Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ragge Räv

Startat av gstone, 13 juli 2021 kl. 22:30:27

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag HATAR när röster inte står utsatta !! >:(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

#1
Vem e Ragge Röv,namnet låter sjukt dirty

Steffan Rudvall

#2
Citat från: MOA skrivet 13 juli 2021 kl. 23:33:57
Vem e Ragge Röv,namnet låter sjukt dirty
Han menar antagligen Ragge Räv.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 juli 2021 kl. 23:48:28
Han menar antagligen Ragge Räv.

jag säger "röv" för  att jag är arg på filmen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2021 kl. 22:30:27
Jag HATAR när röster inte står utsatta !! >:(
Det kan Daniel titta på. Han får kontakt filmdistributör eller dubbningsbolaget.

gstone

Citat från: Oskar skrivet 14 juli 2021 kl. 20:48:24
Det kan Daniel titta på. Han får kontakt filmdistributör eller dubbningsbolaget.

För Ragge Röv ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Oskar



gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


Erika

Jag förstår att du är arg över filmen helt saknande utsatta credits, men du kan inte vräka ur dig det ena och det andra. Lugna ner dig, och så får vi hoppas Daniel kan få tag på credits. :)

Oskar

Den filmen kommer ifrån Universal picture. Den filmen kommer ifrån 00-talet. Då bodde eurotroll eller Sun studio eller KM studio dubbar den filmen.

Daniel Hofverberg

Tyvärr brukar det inte vara så lätt att få tag i dubbcredits från Universal Pictures, om inte filmerna gått på bio så man kan gå via UIP (vilket Ragge Räv tyvärr inte har). När jag förr om åren har kontaktat Universal Sony Pictures Home Entertainment för creditlistor, så har de inte varit det minsta hjälpsamma; utan jag har antingen fått "goddag yxskaft"-svar eller inga svar alls... :'(

Nu finns ju inte Universal Sony Pictures kvar längre, utan SF Studios har tagit över distributionen av Universal Pictures filmer. Tyvärr förutsätter jag att SF Studios knappast har fått creditlistor från Universal för filmer som dubbades 15 år innan de tog över distributionen - men möjligen kanske de har kontaktuppgifter till någon lämplig person på Universal Pictures som har hand om dubbningar (även om det kanske inte är i Sverige); jag ska höra mig för. :)

Annars skulle det underlätta om någon som sett Ragge Räv kunnat identifiera någon av skådespelarna som medverkar, så att jag i så fall skulle kunna höra med vederbörande om hen kommer ihåg vilken dubbningsstudio som gjort dubben och/eller vem som regisserat den - får man reda på något mer, så kan man kanske få fram uppgifter den vägen; men utan att ha någonting att gå på så är möjligheterna tyvärr väldigt begränsade. Någon som sett filmen, som känner igen någon av rösterna; vem som helst som fortfarande är i livet och som man skulle kunna få tag i för att fråga om filmen?

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 juli 2021 kl. 15:47:43
Tyvärr brukar det inte vara så lätt att få tag i dubbcredits från Universal Pictures, om inte filmerna gått på bio så man kan gå via UIP (vilket Ragge Räv tyvärr inte har). När jag förr om åren har kontaktat Universal Sony Pictures Home Entertainment för creditlistor, så har de inte varit det minsta hjälpsamma; utan jag har antingen fått "goddag yxskaft"-svar eller inga svar alls... :'(

Nu finns ju inte Universal Sony Pictures kvar längre, utan SF Studios har tagit över distributionen av Universal Pictures filmer. Tyvärr förutsätter jag att SF Studios knappast har fått creditlistor från Universal för filmer som dubbades 15 år innan de tog över distributionen - men möjligen kanske de har kontaktuppgifter till någon lämplig person på Universal Pictures som har hand om dubbningar (även om det kanske inte är i Sverige); jag ska höra mig för. :)

Annars skulle det underlätta om någon som sett Ragge Räv kunnat identifiera någon av skådespelarna som medverkar, så att jag i så fall skulle kunna höra med vederbörande om hen kommer ihåg vilken dubbningsstudio som gjort dubben och/eller vem som regisserat den - får man reda på något mer, så kan man kanske få fram uppgifter den vägen; men utan att ha någonting att gå på så är möjligheterna tyvärr väldigt begränsade. Någon som sett filmen, som känner igen någon av rösterna; vem som helst som fortfarande är i livet och som man skulle kunna få tag i för att fråga om filmen?

Filmen är från Luxemburg.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 15 juli 2021 kl. 16:25:17
Filmen är från Luxemburg.
Stämmer bra, men filmen distribuerades i de nordiska länderna av Universal Pictures, trots att Universal inte själva varit inblandade i produktionen.