Josefin

Författare Ämne: Felcreditering  (läst 581 gånger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad Disneyfantasten

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 11 266
  • Kön: Man
  • Jag är Gazelle, välkommen till Zootropolis.
    • Visa profil
SV: Felcreditering
« Svar #15 skrivet: 12 april 2021 kl. 21:41:20 »
Det kallas kompletteringar när man vill ändra eller lägga till något i Dubbningshemsidans sångtextregister.

Men det är väl det som det kallas när man lägger ut kompletta creditlistor (alla röster, all personal bakom studion och vilken studio som spelat in)?  ???

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 7 177
    • Visa profil
« Svar #16 skrivet: 12 april 2021 kl. 21:42:36 »
Men det är väl det som det kallas när man lägger ut kompletta creditlistor (alla röster, all personal bakom studion och vilken studio som spelat in)?  ???
Själva ordet komplettering betyder att man lägger till något.
Nu delar vi på oss!

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #17 skrivet: 26 april 2021 kl. 20:35:00 »
I creditslistan till Pokémon: Filmen står det att Hasse Jonsson spelar Gary det är mycket riktigt Hasse Jonsson som spelar Gary men han är inte med i denna film. Här spelar Hasse Jonsson en annan karaktär vid namn Corey så det måste ha blivit något fel när creditslistan skrevs.
Nu delar vi på oss!

Utloggad Daniel Hofverberg

• Administratör
  • Antal inlägg: 10 781
    • Visa profil
« Svar #18 skrivet: 26 april 2021 kl. 20:35:37 »
I creditslistan till Pokémon: Filmen står det att Hasse Jonsson spelar Gary det är mycket riktigt Hasse Jonsson som spelar Gary men han är inte med i denna film. Här spelar Hasse Jonsson en annan karaktär vid namn Corey så det måste ha blivit något fel när creditslistan skrevs.
Det var mycket märkligt... Jag ska korrigera det. :)

Utloggad MOA

• Medverkar i AOSTH podcast av Pixelklubben 64 till hösten
  • Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 3 715
  • Kön: Kvinna
    • Visa profil
    • MOAVideoGamer
« Svar #19 skrivet: 26 april 2021 kl. 21:30:58 »
Dom måste förväxlat karaktärerna

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #20 skrivet: 26 april 2021 kl. 21:40:49 »
Dom måste förväxlat karaktärerna
Ja, det är den mest naturliga förklaringen då Gary var en återvändande karaktär till skillnad från Corey som bara har dykt upp i den första filmen och dess remake båda gångerna spelade av Hasse Jonsson.
Nu delar vi på oss!

Utloggad Adam Larsson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 155
    • Visa profil
« Svar #21 skrivet: 26 april 2021 kl. 21:45:27 »
Hur kan det hända?
Pikachu använd åskstöt!

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: 26 april 2021 kl. 21:45:59 »
Hur kan det hända?
Personen som skrev listan tänkte antagligen att Hasse spelat Gary som vanligt.
Nu delar vi på oss!

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #23 skrivet: 26 april 2021 kl. 22:43:13 »
Hur kan det hända?
Egentligen borde det inte kunna hända, men ingen är mer än människa och den mänskliga faktorn kan man aldrig bortse från...

Utloggad Adam Larsson

• Hjältemedlem
  • Antal inlägg: 1 155
    • Visa profil
« Svar #24 skrivet: 2 maj 2021 kl. 22:22:28 »
Egentligen borde det inte kunna hända, men ingen är mer än människa och den mänskliga faktorn kan man aldrig bortse från...
Jag vill bara lägga till att det förekommer ett till fel på listan Bjarne Heuser och Bjarne Lundgren är samma person.
Pikachu använd åskstöt!

• Administratör
    • Visa profil
« Svar #25 skrivet: 3 maj 2021 kl. 02:01:50 »
Jag vill bara lägga till att det förekommer ett till fel på listan Bjarne Heuser och Bjarne Lundgren är samma person.
Det är jag väl medveten om, men jag ser nu också att båda namnen faktiskt förekommer i creditlistan för Pokémon - Filmen. Mycket underligt... ???

Som ni ser kommer uppgifterna på den sidan från Warner Bros. och från Eurotroll, men vilken av dem som bidragit med just dessa crediteringar vet jag faktiskt inte - jag skulle gissa att det är Lasse Svensson som bidragit med de uppgifterna, men exakt hur han kunnat göra en sådan tabbe vet jag inte...

Den stora frågan är ju då bara vilket av namnen som är det rätta utifrån när dubbningen gjordes? Är det någon här som vet exakt när Bjarne gifte sig och bytte efternamn? Det borde väl ha varit någonstans där i krokarna, men jag kan faktiskt inte avgöra om han hette Lundgren eller Heuser när dubbningen gjordes. :( Eller kan det vara så extremt att han bytte namn mitt under inspelningen, och att det var därför som båda namnen dök upp i listan...?

Utloggad Steffan Rudvall

• Hjältemedlem
    • Visa profil
« Svar #26 skrivet: 3 maj 2021 kl. 21:06:55 »
Det är jag väl medveten om, men jag ser nu också att båda namnen faktiskt förekommer i creditlistan för Pokémon - Filmen. Mycket underligt... ???

Som ni ser kommer uppgifterna på den sidan från Warner Bros. och från Eurotroll, men vilken av dem som bidragit med just dessa crediteringar vet jag faktiskt inte - jag skulle gissa att det är Lasse Svensson som bidragit med de uppgifterna, men exakt hur han kunnat göra en sådan tabbe vet jag inte...

Den stora frågan är ju då bara vilket av namnen som är det rätta utifrån när dubbningen gjordes? Är det någon här som vet exakt när Bjarne gifte sig och bytte efternamn? Det borde väl ha varit någonstans där i krokarna, men jag kan faktiskt inte avgöra om han hette Lundgren eller Heuser när dubbningen gjordes. :(

Eller kan det vara så extremt att han bytte namn mitt under inspelningen, och att det var därför som båda namnen dök upp i listan...?
Jag gissar på det sistnämnda.
Nu delar vi på oss!