Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Monsters At Work

Startat av gstone, 9 april 2019 kl. 20:20:36

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

År 2020 kommer det en Monters Inc Serie. Den kommer heta Monsters At Work. DEnb utspelar sig sex månader efter orginal filmen. Alla på engelska återvänder alla skådespelare(John Goodman; Billy Crystal etc). Roz kommer inte var med men Bob Petersom återvänder som hennnes tvillingsyster Roze.  Serien kommer handla om Tylor Tuskmon  en ung mekaniker på Monsters Inc.

Kelly Marie Tran(Star Wars The Last Jedi),  Henry Winkler(Arrested Development) ,Aisha Tyler , Lucas Neff och Lucas Neff kommer också göra röster.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Än så länge verkar det se lite frågande ut hos Mike Wazowski, det verkar inte sannolikt att Robert Gustafsson återkommer då han ofta är väldigt upptagen (varför Johan Ulveson ersatte honom i Monsters University i och med inspelningen av Hundraåringen) och Johan Ulveson är också jättekänd så det finns en risk att Mike får ännu en röst...

Allan Svensson är dock fortfarande mycket aktiv i dubbningssammanhang, så jag blir förvånad om han inte återigen repriserar sin roll som Sulley...

Hos Celia Mae tror jag också att det finns en hyfsad chans att Vanna Rosenberg återigen gör rollen eftersom hon fortfarande är med i dubbningar då och då, om hon nu bara har tid...

När det gäller Randall så är det hittills osäkert om han kommer att vara med i serien eller inte, OM han nu kommer att vara det så är frågan om han fortfarande är elak eller om han reformeras... (i filmen är han avis på Sulley för att han är den enda som är bättre skrämmare än honom, men senare så blir företaget en skratthall då skratt är 10 gånger så energirikt som skrik) (utöver det finns även vissa andra Disney-skurkar som man kan undra om de någonsin reformerad; Gabriella, Kaa och Shenzi, Banzai & Flin, det vet jag iallafall att Skrället har i en serietidning likaså Petronella i uppföljarna och Jago i samtliga sammanhang efter originalfilmen, och några skurkar som på något vis ändå är snälla är Hjärter Kung, Herr Smee och Sir Väs), men mest av allt undrar jag om Bellwether och alla hennes medkumpaner någonsin reformeras... (hon kanske också blev mobbad av rovdjur som barn precis som Judy Hopps)

Nåväl, åter till ämnet; hittills verkar inget datum ha kommit ännu även fast det är stämplat att serien börjar sändas redan i år...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 februari 2020 kl. 18:34:05
Än så länge verkar det se lite frågande ut hos Mike Wazowski, det verkar inte sannolikt att Robert Gustafsson återkommer då han ofta är väldigt upptagen (varför Johan Ulveson ersatte honom i Monsters University i och med inspelningen av Hundraåringen) och Johan Ulveson är också jättekänd så det finns en risk att Mike får ännu en röst...

Allan Svensson är dock fortfarande mycket aktiv i dubbningssammanhang, så jag blir förvånad om han inte återigen repriserar sin roll som Sulley...

Hos Celia Mae tror jag också att det finns en hyfsad chans att Vanna Rosenberg återigen gör rollen eftersom hon fortfarande är med i dubbningar då och då, om hon nu bara har tid...

När det gäller Randall så är det hittills osäkert om han kommer att vara med i serien eller inte, OM han nu kommer att vara det så är frågan om han fortfarande är elak eller om han reformeras... (i filmen är han avis på Sulley för att han är den enda som är bättre skrämmare än honom, men senare så blir företaget en skratthall då skratt är 10 gånger så energirikt som skrik) (utöver det finns även vissa andra Disney-skurkar som man kan undra om de någonsin reformerad; Gabriella, Kaa och Shenzi, Banzai & Flin, det vet jag iallafall att Skrället har i en serietidning likaså Petronella i uppföljarna och Jago i samtliga sammanhang efter originalfilmen, och några skurkar som på något vis ändå är snälla är Hjärter Kung, Herr Smee och Sir Väs), men mest av allt undrar jag om Bellwether och alla hennes medkumpaner någonsin reformeras... (hon kanske också blev mobbad av rovdjur som barn precis som Judy Hopps)

Nåväl, åter till ämnet; hittills verkar inget datum ha kommit ännu även fast det är stämplat att serien börjar sändas redan i år...

