Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vissa NYA titlar - ingen blu-ray

Startat av Richardo, 13 januari 2018 kl. 16:58:50

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Jag skulle vilja att Scooby-Doo filmerna släpptes på blu-ray här i Sverige...

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 12 juni 2021 kl. 22:28:23
Jag skulle vilja att Scooby-Doo filmerna släpptes på blu-ray här i Sverige...

Vilka ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 12 juni 2021 kl. 22:02:18
Du har rätt. När jag letar på amazon.fr hittar jag bara filmen från en tredjepartssäljare som dessutom vill ha hutlöst betalt för frakten.
Mycket märkligt. Varför säljer inte Amazon själva den franska utgåvan, då den ju trots allt har släppts i veckan...?

Citat från: Anders M Olsson skrivet 12 juni 2021 kl. 22:02:18
Dessutom är jag inte så säker på att den franska utgåvan har svensk text. Har du hittat någon säker information om den saken? Jag har hittat en bild på baksidan av UK-utgåvan, och där finns varken franskt tal eller text nämnt, så antingen har fransmännen en annan utgåva, eller så är listan på språk inte fullständig.

Fast nu ser jag att amazon.es faktiskt påstår att den spanska utgåvan har samma språk som UK-utgåvan plus franska och nederländska... Å andra sidan släpps den inte förrän den 28 juni. Det är förvillande det här.
Jag lyckas tyvärr inte hitta några kompletta specifikationer för den franska utgåvan, eller någon bild på baksidan - utan det enda jag har att gå på är just specifikationerna på den spanska utgåvan på Amazon.es, som ser fullständiga ut och som ju uppger att den spanska utgåvan ska ha svensk, norsk, dansk, finsk, spansk, fransk, holländsk och engelsk text.

Det bör ju knappast ha släppts två snarlika Blu-Ray-utgåvor, en med fransk och holländsk text och en utan, så det mest sannolika är väl att specifikationerna på baksidan av den brittiska utgåvan är ofullständiga. Men säker kan man förstås inte vara...

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 12 juni 2021 kl. 22:37:01
Inga finns nog på blu-ray.
Scoob! samt några andra tecknade filmer finns på svensk blu-ray tror även att någon av de senare liveaction filmerna också finns.

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders M Olsson skrivet 12 juni 2021 kl. 22:02:18
Dessutom är jag inte så säker på att den franska utgåvan har svensk text. Har du hittat någon säker information om den saken? Jag har hittat en bild på baksidan av UK-utgåvan, och där finns varken franskt tal eller text nämnt, så antingen har fransmännen en annan utgåva, eller så är listan på språk inte fullständig.

Fast nu ser jag att amazon.es faktiskt påstår att den spanska utgåvan har samma språk som UK-utgåvan plus franska och nederländska... Å andra sidan släpps den inte förrän den 28 juni. Det är förvillande det här.


Jag har köpt den brittiska Blu-Ray-utgåvan av Judas and the Black Messiah, och kan konstatera att specifikationerna på baksidan av den brittiska utgåvan är ofullständig. Det som faktiskt finns på skivan är (i den ordning de presenteras i menyerna):

Ljudspår: Engelska, engelsk syntolkning, franska, spanska
Textning: Engelska för hörselskadade, franska, spanska, nederländska, danska, finska, norska, svenska

Det finns alltså fransk och holländsk text samt franskt tal, som saknas på det brittiska omslaget, varför man bör kunna förutsätta att den franska utgåvan är 100% identisk.

Det är i alla fall glädjande att det finns Blu-Ray-utgåvor (alltså med största säkerhet de utgåvor som säljs i Storbritannien, Spanien och Frankrike) av filmen som har skandinavisk text, när nu filmen av någon outgrundlig anledning bara släppts på DVD i Sverige. :)