Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

En stor undran!

Startat av Bert-Åke Varg, 18 januari 2007 kl. 08:54:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Bert-Åke Varg

Tjena jag har undrat en sak väldigt länge.... det är så att när man ser trailern till toy story har inte grisen samma röst som i filmen.... varför är det så måste få vet!! om jag inte får reda på detta kommer jag slänga mej framför en bil snart!!  ??? :'(

Daniel Hofverberg

Du är inte den första som har ställt frågan - läs exempelvis det här inlägget för en närmare förklaring.

Men i korthet rör det sig mest troligt om trailers som gjorts så pass långt innan filmen haft premiär att rollbesättningen inte varit klar än, och att Disney heller inte hunnit godkänna rösterna. Jag gissar att sådana här tidiga trailers troligen görs av dubbningsbolagen själva ganska snabbt, utan (större) engagemang från exempelvis Kirsten Saabye eller andra på Disney.

Men observera att allt det här rör sig om mina personliga gissningar. Det kan vara fel, men jag kan inte se någon annan logisk förklaring.

Elios

Själv antar jag att man kanske inte har råd med en tillräcklig budget för en trailer som en film har.  ::)

Ps. Bara en gissning.  ???