Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Live-action Tom och Jerry (2021)

Startat av Adam Larsson, 26 oktober 2020 kl. 01:58:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juli 2021 kl. 20:23:03
Det har jag redan.
Okej, undra bara om det var lönsamt att köpa den filmen? Menar det är inte det bästa från tom och Jerry.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  2 juli 2021 kl. 20:24:45
Okej, undra bara om det var lönsamt att köpa den filmen? Menar det är inte det bästa från tom och Jerry.
Det är inte det sämsta heller dock.

Scoobydoofan1


gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juli 2021 kl. 19:52:05
För att det är många kändisar med eller?

Ja och Mia och Happy var jättebra.


Älskade Spike och Butch röster och Gunnar Ernblad kom tillbaka som Droopy.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  2 juli 2021 kl. 18:57:20
Tom och Jerry släpps fysiskt 6 september.

(...)

https://www.discshop.se/filmer/bluray/tom_jerry_the_movie_blu_ray/P173588
Förvisso ett tag kvar än, men glädjande att se att de inte tänker dra ut på det ännu mer i alla fall. :)

Värt att notera är att Tom & Jerry ska släppas som digital hyrfilm via SF Anytime redan den 9 juli (nästa fredag), men då priset är bortom all rim och reson gissar jag att intresset kommer vara högst begränsat - i likhet med andra filmer som släppts digitalt medan de fortfarande gått på bio kommer priset ligga på 189 kr för att hyra i två dygn...! :o

Synd att de inte kan hålla sig till någorlunda rimliga priser för digitala hyrfilmer, istället för att dra till med så hutlösa priser. 249 kr för Disneys Premier Access-filmer, som trots allt innebär en form av "köp", är dyrt men åtminstone inte helt oskäligt - men 189 kr för att bara hyra och se i två dygn är fullständigt oacceptabelt, i mina ögon. Annars hade de säkert kunnat tjäna en slant, med tanke på att det just nu är många filmer som går på bio så att Tom & Jerry förmodligen inte ens visas längre på vissa mindre orter - plus då att många ännu inte vant sig vid att gå på bio då biograferna öppnat så pass nyligen, och att inte alla vågar sig gå ännu i och med smittrisken (bland dem som ännu inte hunnit vaccineras).

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 juli 2021 kl. 00:12:02
Förvisso ett tag kvar än, men glädjande att se att de inte tänker dra ut på det ännu mer i alla fall. :)

Värt att notera är att Tom & Jerry ska släppas som digital hyrfilm via SF Anytime redan den 9 juli (nästa fredag), men då priset är bortom all rim och reson gissar jag att intresset kommer vara högst begränsat - i likhet med andra filmer som släppts digitalt medan de fortfarande gått på bio kommer priset ligga på 189 kr för att hyra i två dygn...! :o

Synd att de inte kan hålla sig till någorlunda rimliga priser för digitala hyrfilmer, istället för att dra till med så hutlösa priser. 249 kr för Disneys Premier Access-filmer, som trots allt innebär en form av "köp", är dyrt men åtminstone inte helt oskäligt - men 189 kr för att bara hyra och se i två dygn är fullständigt oacceptabelt, i mina ögon. Annars hade de säkert kunnat tjäna en slant, med tanke på att det just nu är många filmer som går på bio så att Tom & Jerry förmodligen inte ens visas längre på vissa mindre orter - plus då att många ännu inte vant sig vid att gå på bio då biograferna öppnat så pass nyligen, och att inte alla vågar sig gå ännu i och med smittrisken (bland dem som ännu inte hunnit vaccineras).
Tänkte du köpa blu ray utgåvan för den här filmen?

Daniel Hofverberg

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  3 augusti 2021 kl. 18:35:32
Tänkte du köpa blu ray utgåvan för den här filmen?
Förr eller senare kommer jag absolut att köpa Tom & Jerry på Blu-Ray - jag missade tyvärr filmen på bio, då den slutade gå i Skellefteå innan smittspridningen gått ner tillräckligt för att jag skulle våga gå på bio.

Men det är ju en dryg månad kvar innan den ens släpps, och när den är ny kommer den förmodligen vara i dyraste laget (förköpspriset på Discshop just nu är 179 kr, vilket jag tycker är i saftigaste laget). Så jag kommer nog ligga lågt ett litet tag, tills priserna går ner - före jul finns det väl åtminstone en hyfsad chans att priset gått ner till vettiga nivåer. :)

Simon Axelsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 augusti 2021 kl. 18:42:30
Förr eller senare kommer jag absolut att köpa Tom & Jerry på Blu-Ray - jag missade tyvärr filmen på bio, då den slutade gå i Skellefteå innan smittspridningen gått ner tillräckligt för att jag skulle våga gå på bio.

Men det är ju en dryg månad kvar innan den ens släpps, och när den är ny kommer den förmodligen vara i dyraste laget (förköpspriset på Discshop just nu är 179 kr, vilket jag tycker är i saftigaste laget). Så jag kommer nog ligga lågt ett litet tag, tills priserna går ner - före jul finns det väl åtminstone en hyfsad chans att priset gått ner till vettiga nivåer. :)

På CDON kan du förhandsboka den för 159 kr om du tycker att det låter vettigt.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Adam Larsson

Citat från: Simon Axelsson skrivet  3 augusti 2021 kl. 18:50:31
På CDON kan du förhandsboka den för 159 kr om du tycker att det låter vettigt.
Det är inte vettigt väntar man tills Black Friday så kan man nog få den för typ 60 kr.