Men hur tror du det blir med Roz och hennes nya tvilling syster som har samma röstskådespelare(Bob Peterson) ?

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 13 februari 2020 kl. 18:53:00
Men hur tror du det blir med Roz och hennes nya tvilling syster som har samma röstskådespelare(Bob Peterson) ?

Inga Ålenius kan garanterat inte återkomma då hon gick bort 2017, Ewa Fröling skulle kunna tänkas spela den rollen/rollerna precis som i Monsters University, men hon har just nu haft cancer i några år så det bodar inte gått där, hon är inte så gammal heller, men förhoppningsvis lever hon i många år till och kan dubba då och då, så hon är förmodligen det bästa valet i dagsläget...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 februari 2020 kl. 18:57:09
Inga Ålenius kan garanterat inte återkomma då hon gick bort 2017, Ewa Fröling skulle kunna tänkas spela den rollen/rollerna precis som i Monsters University, men hon har just nu haft cancer i några år så det bodar inte gått där, hon är inte så gammal heller, men förhoppningsvis lever hon i många år till och kan dubba då och då, så hon är förmodligen det bästa valet i dagsläget...

Vilken var hennes senaste roll? Var väl inte så längesen hon dubbade?^^

Simon Axelsson

Citat från: Elios skrivet 15 februari 2020 kl. 00:11:39
Vilken var hennes senaste roll? Var väl inte så längesen hon dubbade?^^

Ewa eller Inga?
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 15 februari 2020 kl. 00:11:39
Vilken var hennes senaste roll? Var väl inte så längesen hon dubbade?^^

Om du syftar på Inga Ålenius så har hon bara dubbat två gånger; Monsters Inc och Lejonkungen 3 Hakuna Matata...

Om du syftar på Ewa Fröling så var hennes senaste dubbning hittills (tror jag iallafall) Superhjältarna 2 (2018) där hon repriserade sin roll som Edna Mode, hon kan dock ha medverkat i någon dubbning efter det...

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 februari 2020 kl. 08:54:29

Om du syftar på Ewa Fröling så var hennes senaste dubbning hittills (tror jag iallafall) Superhjältarna 2 (2018) där hon repriserade sin roll som Edna Mode, hon kan dock ha medverkat i någon dubbning efter det...


Jaha okej. Ja jag menade Ewa Fröling faktiskt.  ;D

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 15 februari 2020 kl. 08:54:29
Om du syftar på Inga Ålenius så har hon bara dubbat två gånger; Monsters Inc och Lejonkungen 3 Hakuna Matata...

Om du syftar på Ewa Fröling så var hennes senaste dubbning hittills (tror jag iallafall) Superhjältarna 2 (2018) där hon repriserade sin roll som Edna Mode, hon kan dock ha medverkat i någon dubbning efter det...

Var Inga Ålenius något typ Timons mamma i Lejonkungen 3-Hakuna Matata!
  ::)

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 17 februari 2020 kl. 23:00:06
Var Inga Ålenius något typ Timons mamma i Lejonkungen 3-Hakuna Matata!
  ::)

På pricken!  ;)

Elios

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 februari 2020 kl. 23:00:55
På pricken!  ;)

Förstod det nu. Tråkigt att hon inte lever längre. Kände igen henne nu när jag sökte på henne att hon spelade mormor i Lillebror På Tjuvjakt.  ::)

Elios

Denna har ingen koppling till Monster High?^^

Steffan Rudvall


E

Kommer denna serie utspela sig efter Monsters Inc🤔

Steffan Rudvall