Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

Varför skrev att du la ut credits till live action Sonic filmen när dom inte finns oå hemsidan ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

 Jag hoppa VERKLIGEN DU KAN FÅ TAG I CREDITS TILL The Call of the Wild - Skriet från vildmarken INNAN DEMN SISTA FEBUARI ! Jag vet ju så klart att det inte går innan premiären :) eftersom Disney har en konstigt regel om det :'(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag HOPPAS verkligen att dubbningshemsidan får credits för The Call of the Wild - Skriet från vildmarken före sista Februari !! :D

Vore väldigt bra, pratigt och trevlig ! :)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 18 februari 2020 kl. 20:15:17
Jag hoppa VERKLIGEN DU KAN FÅ TAG I CREDITS TILL The Call of the Wild - Skriet från vildmarken INNAN DEMN SISTA FEBUARI ! Jag vet ju så klart att det inte går innan premiären :) eftersom Disney har en konstigt regel om det :'(
Jag har mailat till 20th Century Fox, och hoppas att de har fått tag i dubbcredits som de kan skicka. :)

Kan de inte det, så får jag maila till Disney Character Voices International före måndag, då de ju i så fall inte kommer att kunna lämna ut något före det.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 februari 2020 kl. 16:10:45
Jag har mailat till 20th Century Fox, och hoppas att de har fått tag i dubbcredits som de kan skicka. :)

Kan de inte det, så får jag maila till Disney Character Voices International före måndag, då de ju i så fall inte kommer att kunna lämna ut något före det.

Men primären är ju sån tor var nästa en vecka innan sista Februari ! ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 19 februari 2020 kl. 16:50:43
Men primären är ju sån tor var nästa en vecka innan sista Februari ! ;D

Nästa vecka har The Gentlemen biopremiär i Sverige, The Call of the Wild har premiär på fredag och ställs därför i helgen mot Sonic The Hedgehog som skulle tro sopar banan med den
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 19 februari 2020 kl. 17:45:05
Nästa vecka har The Gentlemen biopremiär i Sverige, The Call of the Wild har premiär på fredag och ställs därför i helgen mot Sonic The Hedgehog som skulle tro sopar banan med den

TRIST :(

The Call of the Wild värkar mer artistisk och ambitiös än Sonic The Hedgehog  :(
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vilka ät dom svenska rösterna den brittiska tecknad serien Ruskiga Rim baserad på en samling av sagor av Roland Dahl?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Vika dom svenska rösterna i  den spanska animerade filmen Bland älvor och troll fån 2005 ?

På omlagtet står att tre röster Mikael Roupe Oli Markenros och Hanna Landing. Så det kan ju vara en Sun Studio dubbning då. Om inte Roupe redan hade start sitt eget bolag vid den tiden förstås ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Daniel, När Trolls:Världturné kommer ut tror du att du kan ta reda på dom svenska rösterna till Skurken Barb, Tharsh Rockrollens kung ,Enssence Drottningen av Funktrollen och Kung Trollex, Kungen över Techno Trollen ?

När filmen släpps i April kan du göra dittbästa för få veta vilka dom svenska rösterna till dessa fyra roller ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 25 februari 2020 kl. 10:09:04
Daniel, När Trolls:Världturné kommer ut tror du att du kan ta reda på dom svenska rösterna till Skurken Barb, Tharsh Rockrollens kung ,Enssence Drottningen av Funktrollen och Kung Trollex, Kungen över Techno Trollen ?

När filmen släpps i April kan du göra dittbästa för få veta vilka dom svenska rösterna till dessa fyra roller ?
Jag kan förstås inte påverka exakt vilka rollfigurer som står med på creditlistan, men när premiären närmar sig (några dagar eller max en vecka före premiären) kommer jag givetvis kontakta distributören UIP och fråga efter en komplett creditlista. :)

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 25 februari 2020 kl. 10:09:04
Daniel, När Trolls:Världturné kommer ut tror du att du kan ta reda på dom svenska rösterna till Skurken Barb, Tharsh Rockrollens kung ,Enssence Drottningen av Funktrollen och Kung Trollex, Kungen över Techno Trollen ?

När filmen släpps i April kan du göra dittbästa för få veta vilka dom svenska rösterna till dessa fyra roller ?

Barb står ju garanterat med på creditslistan då hon är antagonisten, skulle inte förvåna mig om Thrash står med han också. De andra två beror nog på hur stor roll de spelar i filmen, i dagsläget känns det som att de kommer stå med under övriga röster
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

gstone

Hoppas du får Credits till Framåt på Fredag !!!! :D :D :D :D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 februari 2020 kl. 09:59:40
Hoppas du får Credits till Framåt på Fredag !!!! :D :D :D :D
Såvitt jag vet har väl filmen premiär på fredag, vilket innebär att jag tidigast kan få tag i credits måndagen veckan därpå (9 mars); i och med att Disney inte lämnar ut uppgifter förrän efter premiären (märk väl alltså inte samma dag som premiären). :(

gstone

#1394
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 28 februari 2020 kl. 10:15:05
Såvitt jag vet har väl filmen premiär på fredag, vilket innebär att jag tidigast kan få tag i credits måndagen veckan därpå (9 mars); i och med att Disney inte lämnar ut uppgifter förrän efter premiären (märk väl alltså inte samma dag som premiären). :(

Okej trist. Men kanske några tidnings recessionerna online har svenska rösterna till alla dom större rollerna utsatta ?
Om jag har tur  :D

MAN KAN JU ALLTID HOPPAS ! ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.