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet  3 augusti 2021 kl. 19:06:53
Det är inte vettigt väntar man tills Black Friday så kan man nog få den för typ 60 kr.
Kanske inte 60 kr, men jag tror nog att man vid Black Friday eller åtminstone någon gång före jul kan få tag i den för runt hundralappen i alla fall...

Scoobydoofan1

#100
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 augusti 2021 kl. 18:42:30
Förr eller senare kommer jag absolut att köpa Tom & Jerry på Blu-Ray - jag missade tyvärr filmen på bio, då den slutade gå i Skellefteå innan smittspridningen gått ner tillräckligt för att jag skulle våga gå på bio.

Men det är ju en dryg månad kvar innan den ens släpps, och när den är ny kommer den förmodligen vara i dyraste laget (förköpspriset på Discshop just nu är 179 kr, vilket jag tycker är i saftigaste laget). Så jag kommer nog ligga lågt ett litet tag, tills priserna går ner - före jul finns det väl åtminstone en hyfsad chans att priset gått ner till vettiga nivåer. :)
Menar inte att spricka bubblan men undrar bara vad är poängen med att köpa den I blu ray format? Filmen är dålig och det här är nog det sämsta tom och Jerry har sjunkit till sen dom där dåliga tv filmerna. Kan inte förstå hur det gick från kort filmerna under 40 talet till tom och Jerry 2021.... warner bros har gjort det igen. Hade låga förväntningar sen nyheterna dök up om filmen och det visade sig vara rätt beslut.

Simon Axelsson

Citat från: Adam Larsson skrivet  3 augusti 2021 kl. 19:06:53
Det är inte vettigt väntar man tills Black Friday så kan man nog få den för typ 60 kr.

Själv tycker jag ändå 159 kr låter hyfsat vettigt och jag hade nog slagit till vid det priset om jag hade gillat den såpass mycket, jag har ändå förhandsbokat både Godzilla vs Kong och In The Heights för samma pris.

Jag vet dock inte om den skulle gå för såpass lite under Black Friday-kampanjen i slutet av november, men den och diverse andra filmer som släppts vid det laget lär definitivt ingå i någon mängdrabatt, exempelvis 3 för 199 kr.


Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  3 augusti 2021 kl. 19:20:15
Menar inte att spricka bubblan men undrar bara vad är poängen med att köpa den här i fysisk format? Filmen är dålig och det här är nog det sämsta tom och Jerry har sjunkit till sen dom där dåliga tv filmerna. Kan inre förstå hur det gick från kort filmerna under 40 talet till tom och Jerry 2021....

Du vet vad subjektivitet är, va? Det finns garanterat en hyfsat stor bunt människor som gillade filmen såpass mycket att de vill äga den fysiskt.

För den delen, inser du att det har gått 80 år sen 40-talet? Väldigt mycket kan hända på 80 år.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Scoobydoofan1

Citat från: Simon Axelsson skrivet  3 augusti 2021 kl. 19:23:59
Själv tycker jag ändå 159 kr låter hyfsat vettigt och jag hade nog slagit till vid det priset om jag hade gillat den såpass mycket, jag har ändå förhandsbokat både Godzilla vs Kong och In The Heights för samma pris.

Jag vet dock inte om den skulle gå för såpass lite under Black Friday-kampanjen i slutet av november, men den och diverse andra filmer som släppts vid det laget lär definitivt ingå i någon mängdrabatt, exempelvis 3 för 199 kr.


Du vet vad subjektivitet är, va? Det finns garanterat en hyfsat stor bunt människor som gillade filmen såpass mycket att de vill äga den fysiskt.

För den delen, inser du att det har gått 80 år sen 40-talet? Väldigt mycket kan hända på 80 år.
Mycket har hänt sen 40 talet och saker har ändrats men att kvalitén gick så pass ner från hög kvalité av tom och Jerry samlingen till det här är det som är irriterande, andra må gilla filmen och det är deras åsikter. Syftar också på det dom var kända för vilket var "slap-stick" humör och vad dom gjorde nästan varje avsnitt.

gstone

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet  3 augusti 2021 kl. 19:20:15
Menar inte att spricka bubblan men undrar bara vad är poängen med att köpa den I blu ray format? Filmen är dålig och det här är nog det sämsta tom och Jerry har sjunkit till sen dom där dåliga tv filmerna. Kan inre förstå hur det gick från kort filmerna under 40 talet till tom och Jerry 2021.... warner bros har gjort det igen. Hade låga förväntningar sen nyheterna dök up om filmen och det visade sig vara rätt beslut.

Håll käften skit, den var jättebra.

SLUTA ! >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Jag ska köp den på blu-ray  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 augusti 2021 kl. 19:16:37
Kanske inte 60 kr, men jag tror nog att man vid Black Friday eller åtminstone någon gång före jul kan få tag i den för runt hundralappen i alla fall...
60 kr är inte så orealistiskt jag köpte nämligen Bluray utgåvan av Scoob! under Black Friday för just den summan.