november 2004 kl. 16:50:22
Sailor Storm: Det finns en ytterligare dubbning av gamla Turtles som gjordes av Media Dubb (som förövrigt kom före Sun Studios version).
Och var mycket bättre...


Vet nå'n hur man får tag på denna versionen?

Allra lättast är det nog om man finner någon som har avsnitt inspelade.

Jo, jag tänkte också det, fast å andra sidan, hur lätt är nu det då? Chans:1/247
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Eftersom serien i den dubbningen inte släppts på annat håll än TV3:s gamla TV-sändningar, så är det nog enda sättet.

Och som sagt, det är inte så lätt... Senaste gången det visades var väl på TV3 i början av 1990-talet. Jag tror att jag har en eller några avsnitt kvar på något gammalt videoband, men tyvärr knappast någon större mängd...

PAAATE

Jag skulle vilja se nå't avsnitt med den dubbningen. Det är inte någon som vet vem som spelade vem? Skulle vara roligt och veta.  :)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Christer

April - Annelie Berg
Splinter - Fredrik Dolk
Leonardo - Johan Wahlström

Sen tror jag att Steve Kratz gjorde Shredder, men det är bara en vild gissning.

Det är allt jag minns... Det var många år sen, tyvärr. Har bara lyckats hitta avsnitt med videodubbningen på internet, och den är ju så fruktansvärt dålig.

PAAATE

Citat från: Christer skrivet 24 november 2004 kl. 22:02:16
April - Annelie Berg
Splinter - Fredrik Dolk
Leonardo - Johan Wahlström

Sen tror jag att Steve Kratz gjorde Shredder, men det är bara en vild gissning.

Det är allt jag minns... Det var många år sen, tyvärr. Har bara lyckats hitta avsnitt med videodubbningen på internet, och den är ju så fruktansvärt dålig.

Inte för att jag hört Johan Wahlström i rollen som Leonardo, men själv skulle jag aldrig i livet casta Johan som Leonardo. Fredrik Dolk som Splinter har jag också lite svårt att tänka mig, men det låter vettigare än det tidigare.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Citat från: Patrik skrivet 18 november 2004 kl. 04:11:04
Detta har jag lyckats luska ut:

Anders Öjebo: Casey Jones
Åsa Jonsson: April O'Neil
Nick Atkinson: Michelangelo
Johan Hedenberg: Oroku Saki/Shredder, (Hun?)
Baxter Stockman och Hamato Yoshi spelas av samma person.

Det är vad jag vet för tillfället, fast eftersom jag har beställt DVD nr.5 "Anteckningar från underjorden" så kommer jag förhoppningsvis på mer snart.



Här är kompletteringar:

Åsa Jonsson: Quarry som människa (även som mutant?)
Ingen stor roll, men det var i alla fall Johan Hedenberg som spelade huvudteknikern och Shredders rapportör i avsnittet "Notes from the underground pt.2" ("Anteckningar från underjorden del 2").

Är det ingen här som kollade på "Skilda världar" och därmed känner igen Bengt Dahlqvists röst?
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Citat från: Patrik skrivet 23 november 2004 kl. 19:00:15
Jag skulle vilja se nå't avsnitt med den dubbningen. Det är inte någon som vet vem som spelade vem? Skulle vara roligt och veta.  :)
Om du är intresserad, så kan jag gärna göra en kopia på de fåtal avsnitt av Media Dubbs gamla Turtles som jag har. Det är som sagt inte speciellt många avsnitt, men kanske bättre än ingenting...

PAAATE

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 november 2004 kl. 18:20:28
Citat från: Patrik skrivet 23 november 2004 kl. 19:00:15
Jag skulle vilja se nå't avsnitt med den dubbningen. Det är inte någon som vet vem som spelade vem? Skulle vara roligt och veta.  :)
Om du är intresserad, så kan jag gärna göra en kopia på de fåtal avsnitt av Media Dubbs gamla Turtles som jag har. Det är som sagt inte speciellt många avsnitt, men kanske bättre än ingenting...


Hemskt gärna! Tack så otroligt mycket! Så här glad har jag inte varit sen jag fick reda på "Rallyspecial" för tre dagar sen!  ;D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Hofverberg

Inga problem - jag måste bara först leta igenom mina gamla band, och hitta åt avsnitten... Jag har för mig att jag sett till åtminstone två avsnitt, men det kanske finns mer. Kvaliteten är förmodligen inte alltför mycket att hurra för (det var trots allt inspelat i början av 1990-talet, med en supergammal video), men jag kan göra kopia på DVD med min DVD-inspelare om du vill, så blir det åtminstone ingen kvalitetsförsämring jämfört med originalbandet.

PAAATE

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 november 2004 kl. 18:43:49
Inga problem - jag måste bara först leta igenom mina gamla band, och hitta åt avsnitten... Jag har för mig att jag sett till åtminstone två avsnitt, men det kanske finns mer. Kvaliteten är förmodligen inte alltför mycket att hurra för (det var trots allt inspelat i början av 1990-talet, med en supergammal video), men jag kan göra kopia på DVD med min DVD-inspelare om du vill, så blir det åtminstone ingen kvalitetsförsämring jämfört med originalbandet.


Jag förstår att kvalitén kanske inte är den bästa (långt ifrån), men jag skulle ändå bli otroligt glad! Jag gillar visserligen inte den gamla tv-serien så mycket, men att få se avsnitten med andra röster än vad jag är van vid skulle vara intressant. F.ö. håller jag med alla tidigare kommentarer om att videodubbningen suger. Om man ska göra en dubbning med bara tre skådespelare så borde det vara tre personer som kan göra många röster. T.ex. Jag själv, Christian (Han här på sidan) och Rachel Molin. Sistnämnda är enda tjejen jag känner till som kan göra många röster.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

Turtles (2003 års version) kommer nu på måndag kl. 17.00 visas på Cartoon Network.


PAAATE

Ser det hellre på DR1. Där har de kommit halvvägs i säsong två. Fast jag har, å andra sidan, inte något val, eftersom jag inte har Cartoon Network! ::)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

Det verkar vara samma dubbning som förekommer på video- och DVD-filmerna så då kanske man kan försöka klura ut vem som gör den och den personen.  :)